ג'יפ בשטח (צילום: byllwill, Istock)
אפשר להסתדר גם בלי הדלתות|צילום: byllwill, Istock

כמעט כולנו משאירים מדי יום ללא השגחה את אחד מפרטי הערך היקרים ביותר שברשותנו – המכונית שלנו. נכון, ברבות מהמכוניות מותקנות מערכות אזעקה מסוגים שונים, מערכות איתור ועוד אבל כל אותם אמצעים לא מהווים יותר מאתגר קל לגנב המנוסה.

יש גנבים שלא רוצים להסתבך עם חפץ גדול כמו מכונית גנובה ומעדיפים לגנוב בזריזות כמה חפצים או אביזרים מהמכונית שחונה ללא השגחה ולהעלם מהעין.

כבר שמענו על גנבים שגונבים תיקים שאנשים השאירו ברכב, מערכות שמע ומולטימדיה, מערכות GPS לניווט ולעיתים אף אביזרים שלא מצריכים פריצה לרכב כמו סמלים, ג'נטים ואפילו דברים ביזארים כמו אגזוזים.

אבל בפארק אוברלנד שבמדינת קנזס בארצות הברית עדים לתופעה חדשה: במקום לפרוץ את הדלת ולגנוב מהרכב חפצים או אביזרים יקרים הגנבים פשוט גונבים את הדלת של המכונית.

בשבועות האחרונים נרשמו ברחבי הפארק לפחות 6 מקרים בהם אנשים חזרו למכוניותיהם וגילו אותן ללא דלתות. בכל המקרים היה מדובר ברכב מסוג אחד: ג'יפ רנגלר.

מסתבר שכדי לשמור על הסגנון המקורי של רכב השטח האייקוני בג'יפ עדין משתמשים בצירים חיצוניים וכל שעל הגנב לעשות הוא להוריד את מכסה הפלסטיק הקטן שמכסה את ארבעת הברגים, לשחרר אותם והדלת בידו.

מסתבר שמחירה הקמעונאי של דלת לרנגלר עומד על מעל ל-1000 דולרים. המשטרה טוענת שגילתה שהגנבים מנסים למכור את הסחורה החמה באתרי מכירה ברשת.

המשטרה דיווחה על הגברת קצב הסיור שלה בפארק והמליצה לבעלי ג'יפים מסוג זה להחליף את ברגי הצירים בברגים מיוחדים שלא ניתנים לפתיחה עם כלי עבודה רגילים.

אין תמונה
את השביל הזה לא היינו ממליצים לנסות בלי דלתות

>> חוג חדש לילדים באמריקה: פריצה וגניבת מכונית