טויוטה FJ-S (צילום: אוטו)
FJ-S - כרגע מוגדר כקונספט, אולם בטויוטה רומזים שיגיע לייצור|צילום: אוטו

טויוטה עושה הרבה רעש בזמן האחרון בארה"ב ולבד מדגמים כמו ה-GT-86 שמוכיחים ללקוחות שהחברה יודעת לייצר, לצד מכוניות פרקטיות ומשעממות, גם כלי רכב מענגים לנהיגה, החברה היפנית מצליחה ליצור הרבה הייפ וכותרות שבין היתר דיווחו לאחרונה על טנדר טויוטה שגרר את מעבורת החלל אנדוור, מכונית היברידית העונה לשם פריוס שכבשה את המערב והפכה לדגם הנמכר ביותר בקליפורניה ועוד.

את השבוע האחרון פתחה החברה היפנית בתערוכת SEMA בלאס וגאס, המֶכה של עולם השיפורים, עם תצוגה רשמית שכללה שתי גרסאות משודרגות - האחת לטנדר הענק שלה, הטונדרה והשנייה לרכב השטח FJ קרוזר.


ה-FJ קרוזר אמנם חולק מכלולים עם הלנד-קרוזר המוכר במחוזותינו אבל נהנה מעיצוב רטרו ווינטג' כהומאז' ל-FJ40 המיתולוגי של שנות ה-60.
גם 6 שנים לאחר השקתו הוא נראה מצוין ויש לו יכולת לא מבוטלת גם כשהאספלט נגמר, אולם בשביל SEMA זה כמובן לא מספיק וסדנת השיפורים הרשמית של טויוטה, TRD (ראשי תיבות ל-Toyota Racing Development) החליטה לקחת את רכב הפנאי המיוחד עוד צעד קדימה והשיקה גרסת קונספט העונה לשם FJ-S ומעוצבת ברוח מרוצי המדבר האמריקאים – הבאחה.

טויוטה FJ-S מאחור (צילום: אוטו)
הגרסה מעוצבת ברוח מרוצי המדבר האמריקאים – הבאחה|צילום: אוטו


ה-FJ המשודרג כולל שלדה שהוקשחה וחוזקה, בולמי הזעזועים הוחלפו לסחורה משובחת מבית היוצר של בילשטיין, ועל הקשר לכביש או לשטח אחראיים צמיגים של  BFGoodrich הנעולים על חישוקים עם ביד-לוקים (נועלי צמיג) בקוטר 17 אינץ'.

כצפוי, גם מנוע ה-V6 4.0 ליטר קיבל זריקת מרץ בדמותו של מגדש על עם מצנן ביניים הכולל התזת מים לקירור מצנן המגדש וסעפת פליטה חדשה המעלים את ההספק ב-30 אחוז ל-345 כ"ס. דף הנתונים מעיד כי ה-FJ-S יודע לנסוע מהר על הכביש וגם בשטח הקשה.

לא פחות חשוב, ה-FJ-S גם מציג חזות בולטת עם פגוש קדמי קשוח ומרכב בצבע חאקי מדברי. כדי שגם הנוסעים בפנים ידעו שלא מדובר בגרסה הרגילה, סמלי TRD על השטיחים ו-FJ-S על ריפודי העור בשילוב צבע שחור וחאקי יוצרים בידול מחייב. כרגע מוגדר ה-FJ-S כקונספט, אולם בטויוטה רומזים שאם תהיה דרישה מספיק גבוהה מקהל הלקוחות הם בעתיד יוכלו לרכוש את ה FJ-S בסוכנויות טויוטה הקרובה לביתם.

טיוטה טונדרה לדייגים (צילום: אוטו)
טונדרה בגרסה מיוחדת לדייגים|צילום: אוטו

טויוטה הציגה בתערוכה גם גרסה מיוחדת של הטנדר הגדול של החברה - הטונדרה במהדורה מיוחדת ל... דייגים.

מסתבר שהתחביב הזה נחשב לפופולארי למדי בארה"ב, והטונדרה שהוצגה ב-SEMA היא בהחלט החלום הרטוב של כל אמריקאי חובב חכות. הארגז האחורי קיבל סגירה מיוחדת ומכיל מגירה ענקית הנפתחת לאחור ויכולה להכיל את כל הציוד שצריך מחכות, קרסים, פתיונות ועד למקרר לבירות - כמיטב מסורת ה-Outdoor האמריקאית.

בצד המכני טונדרת הדייגים עברה הגבהת מרכב של 30.5 ס"מ עם קפיצים והשתדרגה בבולמים של חברת FOX וצמיגי שטח קרביים בקוטר של לא פחות מ-38 אינץ' לטובת שיפור מרווח הגחון שיאפשר הגעה עד לגדת הנחל גם אם היא מרוצפת בולדרים.

טיוטה טונדרה לחובבי הדיג (צילום: אוטו)
דייג אוהב טויוטה?|צילום: אוטו

שיפור המראה, כמובן, חשוב לא פחות מהיכולת וטונדרת הדייגים מקבלת צבע שחור מט, פגוש קדמי המכיל כננת וורן 16,000, גריל מושחר, פנסי לד חזקים, גגון ותא הנוסעים עם שילוב צבעים שחור-צהוב, מסך בגודל 8 אינץ' עם מערכת ניווט ושורת מושבים אחורית המכילה במקום ספסל שתי כורסאות עור נוחות במיוחד.

המאמצים של היצרן היפני להשיג כל חיזוק תדמיתי לטויוטה בשוק האמריקאי, שמעדיף לרוב תוצרת מקומית, בדרך כלל מוכיחים את עצמם ובימים אלה חוגגת החברה היפנית את יצורן של 25 מיליון מכוניות טויוטה במפעלי החברה שבצפון אמריקה.

 >> הכירו את מנדי לנג – MISS Tuning 

_OBJ