ג'יפון קטן
ג'יפ צ'ירוקי מהדור האיקוני השני
ג'יפ צ'ירוקי, הנקרא על שם שבט אינדיאנים, היה מאז שהושק הדור השני ב-1984 (הדור הראשון ב-1974 נקרא צ'ירוקי אבל היה די זהה לווגוניר, מין גרסה סגורה לטנדר הגלדיאטור) סמל לחיים האמריקאים יחד עם דירה בפרברים, שני ילדים וכלב, ולמעשה נמכר בהצלחה כמעט ללא שינוי במשך 17 שנה.

עם זאת, בשנים האחרונות הצ'ירוקי חי בצילו של אחיו הגדול והפופולרי יותר הגרנד צ'ירוקי ובמקביל התקשה לעמוד, למרות יכולת  השטח העדיפה והעיצוב הרבוע האייקוני, מול התחרות הגוברת מצד הקרוסאוברים האופנתיים שמציעים כעת כמעט כל יצרני הרכב.

בג'יפ הבינו שיש צורך לשנות את המתכון וכעת נחשפות, לקראת ההשקה בתערוכת ניו יורק באפריל, תמונות ראשונות של הדור החמישי של האייקון האמריקאי שנראה כמי שזונח את המסורת של הדגם והמותג עד כדי כך שלבד מגריל 7 החריצים בחזית יהיה לכם קשה לנחש שמדובר בג'יפ.

צ'ירוקי
עיצוב יחידות הפנסים מאוד משונה

העיצוב החדש מוחצן, פחות רבוע מבעבר ומנסה לשלב בין קשיחות ג'יפאית לדינמיות זורמת עם יחידות תאורה משונות מקדימה הכוללות 3 פנסים בכל צד.
התוצאה לטעמנו לא ממש מוצלחת ונראית קצת מאולצת, ממש כמו שטימברלנד תנסה לעצב נעל ספורט.

למרות השינוי הדרסטי בתמהיל, בג'יפ החליטו לחזיר לשימוש את השם צ'ירוקי האייקוני לדגם זה לאחר שנעדר והוחלף בשם ליברטי מאז 2001.

ג'יפ לא משחררת פרטים רבים נוספים אך מציינת שהצ'ירוקי החדש יתבסס על פלטפורמת דודג' דארט המשפחתית, מה שאומר שיכולות השטח, שהיו טובות למדי בדור היוצא שכלל סרן חי מאחור והנעה כפולה בשילוב ידני עם מצב LOW, צפויות להצטמצם באופן משמעותי וליישר קו עם אחיו הקטנים (פטריוט וקומפאס) ורוב הקרוסאוברים המודרניים. בג'יפ מציינים שהצ'ירוקי החדש יציג שיפור ניכר ביכולת הכביש ובצריכת הדלק, אבל בהתחשב בעובדה שהדגם היוצא צויד במנוע וי 6 בנפח 3.7 ליטר זו לא באמת חוכמה גדולה. 

הצ'ירוקי החדש הוא למעשה הדגם הראשון שג'יפ פיתחה מאז נרכשה על ידי פיאט, אנחנו רק מקווים שלמרות השינויים המתבקשים שעושה בעלת הבית החדשה, ברנגלר הקלאסי היא לא תיגע.

 

ג'יפון קטן
רק הגריל מחבר אותו למותג

 >> לא נוטש את השטח: סובארו פורסטר החדש במבחן