שברולט סילברדו ריפר
הרבה תוספות ואלמנטים ההופכים את הסילברדו לחיית שטח
אמנם רוב האמריקאים הם לא חקלאים הגרים בחוות ענק, אבל מזה שנים הרכב הנמכר ביותר בארצות הברית הוא טנדר קשוח עם ארגז מאחור. על אף שלא ממש ברור מה בדיוק מביא כל כך הרבה אמריקאים לרכוש רכב שכזה, בתערוכת SEMA ב-2008 נפל דבר עם הצגת גרסת הראפטור, הגרסה הקיצונית של פורד  F150.

הראפטור, שהיה אמור לשמש בעיקר כמקדם תדמית, הפך בן לילה הדגמים המצליחים ביותר של פורד בזכות יכולת לנסוע בשטח משובש במהירות ובנינוחות כמו בכביש המהיר ולמעשה היה מדובר בדבר הכי קרוב לרכב מרוצי שטח עם רישוי לכביש שניתן היה לקנות מוכן מהיצרן עם אחריות.

עם זאת, למרות ההצלחה הגדולה, המתחרים בסגמנט - שברולט סילברדו ואחיו התאום GMC סיירה המקומיים, או היפנים – טויוטה טונדרה וניסאן טיטאן - לא באמת הציגו תשובה הולמת לטורף של פורד והדבר הכי קרוב שניתן היה לרכוש הוא קיט שחברת "MOPAR", המתמחה בשיפורים לדגמי קרייזלר, הציגה לדודג' ראם שניתן היה להתקין לאחר הקניה.



כעת נראה כי ימי הבלעדיות של הראפטור מתקרבים לקיצם עם תשובה שסוף כל סוף צפויה להגיע ממש בקרוב מכיוונה של שברולט. אמנם לא מדובר בדגם שפותח מדף חלק על ידי ג'נרל מוטורס, אלא בגרסה (מאוד) משודרגת לסילברדו 1500 (אח קטן לסילברדו המוכר בארץ) של חברת "Lingenfelter Performance" המתמחה בשיפורים ייעודיים לרכבי היצרן. זו תוצע כשהיא מותקנת ברכב בסוכנויות נבחרות של ג'נרל מוטורס עם אחריות יצרן.

בג'נרל מוטורס בחרו השם המזכיר באופן "מקרי" את מושא ההשראה והגרסה תקרא ריפר (REAPER - קוצר).

השינויים הויזואליים בריפר כוללים חרטום עם גריל גדול ובזווית הפוכה המזכירה טנדרים ממרוצי הבאחה 1000, סוללת פנסי לד בפגוש הקדמי, בתי גלגל תפוחים המכילים צמיגי שטח בגודל 33" המולבשים על חישוקי "ביד לוק" בקוטר 20" שמונעים את פריקת הצמיג ומדבקות גדולות על החלק האחורי בדומה למתחרה הוותיק.

שברולט סילברדו ריפר
550 כ"ס שאפשר לנצל בכל תנאי

אבל עיקר השינויים נמצאים מתחת לפני השטח ובחרטום ניתן למצוא מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר שבסיוע מגדש על וסעפת פליטה "ליברלית" צפוי להפיק כ-550 כ"ס.
כדי לאפשר להוריד את הכוח גם לקרקע שאינה מפולסת היטב שונו משולשי המתלה הקדמי וכמו בראפטור הותקנו בכל ארבע הפינות בולמי זעזועים ייעודיים למרוצים של חברת "פוקס". פלטות אלומיניום ייעודיות יספקו הגנה על הגחון מפני פגעי שטח העלולים לרסק את המכלולים המכניים במהירויות אליהן מסוגל הריפר להגיע וגם מגיני סף המאפשרים שימוש במגבה "היי-ליפט" הם חלק מהציוד התקני.

אנו בכל מקרה היינו מאוד שמחים אם גם UMI, יבואנית שברולט בישראל, הייתה נבחרת להיכלל בין הסוכנויות שישווקו את הקוצר האכזרי, אבל לצערנו במציאות המיסוי הישראלית היום בו זה יקרה יהיה כנראה סמוך לאחרית הימים.

>> פורד F150 ראפטור במבחן מקומי על אדמת ארץ הקודש