ג'יפ רנגייד
הבטחה ליכולת שטח אמיתית

רכב הפנאי הקטן החדש של מותג הרכב המזוהה ביותר עם השטח יקרא רנגייד (Renegade) ויתבסס על פלטפורמה מבית פיאט המשמשת את ה-500L ובעתיד גם את רכב הפנאי הקטן מאיטליה, ה-500X.

הבייבי ג'יפ מציע מידות צנועות יחסית עם אורך של קצת יותר מ-4 מטרים בדומה למתחרות בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים שזכו לכינוי "ג'יפונים", כינוי בו למעשה רק המצטרף החדש באמת יכול לעשות שימוש.

מבחינת עיצוב הרנגייד מציג מראה רבוע וקופסתי משהו שאמנם בהחלט מכיל הרבה אלמנטים אייקונים בשפת המותג אך נראה, לפחות בתמונות, מעט מסורבל ולא ממש סקסי.

>> מבחן דרכים: שברולט טראקס
>> מבחן דרכים: רנו קפצ'ור
>> מבחן דרכים: פיג'ו 2008 

לבד מסבכת 7 הצלעות הקלאסית של ג'יפ ופנסים עגולים, יש גם גגון מסילות, פגושים שחורים מסיביים, כנפיים תפוחות עם מסגרת בתי גלגל מפלסטיק שחור ופסי הגנה, גם מפלסטיק כהה, לאורך צדודית המרכב.
בנוסף יש לציין כי יחידות התאורה האחוריות מציגות תצורה רבועה ייחודית ומעניינת.

ג'יפ רנגייד
צריכים להתרגל לעיצוב

בשלב זה מרווח הגחון טרם פורסם אבל לפחות בתמונות הוא לא נראה מרשים במיוחד, זאת על אף השם המחייב וכל האלמנטים העיצוביים הקרביים האמורים להעניק תחושה, בניגוד לרוב מתחריו בסגמנט, שכאן מדובר ברכב פנאי קטן עם יכולת שטח אמיתית.

תמונות תא הנוסעים עושות רושם יותר טוב עם דשבורד בעיצוב מעניין, הגה בעיצוב קלאסי של ג'יפ ואפשרות לשילובי צבעים שונים בהתאם לצבע המרכב. מהתמונת ניתן ללמוד גם על אבזור נדיב למדי, לפחות בחלק מהגרסאות, עם בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול וגם (ככל הנראה רק בחלק מהגרסאות) מערכת בקרת יציבות מיוחדת לשטח עם אפשרות לבחירה בין מצבים שונים (חול, שלג, מדרון, סלעים) בהתאם לתוואי הדרך.

ג'יפ רנגייד
תא נוסעים איכותי ומאובזר למדי

הרנגייד יתבסס לא רק על הפלטפורמה של ה-500 אלא גם ישתמש במכלולים רבים מתוצרת פיאט כולל מנועי מולטי אייר המוגדשים בנפח 1.4 ליטרים (בהספקים שבין 140 ל-170 כ"ס) המוכרים מדגמי אלפא השונים ואברת' וכן במנועי המולטי ג'ט לוגמי הסולר היעילים של הקונצרן. בשוק האמריקאי תוצע גם גרסה עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח של 2.4 ליטרים מבית קרייזלר. בשלב זה עדיין לא ברור לאיזו תיבת הילוכים אוטומטית ישודך הג'יפון הקטן, כשהאופציות נעות בין תיבת ה-TCT כפולת המצמדים עם 6 יחסי העברה המוכרת מהמיטו והג'ולייטה האוטומטיות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חדשה שפותחה על ידי קרייזלר וכוללת לא פחות מ-9 הילוכים.

בכל מקרה מסתבר שהילד הקטן של האייקון האמריקאי, לא רק מתבסס על פלטפורמה מתוצרת פיאט אלא גם ייוצר, לפחות בשלב זה, במפעלי פיאט באיטליה.

ג'יפ רנגייד
גרסאות כפולות הנעה ומערכת בקרת יציבות מיוחדת לשטח

 >> מבחן דרכים: ג'יפ רנגלר