אן האת'וויי, כוכבת הגרסה החדשה ל"המכשפות", פרסמה סרטון ובו הצצה אל מאחורי הקלעים של צילומי הסרט. הסרטון המדובר מציג את השחקנית בהילוך מהיר, בזמן הליך האיפור הממושך והמורכב שנדרש כדי להפוך אותה למכשפה שהיא תגלם בסרט. בספרו של רואלד דאל, עליו מבוסס גם סרט הילדים המצליח משנת 1990, המכשפות היו מסוגלות להתחפש לבני אדם בעזרת מסכות אנושיות, אותן הן היו עוטות בציבור, וכדי להגיע לתוצאה הרצויה (והמפחידה) שבין פנים אנושיות לפרצוף מפלצתי, האת'וויי נאלצה לשבת בסבלנות על כסאה בזמן שמורחים אותה במה שנראה כמו אינספור שכבות איפור. התוצאה מזעזעת ומדהימה במקביל -

האת'ווי נכנסת פה לנעליים (ומסכה) לא קטנות בכלל. הסרט המקורי הפך ב-30 השנים האחרונות למעין סרט קאלט, בעיקר בזכות ההופעה של אנג'ליקה יוסטון בתפקיד מיס אווה, שהיא גם המכשפה הראשית העולמית, שמובילה כנס של מכשפות אכזריות שנערך בבית מלון צנוע ובריטי. המכשפות של דאל שונאות ילדים וסולדות מהן (כשהן בקרבת ילד הן מריחות ריח מסריח המזכיר צואת כלבים), ועלילת "המכשפות" עוקבת אחר המזימה של מיס אווה להרוג כמה שיותר מהם: היא רוקחת רעל שהופך ילדים לעכברים, במטרה לגרום להוריהם להתבלבל ולהרוג אותם בטעות. מי שיוצא נגדה הוא לוק, ילד לא מאוד אמיץ, שחובר לשבתו ומצליח לסכל את תכניותיה של המכשפה. לא לפני שהוא הופך לעכבר, כמובן.

הסרט החדש מעתיק את זירת ההתרחשות מאנגליה לארצות הברית, ונוסף להאת'ווי משחקים בו גם אוקטביה ספנסר ("העזרה"), סטנלי טוצ'י ("משחקי הרעב") ומי שיקריין אותו הוא לא אחר מהקומיקאי כריס רוק. למעשה, רוק מסמן מגמת שינוי נוספת מחומרי המקור, ולמרות שהספר של דאל לא באמת מתייחס לסוגיות של גזע, מוצא ומעמד, לוק ומשפחתו יגולמו הפעם על ידי שחקנים אפרו-אמריקאים. מי שביים את "המכשפות" החדש הוא רוברט זמקיס, שאמון על קלאסיקות לכל המשפחה כמו "בחזרה לעתיד" ודרמות מוערכות כמו "פורסט גאמפ". הסרט יועד לצאת לבתי הקולנוע, אולם בעקבות משבר הקורונה העולמי וסגירת אולמות המופעים הוא הועבר לשירות הסטרימינג HBO מקס, לשם הוא יגיע בדיוק בזמן כדי להפחיד את האמריקאים לפני האלווין.

ולמרות השמות הגדולים שמעורבים בו ולמרות שהוא מבוסס על ספר אהוב וספר אהוב לא פחות, המבקרים לא סלחו ל"המכשפות החדש", בלשון המעטה. במגזין פורבס כתבו "אן האת'וויי כמעט מצדיקה את הרימייק המיותר הזה. אנחנו לא יכולים לדמיין מישהו שיבחר את הגרסה הזו כשירצה לצפות ב'המכשפות'" וגם מבקר הקולנוע של הלוס אנג'לס טיימס החמיא להאת'ווי (וקרא לה "לוהטת"), אך כתב גם כי הסרט "דל באופן מחריד'". ובביקורת הקולנוע של הבוסטון הרלד נטען כי "הרימייק ל'המכשפות' מאבד מהקסם שלו, כי הוא מחליף קריפיות בחמידות".