אין תמונה
השור יורד לשטח
יותר מדור לאחר שירדה לראשונה מהאספלט, למבורגיני חוזרת שוב לייצר רכבי שטח יוקרתיים. כן, זו לא טעות – חוזרת. 
רבים לא יודעים זאת אבל החברה, שידועה בזכות חיות האספלט האקזוטיות, האקסטרווגנטיות והספורטיביות שהיא מייצרת, למעשה הייתה הראשונה מבין יצרניות הספורט האקזוטיות, 16 שנה לפני שפורשה הציגה את הקאיין, שראתה את הפוטנציאל ביצור של רכב שטח יוקרתי עם ביצועים חמים.

ככל הנראה בשנת 1986 היא הקדימה את זמנה והשוק עוד לא היה מוכן למתכון המאוד יחודי (ויקר) של LM 002-היה להציע וכלל, בין היתר, מימדים עצומים, מראה כוחני (ששימש ככל הנראה השראה ל"האמר "H1) וביצועים לוהטים בזכות מנוע וי 12 שנלקח הישר מהמכונית המטורפת ביותר של החברה באותה תקופה, הקונטאש.

ה-LM 002 יוצר במשך 7 שנים אך לא זכה להצלחה גדולה ורק מאות בודדות של יחידות יוצרו ממנו וזו ככל הנראה הסיבה שלמבורגיני לא התפתתה מאז לשום הרפתקאות והתמקדה ביצור של מה שהיא טובה בו במיוחד - רכבי סופר ספורט.

לאחרונה, לאור ההצלחה המתמשכת של פורשה עם הקאיין שהפך למעשה לדגם המבוקש והנמכר ביותר של היצרן היוקרתי משטוטגארט והערכות מבוססות המדווחות על יצרניות כמו מזראטי ובנטלי הנמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח דגמי שטח, גל שמועות על חזרתה של למבורגיני לשטח הציף את הרשת אבל במשך חודשים רבים החברה האיטלקית, הנמצאת בבעלות קונצרן פולקסווגן, שמרה על שתיקה בכל הנוגע לעניין ובחרה שלא לאשר או להכחיש דבר.

למבורגיני מתחת לסאאב (צילום: כריס מרפי)
למבורגיני הולכת על SUV ולא רק נכנסת מתחתיו |צילום: כריס מרפי

בסוף השבוע האחרון הדממה הופרה, אמנם לא על ידי גורם רשמי מלמבורגיני, אבל על ידי בכיר ממותג אודי הפועל בשיתוף פעולה הדוק עם למבורגיני על הפרויקט הזה.

"אני לא יכול להגיב על השמועות שמסתובבות לאחרונה", ציין המקור הבכיר, אך המשיך ורמז בצורה עבה "אבל אני יכול לציין שהספקולציות וההערכות שנשמעו בתקשורת הן בגדול נכונות".

על פי אותן הערכות רכב הפנאי-שטח החדש של למבורגיני יחשף בעוד מספר חודשים, ככל הנראה בפני אחד הקהלים המשמעותיים של המותג בשנים האחרונות, בתערוכת ביג'ינג בסין באפריל. הלמבו-שטח תשב על הפלטפורמה שאודי מפתחת לדור הבא של רכב הפנאי הגדול שלה ה-Q7, שצפוי, אגב, להיות הבסיס גם לרכב השטח של בנטלי.

למרות אורך של כחמישה מטרים באודי טוענים שבזכות שימוש במתכות קלות וחזקות במיוחד הדגמים שיעשו שימוש בפלטפורמה החדשה יוכלו ליהנות מנתון משקל נמוך מ-2000 ק"ג.
בתא המנוע של הלמבו SUV ככל הנראה יהיה אפשר למצוא את מנוע הוי 10 בנפח 5.2 ליטרים של הגייארדו המפתח 552 כ"ס. ככל הנראה תוצע גם גרסה היברידית שתשלב גם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום נטענת.

המחיר של הלמבו חובבת השבילים צפוי להיות לא נמוך בכלל ולעמוד על כ-200 אלף דולרים לפני מסים, כמעט פי 3 ממחירה של גרסת הכניסה של הפורשה קייאן.

אין תמונה
בשלב זה לא ברור אם העיצוב יהיה במחוזות המאוד מיוחדים של למבורגיני או שרכב השטח יהיה שמרני יותר
 

>> כך יראה רכב השטח של מזראטי