אין תמונה
מלחיץ
מהו הרכב המשמעותי ביותר של פורשה? האם זו ה-911 האייקונית? אולי מדובר בבוקסטר שהפכה את מכוניות המותג לנגישות יותר לבעלי תקציב מוגבל? ומה בדבר הפנמרה המשפחתית שמקיפה את הנורבורגרינג הכי מהר? או שזו בכלל הקיימן?
ובכן כולכם טועים ובגדול! למרות שפורשה זכתה לתדמית שלה בעקבות רכבי הספורט המדהימים שהיא מייצרת המכונית הכי חשובה ונמכרת של החברה בשנים האחרונות ובהפרש ניכר היא הקאיין – רכב הפנאי שטח של יצרנית הספורט המפורסמת.

גם מזראטי רוצה נתח מהסגמנט הרווחי

כעת אנו מתבשרים שיצרן ספורט אקזוטי נוסף החליט לנסות לזכות בנתח מהעוגה הסופר רווחית הזו כשאתמול חשפה מזראטי האיטלקית את הקובאנג – קונספט מבושל למדי ולא רחוק מיצור של רכב פנאי-שטח ראשון מתוצרתה.

אמנם חדי הזיכרון בוודאי מציינים שמזראטי כבר הציגה בשנת 2003 בתערוכת דטרויט רכב תצוגה שנשא את אותו שם והציע אף הוא קונספט לרכב פנאי-שטח אך לאחר אותה תערוכה נעלם ואף אחד לא שמע עליו דבר בשמונה השנים שעברו מאז.

הפעם העסק נראה הרבה יותר מגובש וקרוב ליצור. גורמים בעולם הרכב ציינו כי ההבדל המשמעותי ביותר בין המצב של מזארטי ב-2003 למצב היום היא העובדה שכעת בעל הבית של החברה -  קונצרן פיאט מחזיק גם בשליטה בקונצרן קרייזלר האמריקאי, הבעלים של מותג ג'יפ, מה שיאפשר למזראטי לחסוך בעלויות פיתוח ולהשתמש בהרבה מכלולים של אייקון השטח האמריקאי.

אין תמונה
יוכל לתרום רבות להיקפי המכירות של חברת "אוטו-איטליה" יבואנית פרארי ומזראטי בישראל

במזראטי טוענים: הקובאנג יהיה 100 אחוז איטלקי
אך למרות אותן הערכות מומחים ושמועות ועל אף שבשלב זה מזראטי לא חשפה יותר מדי פרטים טכניים אודות המכונית, בחברה מתעקשים ומציינים כי הקובאנג, לבד מעיצוב איטלקי, יכלול גם מנוע, מתלים, בלמים והיגוי שיהיו 100 אחוז מזראטי אורגינל ולא שום דבר אחר.

החברה אף מציינת שעל תכנון המנוע החדש של הקובאנג כמו על כל ליין המנועים החדש שמפתחת החברה בימים אלה יהיה מופקד פאולו מרטינלי המהולל המחזיק בותק של 30 שנים בתכנון מנועים עבור מכוניות פרארי ועבור קבוצת המרוצים שלה, סקודריה פרארי. בחברה אף מציינים כי המנועים של הקובאנג ייוצרו במפעלי פרארי במראנלו ויוצעו בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

מצד שני, אנשי החברה לא התייחסו בדבריהם לשלדה ולפלטפורמה עליה יהיה מבוסס רכב הפנאי היוקרתי ובהחלט לא מן הנמנע שתהיה זו הפלטפורמה של הגרנד צ'ירוקי הנוכחי.

בכל מקרה במזארטי מדגישים שרכב הפנאי המגודל לא יהיה רק מצויד במנוע של מזראטי ויספק ביצועים חזקים בקו ישר אלא גם בהתנהגות של מכונית ספורט.

 >> גם אלפא רומיאו רוצה רכב פנאי-שטח

 

אין תמונה
האם הוא יתבסס על פלטפורמה מבית ג'יפ?