קרח חורף
רכב השטח הכי קול שתמצאו
לקראת סוף המאה ה-20 נראה היה כי עולם הרכב נתקף באובססיה לרכבי שטח מגודלים ומי שיכול היה להרשות לעצמו, בין אם היה לו צורך בכך ובין אם לאו, הצטייד בג'מוס מגודל עם שלדה קשוחה, מערכת הנעה כפולה עם הילוך כוח ומנוע בריון.

אחרי ההתלהבות הראשונית, בשלב מסוים מרבית האנשים הבינו שלמעשה הם לא ממש יוצאים בכל סופשבוע לכבוש את ערבות נבאדה או הנגב וביום יום רכבי שטח הקשוחים הם גדולים מדי, לא ממש נוחים ומאוד צמאים לדלק. יחד עם תדמית בעייתית מצידם ששל חובבי הסביבה אט אט מספרם של רכבי השטח האמיתיים הלך והצטמצם לטובת קרוס-אוברים שמציגים מימדים שפויים יותר ומתבססים על מכלולים ופלטפורמות של מכוניות כביש.

עם זאת, מבין רכבי השטח האמיתיים ששרדו את השינויים בהרגלי הצריכה הטויוטה לנד קרוזר נחשב לאחד המבוקשים ביותר כבר שנים תוך שהוא מציג שימושיות מצוינת, מראה נאה, עבירות פנטסטית ואמינות מוחלטת.

אפילו בשוק המשומשות הארצישראלי, המצוי כבר מספר שנים בקפאון עמוק, הלנד קרוזר הוא אחד היחידים שזוכה לביקושים ערים שמאפשרים למכור אקזמפלרים במצב סביר פלוס במחיר מעל למחירון הרשמי, וכאשר רכבים בני עשר שעבדו קשה נמכרים סביב ה-100 אלף שקלים מן הסתם מרבית האנשים יאלצו לוותר על חיית השטח היפנית.

קרח חורף
בקרת אקלים מצוינת, במיוחד בקיץ

אנחנו לא יודעים מה המחירון של הלנד קרוזר ברוסיה אך ניתן להעריך שגם במולדת הקומוניזם, הכוללת לא מעט דרכים שמתאימות בעיקר לרכבי שטח קשוחים, הוא זוכה לביקושים ערים.

עם זאת בעיר פֶרם שברוסיה מסתבר שיש מי ששם את ידו על לנד קרוזר זול במיוחד בגרסה מיוחדת העשויה כולה מ...מים.

מזג האוויר החורפי והטמפרטורות שנמצאות באופן קבוע מתחת לאפס מנובמבר ועד אפריל אפשרו לאמן מקומי לפסל בצורה מדויקת את רכב חלומותיו שהוא כאמור לא לאדה רוסית אלא ג'יפ לנד קרוזר.

האמן המקומי לא הסתפק בחציבה בקנה מידה של 1:1 של קווי המתאר החיצוניים של רכב השטח, אלא גם הקפיד על תא נוסעים מלא, כולל שתי שורות מושבים, דשבורד והגה.

קרח חורף
בחורף אולי קצת קר

אנחנו לא יכולים להתחייב על יכולות השטח של רכב הקרח ואפילו לא בטוחים שהמושבים שלו ממש נוחים, אבל ללא ספק הוא נראה מאוד קולי ובקרת האקלים בתא הנוסעים יותר ממצוינת.

>> ללוש אותו – המיניוואן שעשוי מפלסטלינה

קרח חורף
האמן לא הסתפק בפיסול הצורה החיצונית והשקיע בפרטים