מרצדס G
החלום הארוטי של כל חולה שטח
כבר יותר משלושה עשורים שרכב השטח של מרצדס, ה-G וואגון הוא החלום הרטוב של ג'יפאים רבים. ה-G שנולד משיתוף פעולה בין מרצדס לפוך-שטייר האוסטרית (מתמחה בייצור כלי רכב ליעוד צבאי) נועד במקור לשימוש צבאי אך במהלך השנים נוספו גם גרסאות אזרחיות וה-G למעשה משווק מאז 1979 כמעט ללא שינוי תוך שהוא מתבסס על שלדת סולם וסרנים חיים המעניקים לו עבירות מופלאה בשטח.

בדגמים המודרניים לשוק האזרחי הוא קיבל תא נוסעים מפנק כשל מרצדס S קלאס, אשר יצר שילוב קסום שגרם ללקוחות רבים להתאהב בו. גרסאות ה-AMG הוסיפו גם ביצועים כשל מכונית ספורטיבית שהפכו את ה-G לקובייה המהירה בעולם.
אפשר לספר עוד רבות אודות ה-G שגם זכה בראלי דקאר הנחשב לקשה בעולם, גם שירת את האפיפיור כ"פופמוביל" וגם הפך לאייקון אופנתי שנראה טוב במדבר סהרה בדיוק כמו בריג'נט סטריט בלונדון.

ההיסטוריה של ה-G קלאס

למרות דיבורים חוזרים ונשנים על הפסקת היצור, הלקוחות הנאמנים של ה-G, שהפך בשנים האחרונות הודות לעיצוב הרבוע המאפשר התקנת מיגון ירי בקלות פופולארי במיוחד בקרב אוליגרכים, הביאו את מרצדס להמשיך בייצור ואפילו להציג לפני כשנה מתיחת פנים קלה שכללה בעיקר החלפת המנועים למודרניים יותר בצירוף תיבת 7 הילוכים אוטומטית. בפסגת ההיצע ניצבו גרסאות AMG, ה-G63 עם מנוע בנפח 5.5 ליטר וי 8 טווין טורבו עם 536 כ"ס ומעליו G65 עם וי 12 בנפח 6.0 ליטר ולא פחות מ-604 כ"ס.
נראה היה שזה השיא אך כעת מרצדס מציגה גרסה אפילו קיצונית יותר עם שישה גלגלים, במרכב טנדר ומנוע של גרסת AMG עם 536 כ"ס.

בסיס גלגלים של גרסת ה-6X6 ארוך ב-30 ס"מ מזה של הגרסה הרגילה לסך כולל של 312 ס"מ המקנים תא נוסעים מרווח הרבה יותר עם שורה אחורית בתצורת שני מושבי קפטן שינעימו עוד יותר את ישבנם של הלקוחות המיוחסים וכמובן שפע עור וגימורי קרבון איכותיים.

מרצדס G
מרווח גחון מטורף ומנוע AMG פסיכי


האורך הכללי עומד על 587.5 ס"מ, 110.6 ס"מ יותר מהגרסה הרגילה, ובארגז מאחור ניתן להעמיס ציוד לשהייה ארוכה במדבר או טרקטורון.
הפרטים המעניינים באמת, שהופכים את ה-G הזה לפנטזיה ארוטית עבור אנשי שטח נמצאים בשינויים המכאניים. שלושת הסרנים הם מסוג פורטאלי ובעלי יחס העברה נוסף בקצוות ( הציריה לא מתחברת למרכז הגלגל, אלא למערכת של גלגלי שיניים בדומה להאמר או יונימוג) וזה מאפשר, מלבד יחסי העברה קצרים יותר,  גם מרווח גחון עצום של 46 ס"מ (לשם השוואה, להאמר המשרת בצה"ל יש "רק" 39 ס"מ) וזוויות גישה ונטישה של 52 ו-54 מעלות בהתאמה.


מרצדס מציגה: טירוף על 6

כמו בכל G גם כן תוכלו לנעול את כל חמשת הדיפרנציאלים (שלושה רוחביים ושניים אורכיים) ויחד עם צמיגי 37 אינץ' ה-G הנ"ל קובע סטנדרטים חדשים של עבירות. מערכת ניפוח אוויר תאפשר ניפוח את כל ששת הצמיגים מלחץ אוויר נמוך המתאים לנסיעה בדיונות ללחץ אוויר מלא המתאים לכביש בתוך 20 שניות בלבד.
למרות שעם צריכה רשמית של 5 ק"מ לליטר, הוא "קצת" יותר צמא מגרסת הדיזל הבסיסית, בזכות מיכל דלק שנפחו 159 ליטר טווח הנסיעה בין תדלוקים עומד על כמעט 800 ק"מ.
במחיר שינוע סביב 300-350 אלף יורו, ה- G 6X6 הוא הרכב כמעט הכי יקר בהיצע הדגמים של מרצדס, שני רק ל-SLS החשמלית.

 הכוונה היא לייצר בין 20 ל-30 אקזמפלרים מרביתם ישלחו מהמפעל בגארץ' שבאוסטריה לשחים העשירים בנסיכויות המפרץ, שוודאי יאהבו את השילוב הנדיר בין יכולת השטח הגבוהה, לביצועים המרשימים עם פחות משש שניות במאוץ למאה קמ"ש.

>> פולקסווגן מציגה: טוארג עם זחלים במקום גלגלים