מרצדס G קונספט

ה-G קלאס של מרצדס הוא ללא ספק רכב אייקוני שנחשב לחלומם הרטוב של הרבה שועלי שטח. ה-G קלאס מציע שילוב ייחודי בין עבירות וקשיחות של דיפנדר ופאר של מרצדס S קלאס ולמרות שכיום תדרשו לשלם עבור גרסת הבסיס סכום מופרך המתקרב לשבע ספרות עדיין יש לו לא מעט מעריצים.

במקור ה-G קלאס התמקד בפשטות מכנית, עבירות מצוינת ובניה ברמה מאוד גבוהה שהפכה אותו לפופולרי במגזר הצבאי תוך שהוא משרת לא פחות מ-35 צבאות ברחבי הגלובוס, אבל בשנות התשעים של המאה ה-20 ה-G עבר מהפך ובמקביל לגרסאות הבסיסיות נוספו להיצע גם גרסאות מהודרות ומפנקות ואלו הפכו עד מהרה לחביבות במיוחד על אוליגרכים ברוסיה ואנשי הון מפוקפקים ברחבי הגלובוס, בעיקר מכיוון שהעיצוב הריבועי והמכלולים החסונים איפשרו התקנת מיגון נגד ירי בקלות יחסית.

אין תמונה
ה-G קלאס הנוכחי הפך לבחירתם של אוליגרכים רבים
לא פחות מ-33 שנים עברו מאז ירדו ראשוני ה-G קלאסים מהמפעל בגראץ, אוסטריה, אבל למרות ניסיונות רבים למצוא מחליף מודרני הקובייה הגרמנית עדיין פופולרית בעולם ולאחרונה אף הוצגה מתיחת פנים נוספת על אותו בסיס שלדת סולם וסרנים חיים משנות ה-70 של המאה העשרים, ועם גרסה בכירה G 65 AMG עם מנוע וי 12 טווין טורבו המפיק לא פחות מ-603 כ"ס נראה כי ה-G כאן כדי להשאר.

אז אמנם לא צפוי ל-G מחליף בקרוב אבל בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה תציג מרצדס את Ener-G-Force, רכב קונספט בגודל מלא המבוסס על סקיצת רכב הפטרולים שהציגה החברה בתחרות העיצוב בלוס אנג'לס וזה שככל הנראה יעניק הצצה למראהו של ה-G בעתיד הרחוק.

הדגם שפותח על ידי מחלקת העיצוב של מרצדס בקליפורניה שומר על מאפייני העיצוב הייחודיים ל-G שעברו אבולוציה עתידנית.

מרצדס G קונספט
האם אחרי יותר מ-30 שנה ה-G קלאס בדרך לשינוי

הקו המנחה היה לא להתפשר בנושא יכולת השטח אך מבחינה טכנולוגית ה-Ener-G-Force שונה לחלוטין מהמסורתיות המאפיינת את ה-G הנוכחי והוא מצויד ביחידת כוח בטכנולוגיית תא דלק המניע את כל ארבעת הגלגלים ומציע טווח נסיעה של 800 קילומטר, מספיק ביותר לטיול שטח ארוך.

נראה שיעבור עוד זמן לא מבוטל עד שנראה G חדש באמת באולמות התצוגה של מרצדס, אבל באופן אישי כותב שורות אלו יותר משמח על כך שהיצרן הגרמני לא נכנע עד עדיין לתכתיבי התקינות הפוליטית וממשיך לייצר את החלום הרטוב של אנשי השטח באותו מתכון טהור מלפני שלושים שנה.

>> דור חדש למשפחת המלוכה הבריטית בשטח

 

מרצדס G קונספט