זה היה צפוי ואחרי גל שמועות, באודי אישרו אתמול שבחברה שוקדים על תכנונו של ג'יפון יוקרתי קטן בשם Q1 שיצטרף לליין הדגמים של מותג הפרימיום בתוך כשנתיים.

בקונצרן הגרמני הענק ממשיכים לשכפל את הנוסחא שכל כך מצליחה בשנים האחרונות וממש כמו שכל פלטפורמה, בעזרת התאמות קלות, משמשת את כל מותגי הקונצרן מדגמים עממים של המותגים סקודה או סיאט ועד לרכבי פרימיום של אודי, כך גם החליטו בפולקסווגן לקחת גם את מתחרה הג'וק מוולפסבורג – הטאיגן שאמור להיות מושק עם סמל פולקסווגן בחזית בתוך כשנתיים ולשבט אותו בצירוף ניחוחות פרימיום תחת המותג אודי.

אודי בשלב זה עוד לא פרסמה שום פרט באשר למפרט של רכב הפנאי הקטן אך מאחר שהוא צפוי להיות מבוסס על הטאיגן של פולקסווגן ניתן לשאר שהאורך הכללי יעמוד על כ-4 מטרים ובהיצע יחידות ההנעה יהיו גם מנועים קטנים בנפח ליטר. כמו כן, זה לא יהיה מוגזם לקבוע שבניגוד לשרטוט החופשי שאודי חשפה, שבסופו של דבר ה-Q1 יציג עיצוב הרבה פחות קיצוני וככל הנראה יראה בעיקר כמו גרסה קטנה ל-Q3.

אודי Q1
העיצוב הסופי יהיה בוודאי מתון יותר

בשלב זה ל-Q1 יש מתחרה מרכזי אחד בדמות הקאנטרימן של מיני מבית ב.מ.וו אך יש להניח שבשנים הקרובות יצרני פרימיום נוספים יצטרפו לסגמנט רכבי הפנאי הלוהט.  

האמת קל להבין מדוע אודי רוצה להוסיף רכב פנאי-שטח נוסף לליין הדגמים שלה ומספיק להביט סביב כדי לראות איזה סוג של מכוניות אנשים היום קונים. המספרים גם לא משקרים וכך למשל מינואר עד אוקטובר השנה אודי מכרה לא פחות מ-195 אלף רכבי Q5, גידול של 17 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכלל השנה, רכבי הפנאי-שטח של המותג (Q3,Q5 ו-Q7) צפויים להוות כ-28 אחוזים מסך כל מכירות של החברה ועל פי הערכות בקרוב נתח המכירות של דגמים אלה צפוי להגיע ליותר מ-35 אחוזים.

>> מבחן אודי Q3