-b.jpg)
אינפיניטי הבינה שאם היא רוצה להמשיך לשחק בנישת היוקרה היא חייבת להסתכל למתחרות בעיניים ולשחק מולן בסגמנט ההחשוב ביותר של הנישה - מכוניות הסאלון. מתוך ההבנה הזו נולדה לה ה M, מכונית הסאלון של אינפיניטי, שמוכנה להתמודד מול ההיצע של חברות עם מסורת מפוארת כמו מרצדס (E קלאס) וב.מ.וו (5).
סלוגן הפרסומת של אינפיניטי מבטיח שהמכונית החדשה היא "M כל המכוניות" ונפרש על בנין שלם ביציאה מרמת השרון, עיר בה מן הסתם גרים לא מעט מלקוחותיה הפוטנציאלים.
אז האם הM החדשה באמת המציאה את עולם מכוניות הסאלון מחדש, או שמדובר בלא יותר ממשפחתית יפנית מרווחת עם כמה צעצועים ופלסטיק דמוי עץ?

מלבד סאלון מרווח עם הרבה עור ואבזור מכוניות הסאלון המודרניות הפכו לחלון ראווה של היצרניות המתקדמות בעולם להצגת יכולותיהן לתכנן מרכבים מושלמים המשלבים נוחות ואיכויות שלדה מדויקות להפליא. כשמולך מותגים כמו אודי וב.מ.וו אין ספק שלאינפיניטי יש נעליים עצומות להיכנס אליהן.
הM חושפת חיטובים
מבחוץ נרשמת אכזבה קלה, ניכר כי באינפיניטי רצו מצד אחד להיות מקוריים אך מאידך פחדו לתת למעצבים את אותו דרור שנתנו להם כשעיצבו את הFX, רכב הפנאי-שטח המיוחד של החברה. בסופו של דבר ה-M בהחלט מרשימה אבל גם מעט מסורבלת במיוחד בחלקה האחורי.

