איסוזו
כמעט עשור חלף מאז שבג'נרל מוטורס החליטו כי המותג היפני שבבעלות הקונצרן, איסוזו, יתמקד בייצור משאיות וטנדרים ויפסיק להציע רכבי שטח משפחתיים. יתכן שזו הייתה החלטה נכונה מבחינה אסטרטגית לחברה הגדולה באותה תקופה, אבל מבחינת הלקוחות בהחלט נרשמו הרמות גבה ולפחות בתחילת הדרך גם געגועים לרודיאו ולטרופר הקשוחים.

בארץ הצמד זכה למעמד מיוחד בזכות היוזמה המקומית של UMI היבואנית בשיתוף "החברה הגיאוגראפית" לצאת לטיולים אתגריים ומיוחצנים היטב בפינות נידחות של הגלובוס במסעות איסוזו צ'אלנג' שהעניקו למותג הילה מפוארת להתגאות בה.

אבל בעוד שב-2004 ההחלטה לסגור את השאלטר על ליין רכבי שטח מצליח נראתה תמוהה משהו, בשנים שלאחר מכן, לצערם של חובבי השטח האמתיים, יצרני רכב נוספים החליטו לבטל ולהעלים מהשטח דגמים קשוחים או להפוך אותם לקרוסאוברים מפונפנים עם מכלולים של מכונית כביש.

כעת  באיסוזו הולכים שוב נגד הזרם וחושפים את ה-MU-X שאמור להציע יכולות שטח אמיתיות במחיר שפוי יחסית.

איסוזו
יכולת שטח אמיתית

ה-MU-X הוא רכב שטח עם שבעה מושבים המתבסס על שלדת הטנדר הפופולרי של החברה,ה-די-מקס. נראה כי באיסוזו מייעדים אותו להתחרות ברכבי שטח בסיסיים כמו מיצובישי פאג'רו ספורט (המכונה צ'אלנג'ר בחלק מהשווקים) וטויוטה פורטונר הפופולריים בעיקר במדינות מתפתחות.

הוא קצר מהדי-מקס בכמעט חצי מטר אך גבוה ממנו ב-13.5 ס"מ. בסיס הגלגלים העומד על 284.5 ס"מ - 5.5 ס"מ יותר מזה של אייקון השטח, הלנד-קרוזר של טויוטה, מעיד על כך שהמרווח בתא הנוסעים אמור להיות מצוין.

בחזית ממוקם מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל עם 174 כ"ס המעביר את כוח המנוע דרך תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 5 יחסים בשני המקרים. ה-MU-X יוצע עם הנעה אחורית או כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח (Low).

ההתבססות על מכלולי הדי-מקס ושלדתו מבטיחים שגם ל-MU-X תהיה יכולת שטח שלא תבייש את הפירמה עם מתכון קשוח הכולל שלדת סולם וסרן חי מאחור.
עם זאת, קפיצי העלים המתאימים לנשיאת משאות כבדים אך לא מצטיינים בנוחות נסיעה ויכולות דינמיות גבוהות הוחלפו בקפצי סליל. בקרת משיכה אלקטרונית מתקדמת תספק אחיזה גם במצב שאחד הגלגלים איבד מגע עם הקרקע ומערכת לסיוע בזינוק בעליה תקל על הנהג בטיפוס טכני.

איסוזו
שלדת סולם כמו פעם

מ-UMI, יבואנית איסוזו בישראל, נמסר כי היא תשמח להביא את ה-MU-X לאולמות התצוגה שלה, אך בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש יוצע בכלל בגרסת הגה שמאלי ועם מנוע העומד בתקני זיהום האוויר האירופאים. בכל מקרה, למרות שרכבי שטח אמיתיים נדחקו בעשור האחרון לשוליים לאחר השתלטות הקרוסאוברים, לדעתנו בהחלט יהיו לא מעט לקוחות שישמחו לרכוש רכב שטח עם 7 מקומות, יכולת אמיתית מעבר לאספלט ותג מחיר שפוי.

>> 5 אייקוני שטח בלתי נשכחים

 

איסוזו
במחיר הנכון נראה כי הרבה לקוחות ישמחו להצטייד בו