בין אם אתם כבר חלק מטירוף "המילטון" או שרק שמעתם על התופעה הסוחפת, סביר להניח שתשמחו לגלות כי המחזמר האהוב והמדובר ביותר של העשור האחרון תועד, הפך לסרט וינחת בקרוב בשירות הסטרימינג דיסני+ - בדיוק בזמן בו האולמות המיתולוגיים של ברודווי נשארים סגורים. אבל מתברר שכדי לשרוד את המעבר מהבמה למסך, לין-מנואל מירנדה, יוצר וכוכב המחזמר, היה צריך לעשות כמה ויתורים.
הסרט החדש הוא לא עיבוד של המחזמר למסך, אלא ממש תיעוד מצולם של הגרסה הבימתית - בכיכובו של מירנדה וכל הקאסט המקורי מברודוויי ובבימויו של תומאס קייל, הבמאי המקורי של המחזמר (ובן זוגה של השחקנית מישל וויליאמס). במקור, הגרסה המצולמת של "המילטון" הייתה צפויה לנחות באולמות הקולנוע במהלך 2021, אך בעקבות התפרצות הקורונה הוחלט לשלוח אותה דווקא לשירות הסטרימינג, שם היא תהיה זמינה החל מה-3 ביולי.
כדי להתאים לאווירה המשפחתית של דיסני+, "המילטון" היה צריך לקבל דירוג PG-13, שאומר כי הסרט מומלץ לצפייה מגיל 13 בלבד, בעוד בגילים צעירים יותר מומלצת תשומת לב של ההורים לתוכן. לאור הלחץ של המעריצים, מירנדה ניגש לטוויטר והסביר להם במה בדיוק היה כרוך אותו שינוי.
...I literally gave two fucks so the kids could see it:
1. In Yorktown, there's a mute over "I get the f___ back up again"
2. "Southern *record scratch*kin' Democratic Republicans."
You can sing whatEVER you like at home (even sync up the album)!
Love you. Enjoy.
"ב-3 ביולי תקבלו את המופע כולו, כל תו וכל סצנה, ואפילו שעון שסופר אחורה בזמן ההפסקה. אבל הכללים לגבי שפה נוקשים - יותר מ'פאק' אחד זה דירוג אוטומטי של R", כתב. המשמעות של דירוג R היא שילדים מתחת לגיל 17 חייבים להיות מלווים במבוגר על מנת לצפות בסרט - דבר שדיסני מנסה להימנע ממנו. אמנם לשיטת הדירוג המדוברת אין הרבה משמעות כשמדובר בשירות סטרימינג ולא בהקרנה קולנועית בה ניתן להגביל את מכירת הכרטיסים בגיל, אבל עבור דיסני מדובר בעיקר בעניין שיווקי-תפיסתי. הפתרון: צמצום כמות הפעמים בהן המילה הגסה "פאק" נאמרת בהצגה.
"יש לנו 3 'פאקים' בהצגה", כתב מירנדה, "הייתי צריך לוותר על שניים מהם", כשב"לוותר" הכוונה לא להשמיע דבר בזמן אמירת המילים. שני ה"פאקים" המדוברים מופיעים כחלק משירים, ומירנדה כתב שהצופים מוזמנים לשיר בקול רם בבית מה שירצו, או אפילו לשים ברקע את פסקול המחזמר אם הם פשוט חייבים לשמוע את המילים האסורות.
לא מדובר בפעם הראשונה בה דיסני+ מצנזרים את התכנים שלהם, אם כי הפעם מדובר במקרה שמעורר הרבה פחות תהיות ברשת, בניגוד למקרה בו החברה שינתה את האנימציה של הסרט "לילו וסטיץ'" כדי לא לעודד ילדים להתחבא במייבש הכביסה.