אין תמונה
תקופה לא קלה עוברת על יפנאוטו יבואנית סובארו. מי שחשפה את עם ישראל למכונית היפנית, שלטה ביד רמה בשוק הרכב הישראלי במשך למעלה מעשור והמשיכה להוות גורם משמעותי בו גם לאחר שהחרם הערבי הוסר ומותגים יפנים וקוריאניים נוספים הגיעו לארץ סובלת בשנים האחרונות מירידה חדה בהיקפי המכירות.

למרות תדמית האמינות המוצקה שלה והסחירות הטובה יחסית בשוק המשומשות נתוני המכירות לא משקרים ואת הרבעון הראשון של שנת 2012 מסיימת סובארו עם בסך הכל 567 מסירות הממקמות אותה במקום ה-22.

מעבר לשער הין הגבוה ולדגמים ותחרות הולכת וגוברת מצד מותגים אחרים יש לציין כי אחת הסיבות המרכזיות לירידה בהיקפי המכירות נובעת מחוסרה של נציגה בסגמנט המשפחתיות בשל ההמתנה המתמשכת לדור חדש של האימפרזה שיחליף את המשפחתית הנוכחית של החברה שכונתה בארץ B3, לא זכתה כאן להצלחה גדולה במיוחד ואזלה מהמלאי.

אבל למרות שהאימפרזה החדשה הוצגה כבר לפני למעלה משנה ולמרות שהייתה אמורה לנחות כאן עוד בשנה שעברה היא מבוששת לבוא וביפנאוטו מציינים שהשיווק לאירופה של המשפחתית החדשה והכל כך חשובה למותג יחל כאן רק לקראת סוף השנה.

בינתיים חשפה אתמול יפנאוטו את ה-XV, קורס אובר קומפקטי נאה המבוסס על האימפרזה החדשה.
הג'יפון החדש, או "Cross Road" כמו שביפנאוטו אוהבים לכנות אותו, אמנם מתבסס על מרכב גרסת ההאצ'בק של האימפרזה החדשה אך הוא מציג מראה אגרסיבי ומרשים למדי, ישיבה מוגבהת ומרווח גחון של 22 סנטימטרים – יותר מאשר למרבית לג'יפונים הפופולריים בישראל.

 

סובארו XV (צילום: נעם וינד)
בסובארו מאמינים שהיתרונות הטכנולוגים יעניקו להם נתח שוק מכובד|צילום: נעם וינד

מעבר למרווח הגחון ה-XV מתאפיין בסממנים יחודיים כמו פגושים אגרסיביים, חישוקי קלים בעיצוב מרשים בקוטר 17', כנפונים שחורים וחצאיות צד, פנסי ערפל, ספוילר אחורי וגגון מסילות בצבע כסוף.

יפנאוטו תאפשר לרוכשים לבחור בין תא נוסעים בגימור שחור ספורטיבי לבין גימור דו צבעי שחור וקרם לטובת מראה יוקרתי יותר. מפרט האבזור כולל כסטנדרט בקרת אקלים, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולמרחק, בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת שמע עם כניסה לנגנים ועוד.

רמת האבזור פרימיום תכלול בנוסף גם חיישני גשם ואורות, קיפול חשמלי למראות, מחשב דרך משודרג עם מצלמת רוורס, חימום במושבים הקדמיים ומערכת שמע הכוללת קישוריות בלוטות' ושליטה מההגה. מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.

סובארו XV (צילום: נעם וינד)
אפשרות בחירה בין תא נוסעים בגימור שחור ספורטיבי לבין דו גווני יוקרתי|צילום: נעם וינד

בניגוד לחלק גדול מרכבי הפנאי הפופולריים בישראל כל הגרסאות של ה-XV תצוידנה בהנעה כפולה קבועה, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ובמנוע 2 ליטרים מהדור החדש של מנועי הבוקסר של החברה המפיק 150 כ"ס ו-20 קג"מ.

בטבלת הביצועים ניתן לגלות שלרכב הפנאי החדש לוקח 10.7 שניות להגיע למהירות תלת ספרתית בדרך למהירות מרבית של 187 קמ"ש. נתוני פליטת המזהמים בהחלט טובים, לא מעט בזכות מערכת עצור וסע המכבה את המנוע בעת עמידה, ומציבים את ה-XV בקבוצה זיהום 4 (בדומה למאזדה CX-5 ונמוך משמעות ממרבית הרכבים בסגמנט) צריכת הדלק הרשמית מציגה נתון משולב מרשים של 15.1 קילומטרים לכל ליטר בנזין.  

ה-XV יוצע במה שביפנאוטו מכנים "מחיר חדירה" של 159,900 אלף שקלים לגרסה הרגילה (המצוידת אף היא כזכור בהנעה כפולה) ו- 173 אלף שקלים לגרסת הפרימיום המאובזרת יותר.

המחירים מציבים את רכב הפנאי כפול ההנעה החדש של סובארו בקו אחד עם גרסאות הנעה הקדמית של המאזדה CX-5, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי ויונדאי ix35, זאת על אף שה-XV מציג מימדים מעט קטנים יותר ומראה שנראה יותר כמו גרסה מוגבהת (ונאה) של משפחתית מאשר ג'יפון. עם זאת ביפנאוטו מאמינים שהיתרונות הטכנולוגים, צריכת הדלק הנמוכה והעובדה שמדובר ברכב המגיע כסטנדרט עם הנעה כפולה תאפשר להם למכור בקלות את 600 היחידות שצפויות להגיע השנה לארץ אשר יעניקו למותג משב רוח רענן שיחזק את נוכחותו בנישת רכבי הפנאי אם כי לא ישפרו באופן מהותי את נתוני המכירות המדשדשים של סובארו השנה.


פרסומת מרהיבה ל-XV שעושה הרבה כבוד למסורת

בנוסף, בעוד כחודש תשיק יפנאוטו רכב מעניין ביותר שחובבי ההגה מצפים לו מזה זמן. מדובר במכונית הספורט-קופה סובארו BRZ שפותחה ביחד עם טויוטה ותשווק בארץ תחת שני המותגים.

ה-BRZ של סובארו וה-GT-86 של טויוטה אמורות, כמו המיאטה של מאזדה בזמנו, להציג פרשנות מודרנית למכונית ספורט קלאסית עם הנעה אחורית, הרבה הנאה לחובב ההגה ותג מחיר שפוי שבשלב זה עדיין לא ברור מה הוא יהיה.

כאמור, כל אלה הם רק הכנות לקראת המנה העיקרית - האימפרזה החדשה שתגיע לכאן, אם לא יתרחשו עוד הפתעות בלתי צפויות, לקראת סוף השנה בתקווה לאפשר ליפנאוטו לתפוס המקום הראוי לה בטבלאות המכירות.


סובארו XV (צילום: נעם וינד)
מרווח גחון של 22 סנטימטרים|צילום: נעם וינד

>> מבחן מאזדה CX-5