בפנים, לעומת זאת, התוצאה בהחלט מרשימה. הדשבורד משלב את הקוים העיצוביים מדגמי אינפיניטי נוספים אלא שכאן, אפילו יותר מאצל אחיותיה, האיכות והגימור המוקפד ניכרים מכל תפר ודיפון. המושבים משלבים תצורה ספורטיבית ונוחות וכוללים את מערכת הקירור והחימום המצוינת שפגשנו גם בדגמים נוספים של החברה. גם המושב האחורי בהחלט מזמין, מערכת השמע הכוללת אי אלו רמקולים וכונן קשיח המקליט דיסקים שאתה שומע מרשימה ואף קלה לתפעול.
הM מפציצה בטכנולוגיה
אי אפשר לערוך לM מבחן בלי להתייחס לשלל הטכנולוגיה בה היא חמושה, ולא, אנחנו לא מתכוונים לבקרת האקלים המפוצלת או לחיישני הרוורס המקוריים.
הM הועמסה במילה האחרונה של אבזור הבטיחות. כך למשל, בכל פעם שהמכונית מתקרבת לקו הפרדה וחוצה אותו מבלי שהודעת לה ולסביבה על כוונתך על ידי שימוש במאותתים מיד נשמע צפצוף שאמור להזהיר אותך שאתה שט בין הנתיבים על הכביש. היא לא רק מצפצפת - היא גם מתערבת בהגה ומנסה במתינות להראות לך את הכיוון ולהחזיר אותך לנתיב בעצמה. זה אולי נשמע רעיון טוב אבל כל עוד אתה לא באוטוסטרדה המערכת די מציקה ולוקח זמן למצוא את הדרך לנתק את המטרד הזה.
מערכת פחות מעצבנת היא מערכת המתריעה על מכוניות שנמצאות בשטחים המתים. המערכת תדליק נורה בסמוך למראת הצד הרלוונטית בכל פעם שרכב ימצא בשטח שלה ואף תהבהב ותצפצף אם היא תזהה שאתה בכל זאת מתכוון לעבור נתיב.
-c.jpg)
ויש גם את בקרת השיוט המתקדמת שיודעת לא רק לשמור על המהירות שביקשת אלא גם להתאים את המהירות שלך לקצב התנועה בכביש. למשל קבעת את המערכת על 110 קמ"ש אבל התנועה בכביש איטית יותר? אין בעיה היא תשמור מרחק בטיחות מהרכב שלפניך ותנוע בקצב התנועה שלו עד שיתפנה הנתיב והיא תוכל לחזור למהירות שביקשת.
גולת הכותרת מבין שלל מערכות הבטיחות היא מערכת שמירת המרחק האוטומטית הפועלת בכל מהירות: התקרבת למכונית אחרת ולא האטת? אתה עדיין ממשיך ללחוץ על הדוושה? לא לא, חבובי, אתה מסתכן. הM, כמו אמא אחראית, ממהרת לתערב בדוושת הגז, מנטרלת את הלחיצה שלה ואפילו מרימה את הדוושה כלפי מעלה כדי שתבין את הרמז. לא הבנת? אין בעיה היא עוברת לשלב הבלימה. ורק שתדעו, הM יכולה להחליט על דעת עצמה להפעיל את הבלמים גם עד לעוצמה מלאה ועצירה מוחלטת. אין ספק האינפיניטי הזו היא מכונית מאוד דעתנית. אמנם זה לעתים מעצבן אבל אם שמים רגע את הכבוד בצד מדובר במערכות שעובדות בצורה מרשימה ויכולות למנוע לא מעט תאונות.
הM מפגינה ביצועים
-b.jpg)
יחידת ההנעה, לעומת זאת לא מעצבנת כלל. מדובר במנוע וי 6 בנפח 3.7 ליטר המפיק 320 כ"ס המוכר לנו מדגמי אינפיניטי נוספים ומהניסאן Z370 (בתוספת עוד כמה סוסים). בM המנוע עובד בצורה ליניארית והוא מעניק למכונית הגדולה, בשילוב צליל בשרני, מחץ האצה כמעט בכל מצב וכן יכולות שיוט נינוחות במהירויות גבוהות ביותר. הM היא מסוג המכוניות שנהיגה ב180 קמ"ש מצטיירת כמו שיוט ב100 קמ"ש.
מעבר לשלל טכנולוגיה ומנועים חזקים מכוניות הסאלון האירופאיות בעשור האחרון צוידו גם ביכולות דינאמיות גבוהות ביותר ובאופן מסורתי בסעיף זה ניכר היתרון של אירופה על פני תוצרי המזרח. האם ה-M מצוידת בכלים כדי להתמודד עם מכוניות כמו ה-5 החדשה של ב.מ.וו?
בביקור בכביש הררי מפותל, הM בהחלט מוכיחה שיש לה מה להציע עם המון כוח בגלגלים האחוריים. היא מאפשרת לתקוף פניות במהירויות גבוהות ואף לזרוק מעט את האחוריים הגדולים לרוחב הפניה ולהעניק רגעים ארוכים בהם חיוך דבילי מרוח על השפתיים. אמנם, מערכת בקרת האחיזה לא אוהבת את זה אבל באינפיניטי הסבירו לה שמי שנמצא במעמד המאפשר לו לקנות מכונית כזאת לא אוהב שמתערבים לו כל כך מהר בהחלטות ושהיא חייבת להפגין איפוק ולא לקפוץ על כל דבר קטן, וכך בשילוב יכולות אחיזה גבוהות הM יכולה לספק רגעי הנאה ארוכים בכבשים הנכונים. כשהיא מחליטה שהגזמת בקרדיט שהיא נתנה לך, בקרת האחיזה מתערבת וחגורות הבטיחות נועלות אותך לכיסא כדי למנוע תנועת גוף. נעילת החגורות אולי באמת יכולה לעזור במקרה תאונה אבל האגרסיביות המלחיצה בה היא חונקת את היושבים למושבם קצת מפריעה בכל מצב אחר.

M כל המכוניות?
אפשר לטעות בה בנסיעה קצרה ככזו שמנסה להשיג רוכשים בעזרת שלל משחקים ואבזור טכנולוגי על חשבון איכויות אחרות אבל מסקנה כזו תחטא לM, שבניגוד ליוקרתיות ממוצא יפני בעבר יש לה הרבה מה להציע גם במגזרים ובאיכויות בהם האירופיות מתבלטות.
אז אולי זה קצת מוגזם להכתיר את הM כ"אם כל המכוניות" כמו בסלוגן הפרסומת שלה, אך אין ספק שמי שרוצה לשים קצת יותר מחצי מיליון שקל על הכביש כדאי שיקח את האיניפינטי הזאת בחשבון. אולי אין לה את המוניטין והסמל שיש למתחרותיה אבל היא מפרגנת לרוכשיה במנוע חזק, הרבה פינוק ושלל מערכות ואביזרים שאצל המתחרים עולים עוד ממון רב.
.jpg)