ריינג' רובר היברידי בדרך המשי (צילום: אוטו)
ריינג' רובר מחשמלת את דרך המשי|צילום: אוטו
מסעות ה"קאמל טרופי", שנערכו בשנות השמונים והתשעים בשיתוף בין יצרן הסיגריות ללנד-רובר, היו הפנטזיה הרטובה של כל חובב שטח. 

להבדיל ממסעות אחרים כמו "איסוזו צ'אלנג'" ועד "מלכת המדבר" שהיו מיוחצנים למדי אך נערכו בסביבה מבוקרת וסטרילית, ה"קאמל טרופי" היה אתגר נהיגה אמיתי ונערך בפינות הנידחות ביותר על הגלובוס, במקומות בהם לא דרכה כף רגלו של אדם, דבר שסיפק תמונות מרהיבות של לנד-רוברים צהובים בפוזות שמגרות את בלוטות החשק והדימיון של כל חובב שטח, בוץ ועבירות.

עם הירידה בפופולריות של יצרני הסיגריות ושל רכבי השטח הקשוחים שהפכו מרוככים יותר הוחלף המסע האגדי ב-G4, ששילב אומנם את רכבי החברה שלבשו צבע כתום, אך היה יותר תחרות ספורט אתגרי כמו אופני הרים, קיאקים וטיפוס הרים מאשר נהיגת שטח אמיתית.


ה"קאמל טרופי" המקורי

לאחרונה השיקה לנד-רובר גרסה היברידית לריינג' רובר, כצו האופנה בתעשיית הרכב. בכדי להוכיח לספקנים שלמרות הטכנולוגיה החשמלית (הנחשבת "סדין אדום" עבור חלק ממעריצי המותג), עדיין מדובר ברכבי שטח אמיתיים הנאמנים ל-DNA של האליפסה הירוקה, יצאו שלושה ריינג'ים מחושמלים למסע בעקבות דרך המשי הקדומה.
במהלך המסע שיארך 53 ימים, יעברו הריינג'ים כ-16 אלף קילומטרים ב-12 מדינות שונות: משערי המפעל בסוליהול שבבריטניה דרך צרפת, בלגיה, גרמניה, פולין, אוקראינה, רוסיה, אוזבקיסטן, קירגיסטן, סין, נפאל ועד קו הסיום במומבאי שבהודו, שלא במפתיע זהו מקום משכנה של בעלת הבית הנוכחית, טאטא.


מצפה להם מסע של 16 אלף קילומטרים

על מנת להתמודד עם תנאי השטח הקשים שמצפים לשלושת "האריסטוקרטים" כשינטשו את האספלט האירופאי המפולס הותקנו ברכבי השטח המפוארים כננת בחזית וגגון עם פרוז'קטורים, גלגל רזרבי נוסף וצמד מכלי דלק וכדי להבטיח את הגעתם מלווה השיירה המלכותית בארבעה דיסקברים עממיים שישאו חלקי חילוף למקרה הצורך.
למרות הרעש התקשורתי הגדול סביב המסע, אנחנו עדיין מעדיפים את ה"קאמל טרופי" האלמותי ומתגעגעים אליו.

>> צפו: ריינג' רובר קובע שיא במעלה פייקס פיק המפורסם

ריינג' רובר היברידי בדרך המשי (צילום: אוטו)
מסע היברידי בשטח מבריטניה להודו |צילום: אוטו