פולריס ACE
שבע שנים לאחר שפולריס חשפה את ה- RZR והציגה לעולם  שילוב חדש בין תצורת מרכב כמו של ריינג'ר (טרקטור משא) עם שני מושבים אחד ליד השני ותפעול באמצעות הגה ודוושות, לביצועי שטח של טרקטורון ספורט, אשר הפך למודל לחיקוי לשאר היצרניות ושינה לגמרי את סגמנט כלי הפנאי-שטח הקטנים, משיקה כעת פולריס כלי נוסף העשוי לחולל מהפכה דומה.

ה- RZRנחשב לגורם המשמעותי ביותר בירידת הפופולריות של טרקטורוני האוכף הקלאסיים, אך עם תג מחיר גבוה יחסית של מגוון גרסאותיו (בארה"ב נע המחיר בין 12 אלף דולר לדגם 570 הקטן במשפחה ועד 22 אלף דולר לגרסת 1,000 עם ארבעה מקומות ישיבה) עדיין יש הבוחרים בטרקטורוני אוכף שמחירם עומד על מחצית בממוצע.

אם עד כה המחיר הגבוה יחסית מנע השתלטות מוחלטת של טרקטורוני ה-SBS ,המצוידים בכלוב הגנה, חגורות בטיחות ומעטפת שימושיות ידידותית יותר, על השוק כעת המצב משתנה עם השקת הספורטסמן ACE החדש של פולריס שצפוי לספק תשובה לבעיה זאת בדיוק.

 

פולריס ACE
שילוב מעניין בין המימדים של טרקטורון אוכף למבנה של כלי SBS

עם תג מחיר בארה"ב של 7,500 דולר, מדובר בכלי שהוא מין הכלאה בין מימדי טרקטורון אוכף (ועל כן הוא משתייך למשפחת הספורטסמן) לניהוג ותנוחת ישיבה כמו ב-RZR.

ה-ACE מתבסס על שלדה חדשה לחלוטין עם בסיס גלגלים של 156.2 ס"מ, מצויד ביחידת כוח שתכלול מנוע בעל צילינדר בודד הצפוי להכיל בסביבות 300 סמ"ק של נפח (פולריס לא פרסמה נתונים מלאים) שבסיוע הזרקת דלק יספק 32 כ"ס אותם יעביר דרך תמסורת וריאטור (עם הילוך כוח) לגלגלים האחוריים או לכל הארבעה.
 עם משקל עצמי נמוך יחסית של 379 ק"ג, 100 פחות מה-RZR הבסיסי, הביצועים צפויים להיות טובים למרות נחיתות יחידת הכוח. בתא הנוסעים יש מושב אחד אותו ניתן לכוון למרחק (פריט לא נפוץ ברוב הכלים), הגה מתכוונן, חגורת בטיחות בעלת 3 נקודות ולוח שעונים דיגיטלי. מהבחינה הפרקטית יש תא אחסון מלפנים וסבל העמסה מאחור.

עם מרווח גחון של 26 ס"מ ו-4 מתלים נפרדים בכל ארבעת הפינות (20.8 ס"מ מהלך מלפנים ו-24 ס"מ מהלך מאחור) אין ספק שה-ACE יציג יכולת עבירות טובה למדי, עם זאת קשה שלא לתהות מה תהיה יכולת העמידות שלו בסיבובים מהירים ובשיפועי צד נוכח העובדה שלמרות שמידות הכלי (ובעיקר הרוחב) קרובות לטרקטורון אוכף, כאן לא יכול הנהג לייצב את הכלי באמצעות תנועות גוף.

פולריס ACE
פולריס ACE - יחסל סופית את טרקטורוני האוגף?

מהעבר השני למידות הצנועות יש יתרון משמעותי ואת ה-ACE אפשר להעמיס על ארגז טנדר סטנדרטי בשונה מה-RZR המחייב שימוש בנגרר.

עם תג מחיר העומד על מחצית ממחירו של RZR המוכר, פולריס לא רק רוצה להציע אלטרנטיבה זולה לטרקטורוני האוכף המסורתיים, אלא גם מקווה להביא לשטח קהל לקוחות חדש שעד כה נמנע מרכישת כלים שכאלה בגלל המחיר הגבוה או המחסום הבטיחותי של טרקטורוני האוכף. בשלב זה עדיין לא ברור אם ה-ACE יגיע גם לישראל בגלל מחסומי תקינה כאלה ואחרים.

טירוף בשטח: RZR 900 מול ווילדקאט 1000

פולריס ACE
אטרף בשטח עם כלוב הגנה וחגורות בטיחות