טויוטה לנד קרוזר מתיחת פנים
ארבע שנים לאחר שנחת בארץ בדורו הנוכחי וארבעה חודשים לאחר שנחשפה גרסתו מתוחת הפנים, הלנד קרוזר המחודש של טויוטה נוחת בארץ עם שלל עדכונים ושיפורים ותג מחיר שלא השתנה ועומד על 300 אלף שקלים לגרסה הקצרה והחל מ-350 אלף ש' לגרסה המאורכת עם 7 מקומות ישיבה.

הדור הנוכחי של סייר השטח של טויוטה אמנם לא הצליח (במיוחד בארץ) לשחזר את ההצלחה ההיסטרית של קודמו, אך עם כ-700 יחידות שנמכרו בשנה החולפת בהחלט מדובר ברכב השטח ה"אמיתי" הנמכר בישראל ובאחד הרכבים בעלי הביקושים ושמירת הערך הגבוהים ביותר בשוק הרכב הישראלי.

גם אחרי 60 שנה ומכירות של למעלה מ-6 מיליון קרוזרים ברחבי העולם (ו-17 אלף יחידות בארץ מאז שנת 98'), רכב השטח של טויוטה שומר על המתכונת הבסיסית של מבנה קשוח עם שלדת סולם, סרן חי מאחור ומכלולים עמידים שהעניקו לו במהלך השנים מוניטין עבירות ואמינות בלתי שביר.

בחזית של הלנד קרוזר המחודש ניתן למצוא סבכה (גריל)  גדולה מבעבר עם חמש צלעות ניקל ענקיות (6 בעבר) ופנסים שהפכו צרים, משוכים לאחור ובעלי מראה של דמעה נוזלת. בצדודית קשה להבחין בשינויים משמעותיים בעיצוב, אם בכלל, ובאחוריים יש לציין פנסים בעיצוב שונה והגדלה משמעותית של עיטור הניקל עליו מוטבע שם הדגם מעל למיקום לוחית הרישוי.

טויוטה לנד קרוזר מתיחת פנים
פרונט בעיצוב אגרסיבי עם מראה מעט שנוי במחלוקת

בתא הנוסעים ניתן להבחין בשינוי עיצוב חלקו המרכזי של הדשבורד וכן בסידור חדש לכפתורי הבקרה של מערכת ההנעה הכפולה. מבחינת האבזור הקרוזר, שהיה עד כה מאובזר בקמצנות, זוכה לשדרוג משמעותי עם מערכת מולטימדיה TOYOTA TOUCH 2 בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ' ברזולוציה גבוהה, 9 רמקולים, רדיו, נגן CD/MP3, דיבורית בלוטות', כניסת USB ומצלמת רוורס בכל הגרסאות. כמו כן, בגרסאות הארוכות הותקנו מושבים עם כיוון חשמלי וחימום.

מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת בקרת יציבות ומערכת בקרת אחיזה במדרון ובעליה לשטח.

אין שינוי במפרט הטכני והלנד קרוזר המחודש יגיע עם יחידת ההנעה המוכרת הכוללת מנוע טורבו-דיזל בנפח של 3 ליטרים המפיק 190 כ"ס ומומנט של 42.8 קג"מ, גיר אוטומטי בעל 5 מהירויות ומערכת הנעה כפולה עם הילוך כוח. דף הנתונים (של הגרסה הארוכה הפופולרית יותר) מציג האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 11 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש ונתון צריכת דלק משולב (עירוני ובין עירוני) של של 12.3 ק"מ/ליטר. מרווח הגחון עומד על 22 סנטימטרים.

המחירים, כאמור, לא השתנו ועומדים על 300 אלף ש' לגרסה הקצרה, 350 לגרסת 7 המקומות הבסיסית ו- 370 לגרסת הלקשרי הכוללת ריפודי עור וחלון שמש.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, משוכנעים שלמרות תג המחיר הלא נמוך הביקושים יהיו גבוהים, וחוזים מכירות של כ-800 מכוניות מהדגם החדש במהלך שנת 2014.

>> הלנד קרוזר חוגג 60 שנה

טויוטה לנד קרוזר מתיחת פנים
שדרוג משמעותי בתא הנוסעים