ב.מ.וו מפעל רכב
מתקפת הדגמים של ב.מ.וו נמשכת. לאחר שבעת האחרונה הציגה החברה כמות דגמים, גרסאות, תצורות מרכב ותתי דגמים שממש מקשה לעקוב אחרי ההיצע, בסוף השבוע אישרו נציגי החברה ממינכן, לאחר חרושת שמועות, כי בכוונת ב.מ.וו להרחיב את היצע רכבי הפנאי שלה בדגם נוסף שיקרא X7 ויהיה הגדול ביותר במשפחת X המונה כיום 5 דגמים.

עוד בmako 
בנטלי רומזת: 320 קמ"ש בשטח
הלנד קרוזר של טיוטה מתעדכן
ב.מ.וו X3 משתדרג

הדגם החדש אמור להתחרות ברכבי פנאי במימדי XL דוגמת מרצדס GL ואודיQ7 ויתבסס ככל הנראה על פלטפורמה מאורכת של אחיו הקטן, ה-X5.
עם נתוני אורך ובסיס גלגלים גדולים יותר, ה-X7 אמור להציע תא נוסעים מרווח משמעותית ושורת מושבים שלישית אמיתית, בשונה משורת המושבים השלישית המוצעת כאופציה ב-X5 ומיועדת בעיקר לילדים.

מרצדס ML ב.מ.וו X5 ג'יפ גרנד צ'ירוקי (צילום: ניר בן זקן )
אח גדול במימדי אקסטרה לארג' ל-X5 |צילום: ניר בן זקן

כמו מרבית דגמי הפנאי של החברה גם ה-X7 צפוי להיות מיוצר במפעל האמריקאי של החברה הבווארית, בהתאם לקהל היעד העיקרי של רכבי שטח מגודלים. ב
ב.מ.וו מסרה כי ה-X7 ישווק בכל העולם וכי בחברה צופים לו ביקוש גדול, בעיקר בשוק הסיני.

את התפלץ עם סמל הפרופלור יניעו מנועי 6 ו-8 צילינדרים מוכרים של החברה וצפויה גם גרסה היברידית כסוג של מס שפתיים למחבקי עצים.

אגב, כדי לעמוד בעלייה במכסות הייצור (בין היתר גם בעקבות ה-X4 החדש) ב.מ.וו השקיעה כמיליארד דולר בהגדלת המפעל בדרום קרוליינה שיוכל כעת להנפיק כ-450 אלף כלי רכב בשנה, בהשוואה ל-300 אלף כעת.

מומחים בשוק הרכב מעריכים כי להכרזה של ב.מ.וו על ייצור ה-X7 במועד זה יש סיבות גם מעבר להחלטה על הרחבת היצע הדגמים נוכח מגמות השוק, ורבים סבורים כי ההכרזה, שהתרחשה שבוע בלבד לאחר שבנטלי פרסמה תמונות ראשונות של רכב השטח שלה, מספקת רמז ברור לכך שגם רולס רויס, הנמצאת בבעלות ב.מ.וו, צפויה להציג בקרוב רכב פנאי-שטח של החברה שיתבסס ככל הנראה על הפלטפורמה של ה-X7.

>> מבחן דרכים: מרצדס GL המחודש

ב.מ.וו מפעל רכב
המפעל של ב.מ.וו בארצות הברית שודרג לקראת השקת הדגם החדש