ריינג' רובר
יוקרה עם יכולת שטח

הלילה, 42 שנים לאחר השקת הדור הראשון, אייקון השטח האולטימטיבי התחדש כשבלנד רובר חשפו את הדור הרביעי של הריינג' רובר שיושק באופן רשמי בתערוכת פריז בסתיו הקרוב.

 הדור החדש שומר על מאפייני עיצוב רבים המוכרים מהדורות הקודמים של רכב הפנאי האריסטוקרטי, אותם הוא מתבל במעט חוצפה ואופי מסוגנן הלקוחים מהקו העיצובי של אחיו הקטן - האיווק.

אך אסור לטעות, למרות דמיון חיצוני לריינג' המוכר, מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה של מרכב אחוד עשוי אלומיניום.

המעבר לשימוש במתכת הקלה מאפשר לריינג' הגדול להשיל ממשקלו לא פחות מ-420 קילוגרמים, דבר אשר יתרום לביצועים משופרים, יכולות דינמיות גבוהות יותר, חסכון משמעותי בצריכת הדלק ונתוני פליטת המזהמים שבשנים האחרונות הפכו משמעותיים ביותר והציבו את הריינג' באור לא מחמיא שהפך אותו לסמל לחזירות סביבתית.

למרות הדיאטה החריפה הריינג' החדש גדול ומרווח מקודמו עם בסיס גלגלים שגדל ב-10 סנטימטרים במיוחד לטובת מרווח בשורת המושבים השנייה החשובה לרבים מרוכשי הרכב הנעזרים בשירותיו של נהג.

תא הנוסעים עבר מהפכה עיצובית משמעותית. אמנם כמו תמיד ניתן לפגוש בו הרבה עור וגימורי עץ ואלומיניום אבל כעת המראה הכולל הוא יותר צעיר, שיקי ואוורירי ופחות כבד ומסורבל.

ריינג' רובר - תמונה משפחתית
תמונה משפחתית עם הדורות הקודמים

מתחת למעטפת המהנדסים ציידו את הריינג' במערכת מתלי אוויר חדשים שאמורים, כך טוענים אנשי לנד רובר, להעניק לריינג' רמה חדשה של נוחות ביחד עם תחושה דינמית יותר והיגוי מתקשר יותר.

מערכת ההנעה הכפולה משיקה את הדור החדש של מערכת ה- Terrain Responseהמפורסמת של המותג היודעת להתאים את תנאי הפעולה וחלוקת הכוח בהתאם לתוואי השטח ומאפשרת גם לבחור בין כמה מצבים מיוחדים שתוכנתו מראש.

הריינג' רובר החדש יוצע עם אופציה לבחירה בין מנועי דיזל לבנזין שבאגף לוגמי הסולר יוצעו מנוע 3 ליטרים TDV6 או 4.4 ליטרים TDV8.

באגף הבנזין ההיצע יתמקד במנועי וי 8 בנפח 5 ליטרים בגרסה אטמוספרית ובגרסה מוגדשת באמצעות מגדש על.

החברה לא פרסמה בשלב זה את נתוני ההספקים אך ניתן להעריך שהם לא יהיו שונים באופן משמעותי מההספקים המוכרים של מנועים אלו בדגמי יגואר וריינג' רובר הנוכחיים.

כל הגרסאות ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה מתוצרת ZF שתעשה שימוש בבורר הילוכים בדמות חוגה מתרוממת בקונסולה המרכזית כמו באיווק וביגואר XF ותציע כמובן אפשרות לשילוב ידני בעזרת צמד משוטים בצידי ההגה.

בלנד רובר, שבמשך שנים רבות נהנו מבלעדיות בסגמנט השטח היוקרתי, נאלצו בשנים האחרונות להתמודד עם מבול רכבי שטח גדולים ומפוארים מבית ב.מ.וו, מרצדס, לקסוס, פולקסווגן, פורשה ואחרים שנגסו בהיקפי מכירות הריינג', וכעת מקווים בחברה שהריינג' החדש יחזיר למותג האייקוני את הלקוחות שבשנים האחרונות יצאו לרעות בשדות זרים.

הריינג' החדש יושק, כאמור, בתערוכת פריז ולאחריה יחל יצורו בבריטניה. ההערכות מדברות על כך שרכבים ראשונים ימסרו ללקוחת בארצות הברית בדצמבר השנה והחל מתחילת 2013 הוא יהיה זמין גם בשוק האירופי ובישראל.

 

ריינג' רובר

>> האח הקטן: ריינג' רובר איווק במבחן