יונימוג
אין סוף גרסאות ואפשרויות להתאמה אישית
לרוב משאיות אינן מוצר נחשק במיוחד, אבל היונימוג של מרצדס - סוג של רכב משא קשוח היכול לשאת מטען במשקל כמה טונות תוך כדי הצגת עבירות כמו של לנד רובר דיפנדר לפחות, בהחלט מככב בחלומותיהם המוטוריים של חובבי שטח רבים.

היונימוג נולד בשנות הארבעים של המאה הקודמת בשבגרמניה המובסת שלאחר מלחמת העולם השנייה מתוך צורך ברכב משא ורסטילי שיוכל לנוע, תוך שהוא משלב בין תכונות של רכב שטח, טרקטור ומשאית, בכבישים ההרוסים ולעזור בשיקום המדינה.

למרות היעוד להיות לא יותר מכלי עבודה, לאורך השנים רכש היונימוג מעריצים רבים ברחבי העולם, בראש ובראשונה בזכות יכולת השטח הקיצונית שלו שלא דמתה לשום דבר אחר ביצור סדרתי וגם הודות לורסטיליות הרבה שלו שאפשרה להתקין עליו ללא קושי  ציוד עזר מכאני שהפך אותו למפלס שלג, כבאית, מנוף וכו' על פי דרישת הלקוח.

יונימוג
שום דבר לא עוצר אותו

ולמרות שלל השינוויים בעולם הרכב מאז אמצע המאה העשרים, שישה וחצי עשורים לאחר שראה אור לראשונה, היונימוג עדיין נשאר נאמן למקור, מה שללא ספק מעיד על המתכון המוצלח והייחודי שלמרצדס.

ובכל זאת גם היונימוג צריך להתאים את עצמו מדי פעם לסטנדרטים וכדי לעמוד בתקני פליטת המזהמים והבטיחות הנוקשים באירופה בעשור השני של המאה ה-21  היה צורך במסע עדכונים שכלל שינוי בכל היצע המנועים שיכלול מעתה גרסאות 4 ו- 6 צילינדרים בנפח צנוע יותר ובהספקים של בין 156 ל-354 כ"ס תוך כדי עמידה בתקני זיהום האוויר המחמירים של יורו 6.
מלבד שדרוג יחידות הכוח, גם מיקומן שונה והן כעת שוכנות מעט אחורנית ונמוך מבעבר מה שמשפר את מרכז הכובד ואת המרווח לנוסעים בקבינה. שינוי מיקום המנוע הביא גם לקיצור בסיס הגלגלים (280 או 300 ס"מ) המקנה ליונימוג רדיוס סיבוב קטן מזה של מכונית נוסעים ממוצעת.


הצגת הרכב החדש

בתא הנוסעים ניתן להבחין בעיצוב דשבורד שונה וגם בשמשה קדמית גדולה מבעבר המציעה שדה ראיה טוב יותר. מכיוון שמדובר ברכב שאמור להתאים למשימות מסוגים שונים במרצדס התאימו את תא הנוסעים למערכת הגה ימנית או שמאלית ולמעשה ניתן להזיז את כל מכלול ההגה לכל אחד מהצדדים לפי בחירה ללא בעיה בתוך זמן קצר. העיצוב החיצוני כולל יחידות תאורה בעיצוב שונה המשלבות פנסי לד ותאורת DRL.
היונימוג החדש מוצע בערך באלף וריאציות שונות ומשונות אך לצערנו סביר להניח שאף אחת מהן לא תגיע ארצה. חבל, אנחנו בכל מקרה נמשיך לפנטז.


ההיסטוריה של אגדת השטח המגודלת

>> צפו: היונימוג החדש של ארנולד שוורצנגר

 

יונימוג
לצערנו לארץ הוא לא צפוי להגיע