לנד רובר דיפנדר
רכב אייקוני ובעל יכולות גבוהות בשטח אך מאוד בסיסי ולא מפנק
הוא מסוגל לכבוש בזלזול אתגרי עבירות קשים, מציג מבנה קשוח שאי אפשר לשבור ומיוצר במפרט שכמעט לא השתנה ב-65 השנים האחרונות. הדיפנדר של לנד רובר הוא ללא ספק אחד מרכבי השטח הטובים בעולם ביצור סדרתי שניתן לרכוש אבל ככל הנראה גם אחד הרכבים הכי פחות מפנקים שנמכרים כיום.

למרות תג מחיר לא נמוך בכלל רכב השטח הקשוח, הכולל שלדת סולם וסרנים חיים, מציע תא נוסעים ספרטני ונטול פינוקים מינימליים. יש אנשים שזה מספק אותם, ויש כאלה שאוהבים את הצורה והיכולות של רכב השטח הקשוח אך מרגישים שעליהם לשפר במעט את המתכון ולהתאימו לעידן הנוכחי ובאופן מפתיע משהו דווקא כשהוא נמצא בערוב ימיו, והמחליף המודרני המכונה DC10 כבר נראה באופק, גרסאות מיוחדות של הדיפנדר צצות כפטריות אחרי הגשם.
לאחרונה צדה את עינינו הגרסה של חברת כריזמה הבריטית, המתמחה בשדרוג תאי נוסעים בעיקר של רכבים מסחריים כמו פולקסווגן טרנספורטר ומרצדס ויאנו, למפוארים ויוקרתיים ברמה של מחלקה ראשונה.

דיפנדר
חלל הנוסעים הספרטני שינה את עורו

מסתבר שלקוח אנונימי פנה לסדנה וביקש לשדרג את תא הנוסעים של דיפנדר 110 (גרסת מרכב ארוך) כדי שזה יהיה מפואר יותר משל הריינג' רובר החדש.

תכולת תא הנוסעים הספרטני על מושביו ודיפוניו נזרקה לפח הקרוב ובמקומה הותקן עור לבן ועץ מהגוני בכל פינה.

את הספסל האחורי החליפו זוג כורסאות מתכווננות חשמלית עם חימום וקירור שיביישו כל ספה סלונית של אמריקן קומפורט, אך עם זאת יש לציין כי הכורסאות מוקמו מאחורי קו הגלגלים האחורי (בתא המטען של דיפנדר רגיל) באזור שבעת נסיעת שטח מעניק חוויה קופצנית ביותר מה שמלמד על כך שככל הנראה אין בכוונת הבעלים לתור עם הסופר דיפנדר אחר הדיונות בסהרה או הג'ונגלים באמזונס.

בין צמד הכורסאות הותקן מקרר ולפניהם מגש עם מקום למקלדת. שני מסכים גדולים הממוקמים בגב המושבים הקדמיים מחוברים למחשב התומך בתוכנות Windows או Apple וכולל אינטרנט אלחוטי וחיבור בלוטות'.
הנהג והנוסע שלידו זכו לשיפור צנוע יותר בתנאי השירות הכולל בעיקר מושבים שנראים נוחים יותר.

דיפנדר
פאר ומרווח שלא מבייש מחלקה ראשונה

החלונות הצידיים ואלה האחוריים מושחרים כדי לאפשר פרטיות לאישיות המכובדת.
מבחינה חיצונית לא נעשה שום שינוי והדיפנדר המפואר נראה תמים לחלוטין כמעט כמו כל דיפנדר אחר.
"כריזמה" מציינת שכל אחת מהעבודות שלה נעשית בהזמנה מיוחדת על פי דרישותיו הספציפיות של הלקוח, כך שאין שני רכבים זהים שיוצאים את שערי החברה והיא גם לא חושפת את מחיר השדרוג. עם זאת ניתן לשער כי גם ללא מיסוי מטורף כמו בישראל הלקוח האנונימי שילם על הדיפנדר המשודרג הרבה יותר מ-340 אלף שקלים שמאפשרים בארץ הקודש לשים את היד על דיפנדר בסיסי.

>> מבחן דרכים: ריינג' רובר איווק

דיפנדר