למבורגיני אורוס (צילום: אוטו)
למבורגיני אורוס|צילום: אוטו
מספר חודשים אחרי שלמבורגיני עשתה סוף לגל השמועות ואישרה כי בכוונתה ליצר רכב שטח חשפה החברה היום בבוקר בתערוכת בייג'ינג בסין את דגם הקונספט אורוס (URUS).

מבט ראשוני על התמונות גורם לחשוב כי מדובר בשעשוע פוטושופ מוצלח אבל החברה מבהירה כי מדובר בדבר האמיתי שאמור בתוך מספר שנים להגיע ליצור ולבשר, יותר מדור אחרי ה-LM 0002 בעלת העיצוב ששימש השראה להאמר H1, על  חזרתה של יצרנית העל לשטח.

בניגוד ל -LM 0002, האורוס, הנקרא על שם הזן העתיק של השוורים מהם נברא שור הקרבות הספרדי המפורסם, לא מציג חזות של מפלצת שטח ולמעשה לוקח את שפת העיצוב העדכנית של למבורגיני שנחשפה באבנטדור ומעלה אותה על 4X4 .

אמנם מדובר בשלב זה בדגם קונספט שבוודאי יעבור עוד אי אלו שינויים עד להשקתו הרשמית שמתוכננת ל-2015 אך בלמבורגיני מבהירים - רכב הפנאי של החברה יהיה שונה מכל מה שהורגלנו לראות בסגמנט ויכלול הרבה זוויות חדות  ומראה שאף אחד לא יוכל לטעות באשר למוצאו.
החזות הייחודית מתעצמת בזכות המימדים של האורוס הנמתח לאורך של 5 מטרים, נפרש לרוחב של כמעט 2 מטרים, מסתפק בגובה נמוך יחסית לנהוג ברכבי פנאי של 1.66 מטרים ומצויד בחישוקי ענק בקוטר 24'.

מתחת לפני השטח האורוס יהיה קצת פחות מקורי ולמעשה יתבסס על הפלטפורמה של הדור הבא של האודי Q7, פלטפורמה שתשמש גם את שניים ממתחריו הבולטים פורשה קייאן ורכב השטח של בנטלי שקונספט ראשוני שלו נחשף לפני קצת יותר מחודש בתערוכת ז'נבה.

עם זאת, הבוס של למבורגיני מצהיר בנחרצות שלמרות המכלולים המשותפים האורוס יהיה רכב הפנאי החזק והספורטיבי ביותר בשוק עם מנוע שמפיק כ-600 כוח סוס ובעזרת הקפדה על משקל הקל בסגמנט הקרוס-אוברים היוקרתיים, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימלית בין הסרנים האורוס ייהנה מיכולות כביש שלא נראו עד כה בסגמנט רכבי הפנאי.

בלמבורגיני, אגב, לא פוסלים את האפשרות שהלקוחות ירצו גם לרדת לשטח ולכן ציידו את שור העל במערכת היכולה לשנות את זווית הספוילר בפגוש הקדמי לטובת שיפר זווית הגישה בתנאי דרך קשים.

למבורגיני אורוס
בלמבורגיני מבטיחים - האורוס יהיה רכב הפנאי הספורטיבי ביותר בעולם

בשלב זה לא ברור איזו יחידת כוח תמצא את דרכה לתא המנוע בחזית התפלץ אך יש להניח שבעידן של מודעות סביבתית, דרישה לעמוד בתקנות זיהום מחמירות ותדמית בעייתית של רכבי שטח גדולים החברה מבולוניה תוותר על מנוע וי 12 אטמוספרי ותעשה שימוש במנוע וי 8 כפול מגדשים מתוצרת אודי שיעביר את הכוח שלו למערכת הנעה כפולה מתוחכמת דרך תיבת הילוכים רובוטית.

לדברי החברה, הדיבורים על החשיבות להפחתה של כמות זיהום האוויר הנפלט הם לא רק מס שפתיים והאורוס יוביל את סגמנט רכבי הפנאי היקרים גם בתחום זה עם נתון פליטת CO בסביבות ה-200 ג"קמ בזכות תכנון אווירודינמי יעיל ושימוש נרחב בסיבי פחמן במקומות בהם המתחרים עושים שימוש בחומרים כבדים יותר.

על אף שהניסיון הקודם של למבורגיני, בשנות השמונים של המאה העשרים, לרדת לשטח עם ה-LM -0002 לא היה מוצלח במיוחד והסתכם בסך הכל ב-300 יחידות שנמכרו במהלך 6 שנים, בלמבורגיני יודעים היטב שהיום המצב שונה ויש בשוק מספיק לקוחות שמחפשים רכבים עם נראות גבוהה, ביצועים לוהטים ואפשרות לשנע יותר מצמד נוסעים ומוכנים לשלם על כך סכומים גבוהים.

ההערכה היא שמחירו של האורוס יהיה גבוה משמעותית ממחיר רכבי פנאי ספורטיביים כמו פורשה קייאן, ב.מ.וו X6M וריינג' רובר סופר ספורט ויעמוד על יותר מ-200 אלף דולרים בארצות הברית, שאמורה להיות ביחד מדינות המפרץ, סין, רוסיה וגרמניה השווקים המרכזיים שלו.

בלמבורגיני מקווים כי בעידן בו נרשמת ירידה בביקושים לרכבי על דו מושביים העולים יותר מ-100 אלף דולרים, האורוס יוכל להקפיץ באופן משמעותי את היקפי המכירות של למבורגיני ולהפוך לדגם הנמכר ביותר של החברה מבולוניה עם מכירה של כ-3000 יחידות בשנה.

למבורגיני אורוס
זה לא עב"מ זו למבורגיני שנחתה בשטח

>> כך יראה רכב השטח של מזראטי

>> מרשים אבל מכוער – בנטלי חושפת קונספט לרכב פנאי סופר יוקרתי