ניסאן טראנו
השם חוזר אבל המתכונת שונה לחלוטין
הטראנו של ניסאן היה אחד מרכבי השטח המצליחים ביותר והנמכרים ביותר בישראל במחצית השנייה של שנות ה-90 של המאה העשרים.

היו אלה שנות טור הזהב של רכבי השטח בישראל, והטראנו שהיה זול ממתחריו דוגמת מיצ'ובישי פאג'רו, איסוזו טרופר ולנד-רובר דיסקברי נמכר כמו לחמניות טריות. אך על אף שבשנת 1999 נוספה להיצע גם תיבת הילוכים אוטומטית מתבקשת, במעבר למילניום השלישי חלה התדרדרות במעמד להיט המכירות של ניסאן, ככל הנראה מאחר שהפער בין מה שהציעו המתחרים בדורותיהם המודרניים לעומת הטראנו שעבר רק מתיחת פנים קלה הפך לבולט ומשמעותי אפילו כשהוכנס למשוואה תג המחיר הנמוך יותר. גם המחליף המודרני בהרבה שלו מ-2005, הפאת'פיינדר לא הצליח לשחזר את הדומיננטיות בשטח ממנה נהנתה ניסאן בסוף המילניום.
למען האמת ניסאן נטשה מתוך החלטה לפני מספר שנים את עולם השטח האמיתי ובהתאם לכך הפאתפיינדר החדש זנח את שלדת הסולם הקשוחה והפך לקרוסאובר בסגנון יונדאי סנטה פה ואפילו הפטרול המיתולוגי התרכך ונטש את תצורת שני הסרנים (שניהם אגב כבר לא משווקים באירופה).

אך כעת אנו מתבשרים שניסאן מתכוונת להחזיר את השם טראנו מהמתים. עם זאת, לצערם של חובבי השטח, הטראנו החדש לא יכלול את אותו מתכון קשוח של רכב השטח משנות התשעים ולמעשה יתבסס על הפלטפורמה של קרוב משפחתו הדאסטר - אותו קרוסאובר מצליח מבית דאצ'יה המותג העממי של קונצרן רנו שכידוע גם מחזיק בשליטה על ניסאן היפנית.

אין תמונה
יתבסס על הדאצ'יה דאסטר

בניסאן רוצים לעורר את הנוסטלגיה בקרב הלקוחות אך בה בעת להתאים אותה לזמנים בהם כבר כמעט ולא קיימת דרישה לרכבי שטח אמיתיים, אלה רק לעיצוב מסוקס ואופנתי, הרעיון הוא להציע את הטראנו כקרוסאובר עממי לשווקים מתפתחים בעיקר במזרח ובהתאם לכך הוא צפוי להיות מיוצר במפעל החברה בהודו.
מהאיור ששחררה החברה נראה כי הטראנו זוכה לקווים הזוויתיים והמחודדים של דגמי השטח האמיתיים של ניסאן ונראה קרבי ובעל נוכחות הרבה יותר אגרסיבית משל הדאסטר. הטראנו יוצע עם אותם מנועים של הדאסטר - בנזין 1.6 105 כ"ס ו- 2.0 עם 135 כ"ס וטורבו דיזל 1.5 ליטר עם 110 כ"ס.
לצערנו הרב, ארצה הטראנו כנראה לא יגיע, אבל "קרסו" יבואנית רנו וניסאן בישראל הצהירה כי בכוונתה לשווק את מותג דאצ'יה בישראל ובהתחשב בפופולאריות של סגמנט הקרוסאוברים, הסיכויים שהדאסטר יעשה עלייה, גבוהים למדי.

>> 10 רכבי שטח משומשים בלא יותר מ-40 אלף שקלים