רכב אמפיבי
פנתר: נראה ונוסע כמו ג'יפ
מי לא חלם פעם על כלי רכב כזה שיכול לנוע מהר בכל נתיב - על הכבישים, בשבילים, בשטח ואפילו במים? אבל המציאות לימדה אותנו שמה שראינו ב"'צ'יטי צ'יטי בנג בנג" ובכל מיני סרטי ג'יימס בונד הוא לא כל כך פשוט ליישום ולמעט כלי רכב צבאיים שונים וכמה ניסיונות כמו Amphicar מאמצע המאה העשרים לייצר מכונית פרטית שלא מפחדת ממים, החזון של תחבורה אמפיבית מעולם לא התרומם.


לכאורה זה נראה פשוט, אך מסתבר שייצור בן כלאיים שכזה מחייב הרבה פשרות וטומן בחובו כמה וכמה בעיות כמו שגם למדו על בשרם שלושת מנחי תוכנית הרכב הפופולרית "טופ גיר" שכל אחד מהם קיבל משימה לייצר גרסה משלו למכונית-סירה.

רכב אמפיבי
אבל יכול גם לטוס על המים

על הנייר הטרנספורטר-יאכטה של ריצ'ארד האמונד, הטריומף הראלד-סירת מפרש של ג'יימס מיי ואפילו הטויוטה היילקס–סירת מרוץ של ג'רמי קלארקסון נראו מבטיחים למדי, אבל במציאות הם לא הפגינו ביצועים מרשימים במיוחד והמחישו בצורה ויזואלית (ומשעשעת במיוחד) מדוע לאורך יותר ממאה שנה של היסטוריה מוטורית ניסיונות להקנות למכונית יכולת שיט לא זכו להצלחה גדולה.


 האם כעת זה הולך להשתנות? זה לפחות מה שטוענת חברת WaterCar מקליפורניה המציגה את הפנתר (Panther) - רכב אמפיבי המתיימר להציע ביצועים טובים בכביש בשטח ובמים.

הפנתר הוא הרכב הראשון שמייצרת החברה לאחר שהוקמה ב-1999 במטרה לשבור את שיא המהירות במים לרכב אמפיבי.

הרכב האמפיבי מבוסס על שלדת כרומולי וכוללת מרכב תחתון כשל סירה המתוכנן להתמודד ביעילות עם גלי הים. העיצוב חיצוני נאה, אך לא ממש מקורי ומזכיר את זה של ג'יפ רנגלר.

רכב אמפיבי
כלי שבהחלט יכול להיות אידאלי לדייט עם בייב

יחידת הכוח מגיעה באדיבות הונדה (שנחשבת ליצרנית מנועי סירות מהמובילות בעולם) וכוללת מנוע V6 בנפח 3.7 ליטר המפיק 250 כ"ס העוברים באמצעות תיבת העברה לגלגלים האחוריים או למנוע ג'ט פנימי (כמו באופנוע ים).
המשקל העצמי עומד על 1,360 ק"ג בלבד דבר המאפשר יכולת שטח לא רעה ובכביש.

הביצועים כוללים 130 קמ"ש מרביים על הכביש אך מה שמרשים מכך היא האפשרות לטוס על המים במהירות של 71 קמ"ש.

כפי שניתן לראות בסרטון, בכדי לעבור ממצב יבשתי לימי כל שיידרש לכם הוא פשוט להמשיך מהחוף אל תוך הים או האגם, להרים את הגלגלים באמצעות מנגנון הידראולי, להעביר את ידית תיבת ההעברה למנוע הימי ולתת גז.
החברה טרם פרסמה את מחיר התענוג, אך הוא לא צפוי להיות עממי. עם זאת, במידה והוא יתגלה גם במציאות כיעיל כפי מבטיחים מתכנניו, נראה שהפנתר החדש בהחלט יכול להפוך ללהיט הקיץ של עשירי קליפורניה.

>> הדור הבא של "המכונית-מטוס" מתקרב

רכב אמפיבי
המחיר לא צפוי להיות נמוך