טויוטה לנד קרוזר מתיחת פנים
עיצוב הפרונט הפך למשונה ביותר
 
 ארבע שנים אחרי שטויוטה הציגה את הדור העדכני של סייר השטחים שלה, הלנד קרוזר מתעדכן קלות במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים.
הלנד קרוזר, שהוצג ב-2009, זכה לביקורות צוננות למדי בכל הקשור למראה שלו ועל אף שבסך הכל הוא שמר על המידות, הפרופורציות והקווים הכלליים של הפרדו 120 הסופר מוצלח שהוצג ב-2003 והיה לרכב השטח הפופולרי בישראל, משהו ביחס המדויק בין אלגנטיות לאגרסיביות בתוצאה הסופית השתבש ולאחר שטויוטה שינתה את עיצוב החזית ויצרה חוסר הרמוניה בין פגוש עם פחות נוכחות לפנסים עצומים וסבכה ענקית, החליפה את חיפוי הפלסטיק מסביב לגלגלים בכנפיים תפוחות מדי שגרמו לגלגלי ה-17" להיראות קטנים ו-ויתרה על הגלגל האייקוני התלוי על הדלת האחורית, רבים טענו כי הלנד קרוזר הפך לגמלוני והרבה פחות אטרקטיבי, מה שתורגם בשטח - יחד עם תג מחיר גבוה יותר שהתחיל ב-300 אלף שקלים והתרחבות ההיצע בסגמנט רכבי ה'כאילו-שטח' הזולים בהרבה - לנתוני מכירות שהצטמצמו באופן משמעותי.
 

לאכזבתם של מעריצי הלנד קרוזר הרבים (מדובר בדגם, ככל הנראה, עם הביקושים ושמירת הערך הטובה בשוק המשומשות בישראל) מתיחת הפנים לא ממש משפרת את הלוק הכללי של הדגם ויש שיטענו שאף מדגישה בדיוק את האלמנטים הבעייתיים.

כך או כך, כעת בחזית של הלנד קרוזר המחודש ניתן יהיה למצוא סבכה (גריל) אפילו גדולה יותר עם חמש צלעות ניקל ענקיות (6 בעבר) ופנסים שהפכו מרבועים גדולים ומשוכים לאחור לצרים יותר ובעלי מראה של דמעה נוזלת שבאמת קשה להבין מה הם תורמים לדגם. בצדודית קשה להבחין בשינויים משמעותיים בעיצוב, אם בכלל, ובאחוריים יש לציין פנסים בעיצוב שונה והגדלה משמעותית של עיטור הניקל עליו מוטבע שם הדגם מעל למיקום לוחית הרישוי.

טויוטה לנד קרוזר מתיחת פנים
האם הלקוחות הנאמנים של הדגם יאהבו את השינוי?

בתא הנוסעים ניתן להבחין בשינוי עיצוב חלקו המרכזי של הדשבורד המאפשר כעת התקנת מסך מערכת מולטימדיה גדול מבעבר וכן בסידור חדש לכפתורי הבקרה על מערכת ההנעה הכפולה ומתלי האוויר (עד כה הגיעו רק בדגמים הבכירים) בחלקה התחתון של הקונסולה.
 

 התמונות והסרטונים שדלפו לרשת לא כוללים פרטים על המפרט הטכני והיצע המנועים של הלנד קרוזר המחודש, שיחשפו ככל הנראה רק עם הצגתו הרשמית לציבור בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא.

>> הלנד קרוזר חוגג 60 שנה