ג'יפ - גרסאות משופרות

אירוע "ספארי ג'יפ" יכנס גם השנה זו הפעם ה-47 את חובבי רכב השטח הוותיק והאייקוני בעולם, המגיעים מכל קצוות ארה"ב, למעוז האקסטרים של אמריקה - מדבר מואב שביוטה, לשבוע האיסטר שיכלול הרבה שטח, עבירות וכלים מוטוריים מתוצרת ג'יפ.

האירוע, שנערך בימים אלה, כולל מסלולי שטח מגוונים וגם תערוכה של דגמים שונים של המותג בכל הקשת שבין וותיקים קלאסיים לחדשים בעלי שיפורי שטח מרחיקי לכת.

מופאר (MOPAR), יצרנית שיפורי שטח המתמחה בדגמי ג'יפ השונים עם היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה עם בעל הבית קרייזלר, הציגה לכבוד הפסטיבל דגמי קונספט לג'יפ גרנד צ'ירוקי ורנגלר המשפרים כמובן את יכולת השטח בעיקר בזכות גלגלים גדולים בהרבה מאלה המקוריים.

ג'יפ - גרסאות משופרות
סרנים משופרים, מרווח גחון אדיר וצמיגים עצומים

הקונספט הראשון מכונה גרנד צ'ירוקי טרייל-הוק וכשמו כן הוא מתבסס על גרנד צ'ירוקי החדש שזכה לאחרונה למתיחת פנים ורענון העיצוב, לתיבת הילוכים בעלת שמונה יחסים ולמנוע דיזל V6 המוכר במחוזותינו שישווק מעתה גם באמריקה ונמצא בחזית רכב התצוגה. השינויים כאן כוללים בעיקר צמיגי שטח קרביים של מיקי טומפסון במידה של 35 אינץ' הגדולה בהרבה מהמקוריים ושחייבו את אנשי מופאר לשנות את בתי הגלגלים כדי לאפשר את הכלתם. מלבד זאת זוכה הגרנד לצבע כתום בולט במיוחד, לפלטות מיגון מלפנים ומאחור ולמכסה המנוע והסבכה הקדמית האגרסיביים של דגם ה-SRT .

לרנגלר, אחד מרכבי השטח האמיתיים האחרונים שמיוצרים תציג הסדנה מבחר גרסאות משופרת. יחידת הכוח ברנגלר Recon קונספט לקוחה היישר מגרנד צ'ירוקי SRT (גרסת העל המתחרה במרצדס ML63 AMG וב.מ.וו X5M) והיא כוללת מנוע וי 8 בנפח 6.4 ליטר המפיק 470 כ"ס, פי 1.5 מ-285 הסוסים שנמצאיםברנגלר שאתם יכולים לקנות בארץ שגם הוא כבר ממש לא "עגלה" כמו בעבר. פרט לכך יש לו סרני דנה 44 מחוזקים עם נעילות דיפרנציאל מלפנים ומאחור וצמיגי שטח ענקיים בקוטר 39 אינץ' עם מנגנון "ביד-לוק" המונע פריקה של הצמיג גם בלחץ אוויר נמוך ופגושים מיוחדים.

ג'יפ - גרסאות משופרות
לא תהיה לו בעיה להעלות על המדרכה מול בית הקפה השכונתי

כננת מלפנים, פנסי לד וצבע אפור NAVY כמו של ספינות חיל הים משלמים מראה שוודאי יבלוט ויזואלית מעבר להתבלטות הווקאלית אותה מציג מנוע השרירים הזה.

דגם תצוגה נוסף על בסיס הרנגלר מכונה Stitch ומבוסס על דגם הרוביקון, אך זה עבר דיאטה חריפה הכוללת ויתור על גג, דלתות, מושבים אחוריים ועוד, עד שמחט המאזניים ניצבת על 1,361 ק"ג, שהם חצי טון פחות ממשקלו של הדגם המקורי(!) ההשראה לדגם היא ברוח דגמי ה-CJ פתוחים בעלי ברזנט "ביקיני" רק מעל ראשי הנוסעים ואווירה אמיתית של חופש. להבדיל מאותם CJ נטולי חגורת בטיחות ועם מושבים צנומים ה- Stitch זוכה לאותם מושבים שתמצאו בדודג' וויפר. שינויים נוספים נוגעים לתא הנוסעים עם שילוב צבעים צהוב לפלסטיקה, צביעה חיצונית בשני גוונים וחישוקי אלומיניום קלים עליהם צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ' של מיקי טומפסון. לנו לא נותר אלא לנקות את הריר מהמקלדת...

ג'יפ - גרסאות משופרות
גרסאות מיוחדות לפסטיבל במעוז האקסטרים האמריקאי

 >> את זה לא תראו אפילו במואב - 2 ג'יפים שחוברו יחדיו זה לצד זה