סקודה ייטי (צילום: נעם עופרן)
אנשים מחפשים לאחוז בהגה של רכב קצת יותר מסוגנן |צילום: נעם עופרן
ג'יפון במחיר של משפחומטית? אחרי שנים של תרדמת משמימה, כשכל מה שלסוכנויות המכוניות היה להציע במחיר שפוי היו עוד ועוד גרסאות של אותו הדבר (משפחתית סדאן 1.6, אוטומטית) נראה כי בשנה וחצי האחרונה משהו חיובי עובר על שוק הרכב הישראלי שמציג היום הרבה יותר ורסטיליות מבעבר.

השינוי החל עם לידתה מחדש של נישת הקטנטנות במחירים אטרקטיביים, המשיך לגרסאות מאובזרות או מוזלות למכוניות סופר מיני והגיע אפילו לרכבי נישה מסוגננים המוצעים כעת במחירים נמוכים באופן יחסי לשוק הרכב הישראלי.

לפני כשבועיים הייתה זאת מכונית הקופה המאוד מעוצבת של יונדאי, הוולוסטר, שנחתה כאן עם תג מחיר מפתיע ביותר של החל מ-110 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-120 אלף שקלים לאוטומטית כפולת מצמדים וברמת אבזור הכוללת חישוקי 17" קלים, מערכת שמע משוכללת, מושבי ספורט ועוד.
כעת זהו הג'יפון החביב של סקודה, הייטי, שמסתכל על תג המחיר המשפחתי מלמטה.

תמורת 119,900 שקלים תוכלו להתניע על סיפונו של רכב הפנאי הצ'כי ואפילו ליהנות מאבזור נדיב למדי שיכלול חישוקי סגסוגת 16", מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, פנסי ערפל, רדיו דיסק מקורי עם כניסת Aux, מערכת בקרת אקלים ועוד. במגזר הבטיחות ניתן לרשום כמובן מערכת בקרת אחיזה ו-6 כריות אוויר.

בתא המנוע תמצאו את מנוע ה-TSI הקטן והמוגדש של קונצרן פולקסווגן בנפח 1.2 ליטרים שלמרות נתוני הספק  של 105 כ"ס שלא נשמעים מרגשים במיוחד ידוע בזריזותו המפתיעה. במקום גיר ה-DSG כפול המצמדים האוטומטי תאלצו לבחוש את ההילוכים בעצמכם בתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה.
אגב, ההבדל במחיר בין הגרסאות הידנית והאוטומטית משמעותי למדי ועומד על כ-15 אלף שקלים.

גם המתחרה הגדול של הייטי, הג'וק של ניסאן, מוצע לאחרונה במקביל לגרסה המצוידת בגיר אוטומטי רציף גם בגרסה ידנית במחיר של 117 אלף שקלים, 13 אלף שקלים פחות ממחיר הג'וק האוטומטי, אך הבעיה הגדולה של דגמי הג'וק (במיוחד האוטומטי) הם זמני אספקה רחוקים מאוד בשל מלאי מוגבל שהיצרן הקצה ליבואן.
בסקודה, לעומת זאת, מציינים שלרשות החברה רכבים במלאי למסירה מיידית.

סקודה ייטי (צילום: נעם עופרן)
ג'יפון במחיר של משפחומטית |צילום: נעם עופרן

העם דורש מכונית במבצע
למרות הזעקה לצדק חברתי והתלונות על יוקר המחיה, עם ישראל ממשיך לרכוש מכוניות חדשות בקצב מטורף.
בסוף השבוע מכרה צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולסקווגן, אודי, סיאט וסקודה, במסגרת אירוע המכירות השנתי שלה "72 שעות" לא פחות מ-1837 כלי רכב משלל מותגיה השונים ללקוחות פרטיים.
חברת צ'מפיון מוטורס, מי שהמציאה לפני מספר שנים את שיטת ימי המכירות שמאפשרת ליבואנים להעניק ללקוחות הנחות משמעותיות מבלי לפגוע במחיר המחירון הרשמי, רושמת השנה הישג מרשים: זינוק של  כ-20 אחוזים בהיקפי המכירות לעומת אשתקד וזאת על אף שחטיבת סקודה לא השתתפה במבצע בשל מלאי מוגבל ולמרות שלפולקסווגן אין בהיצע בארץ בתקופה זו מכונית סדאן קומפקטית.

 >>  מכונית קופה במחיר של משפחתית