rzr vs artic cat (צילום: נעם וינד)
אטרף על סטרואידים |צילום: נעם וינד
ה- RZR של פולריס שנחת במחוזותינו לפני כחמש שנים חולל מהפכה בשוק הטרקטורונים, למרות מראה שונה מהנהוג עד אז שכלל שני מושבים אחד לצד השני (מכאן הכינוי SideBySide או בקיצור SBS), שלדה קצרצרה והגה במקום כידון הוא הפך ללהיט מטורף שנמכר כמו לחמניות טריות ולמעשה ביטל כמעט לחלוטין את שוק טרקטורוני האוכף.

ה- RZR הציג יכולת שטח מופלאה בזכות מתלים המסוגלים לספוג בורות וחריצים באדישות גם במהירות גבוהה וניחן בקלות תפעול כללית שאפשרה לכמעט כל מי שאוחז בהגה שלו להרגיש רמבו.

ההצלחה הגדולה הביאה להרחבת המשפחה והצגת גרסאות נוספות כמו RZR עם 4 מושבים, גרסה בסיסית עם מנוע 570 סמ"ק ופסגת ההיצע גרסת ה-XP900שנחשב לכלי קיצוני שמתאים בעיקר למרוצים.

ה-XP900 לא עשה עד כה עליה רשמית (נמכרו רק כמה יחידות בודדות למרוצים בלבד עם לוחית רישוי אפורה) בעקבות היעדר דיפרנציאל אחורי כמחויב בתקנות הרישוי לקבלת מספר צהוב תחת הגדרת "טרקטור משא".

rzr vs artic cat (צילום: נעם וינד)
הוספת דיפרנציאל אחורי אפשרה קבלת רישוי תחת הגדרת "טרקטור משא"|צילום: נעם וינד

כעת זה משתנה והיבואנית הרשמית ד.ל.ב  מבית לובינסקי מכריזה על התחלת שיווק ה-RZR הקיצוני בגרסה עם דיפרנציאל אחורי כמתבקש בחוק. גרסת ה-900 נבדלת מה-RZR 800S המוכר ביחידת הכוח שכוללת מנוע שני צילינדרים בנפח 900 סמ"ק עם שני גלי זיזים המפיק 88 כ"ס הממוקמם לאורך השלדה (55 כ"ס ומיקום רוחבי ב-800) ו-וריאטור מחוזק המציע כמו בעבר הילוך מהיר או הילוך כוח.

כמו כן זרועות המתלה האחורי שונו וכעת הן בעלות מהלך מתלה גדול יותר של 35.6 ס"מ, מלפנים נשמרה תצורת עצמות עצה כפולות והמהלך גדל ל-34.3 ס"מ.

מחיר התענוג לא זול ועומד על לא פחות מ-133 אלף שקלים – יותר ממחירה של מכונית משפחתית ממוצעת. אך על אף שמדובר בכלי פנאי ייעודי, במחיר שאינו שווה לכל נפש בוודאי בתקופת מיתון ולמרות הויכוח באשר להתאמה (או חוסר ההתאמה) של הכלים הללו לנסיעה בכביש, היבואנית מדווחת כבר על כ-120 הזמנות לכלי החדש.

rzr vs artic cat (צילום: נעם וינד)
לא פחות מ-88 כ"ס דוחפים קדימה את הכלי הקטנטן הזה |צילום: נעם וינד

>> גרסת השטח של ה-900XP במבחן לוהט בחולות פלמחים

rzr vs artic cat (צילום: נעם וינד)
כל אחד מרגיש כמו רמבו|צילום: נעם וינד