טרקטורון אמפיבי

מי לא חלם פעם על כלי רכב כזה שיכול לנוע מהר בכל נתיב - על הכבישים, בשבילים, בשטח ואפילו במים? אבל המציאות לימדה אותנו שמה שראינו ב"'צ'יטי צ'יטי בנג בנג" ובכל מיני סרטי ג'יימס בונד הוא לא כל כך פשוט ליישום ולמעט כלי רכב צבאים שונים וכמה ניסיונות כמו   Amphicar-הבאמצע המאה העשרים לייצור מכונית פרטית אמפיבית ורעיונות עתידניים ואבות טיפוס כמו הרינספיד סקובה (שגם מציגה יכולת צלילה), למעשה חזון התחבורה האמפיבית  מעולם לא התרומם.

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
מצד אחד, אין כמו היופי של הים|צילום: נעם וינד
חברה אחת שכן מתעקשת להציע פתרון תחבורתי שכזה היא Gibbs  המייצרת מזה מספר שנים את ה-Aquada, רודסטר פתוחה ואמפיבית. 
אך המחיר הגבוה כמו גם קשיים מצד הרשויות שהתעקשו שהמכונית תעמוד גם בתקנות הבטיחות הימיות וגם באלו היבשתיות (שלא פעם יש התנגשות ביניהן) ועצם העובדה כי הרכב הציע לא יותר מיכולות פושרות בכביש ובמים הביאו לנתוני מכירות נמוכים מאוד ואת החברה לסף פשיטת רגל.

מתוך ניסיון אחרון למנוע את סגירת החברה ולאחר ניתוח פוטנציאל השוק לרכבים אמפיביים החליטו בחברה לשנות כיוון ולחשוב על קונספט אחר. לאחר תהליך פיתוח יקר וארוך הוחלט כעת להעביר את אב הטיפוס Quadski לייצור סדרתי בתוך פרק זמן קצר.

טיול טרקטורונים (צילום: נעם וינד)
מצד שני, הכי כיף לשחק בבוץ |צילום: נעם וינד
למעשה מדובר ברכב פאן שעשוי לפתור לאנשים רבים את הסוגיה האם כדאי לרכוש טרקטורון או אופנוע ים. על היבשה Quadski מציע גלגלי בלון ומתלים בעלי מהלך ארוך ומתפקד ממש כמו כל טרקטורון מודרני, אך ברגע שרוצים לשנות אווירה כל מה שצריך לעשות הוא לרכב על ה- Quadskiהיישר לתוך המים ובתוך שניות הטרקטורון מקפל את גלגליו והופך לאופנוע ים לכל דבר.

כלי הפנאי האולטימטיבי הזה מונע על ידי מנוע 1.3 מתוצרת ב.מ.וו המפיק לא פחות מ-175 כ"ס ומאפשר ל-Quadski לנוע במהירות של 80 קמ"ש בשטח משובש ומרשים מכך, גם על פני המים.

 

החברה מאמינה כי בניגוד לרכבים אמפיביים אחרים, במקרה זה מדובר ביותר מגימיק וניתן למצוא לקוחות רבים שיתלהבו מהגמישות והרבגוניות של הכלי.

בחברה משתדלים להיות זהירים ובשלב זה מאמינים כי בשנה הראשונה ימכרו כ-1,000 יחידות. תמחור רשמי יוכרז רק קצת יותר קרוב למועד תחילת השיווק, מתישהו באמצע נובמבר, אך הערכות מדברות על תג מחיר של 40 אלף דולרים – לא מעט במונחים של השוק האמריקאי.

טרקטורון אמפיבי
למה לבחור בין טרקטורון לאופנוע ים כשאפשר לקבל את הטוב משני העולמות ברכב אחד

 >> בוץ בוץ תרדוף - טיול טרטורונים חורפי