בקתות חוף קמרינס (צילום: האתר הרשמי)
למי שמחפש רכב שבאמת מתאים לאווירה הרגועה, רמז: זה לא ג'יפ ראוותני|צילום: האתר הרשמי

רינספיד (Rinspeed), יצרן הרכב השוויצרי המתמחה בשיפורי רכב ובעיצוב מכוניות קונספט ייחודיות ומעניינות במיוחד, מפתיע אותנו בכל שנה מחדש עם כלי רכב שכאלה. הפעם מגיע תורה של ה"במבו" (Bamboo), מכונית פאן שתוצג בקרוב מאד, בתערוכת הרכב של ז'נבה.

זו מכונית פתוחה לארבעה אנשים, שכל תכליתה בחיים הוא פאן. היא מעוצבת בחינניות צעירה ובסגנון רטרו. לנו היא מזכירה רכב למגרשי גולף, וגם רכבי פאן פתוחים מההיסטוריה, סיטרואן מהארי, למשל.

לפי מיטב האופנה כיום ובמסגרת ההתחברות להגנה על הסביבה, המכונית היא חשמלית, ומצוידת במנוע חשמלי שהספקו 54 קילו-וואט. הנ"ל מצליח לשנע את המכונית החמודה ששוקלת 1,090 ק"ג למהירות סופית של 120 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר עומד על כ-105 ק"מ לאחר טעינה – מספיק לשוטטות דאווין בין בתי-קפה וחופי רחצה. הטווח הזה אגב, משוער ומותנה בנסיעה במהירות ממוצעת שאינה גבוהה מ-90 קמ"ש.

במבו מוצעת במימדים קומפקטיים: אורכה עומד על 398 ס"מ, רוחבה 162 ס"מ וגובהה 190 ס"מ. בסיס הגלגלים שלה 245 ס"מ. אמרנו הגנה על הסביבה, וברינספיד מציינים כי למעלה מ-80% מהמכונית עשויים מחומרים טבעיים ובני-מיחזור.

רינספיד במבו
רכב חופים שבא בטוב

פנים הבמבו מינימליסטי אך בהחלט פונקציונאלי: את המושבים הקדמיים ניתן להסיר ולקחת לים, למשל. מאחור היא מצוידת בדלת/שער שניתנת לפתיחה לצורך כניסה למכונית, וגם בכדי להקל על הכנסת גלשנים וציוד אחר.

למרות פשטותה של המכונית, היא עושה שימוש במאפייני טכנולוגיה מתקדמים. היא יודעת למשל, למצוא באופן אוטומטי נקודות הטענה ייעודיות. זאת ועוד: קישוריות אלחוטית מאפשרת ליושבי המכונית לגלוש לא רק על גלי הים אלא גם ברשת האינטרנט. אגב, למרות ייעודה בסביבת הים, לבמבו אין מזגן, כך שהלחות עלולה לגרום ליושביה להזעת יתר...

רינספיד במבו
למרות שבשוויץ כמעט תמיד קר ואין חופי ים - ברינספיד עשו עבודה מעולה

>> אמבטיית בוץ - צפו בתמונות: התוצאות של טיול טרקטורונים אחרי שבוע גשום


לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן

הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"