אין תמונה
בשורה משמחת בעבור אלה שרכב פנאי-שטח עבורם הוא יותר מסתם כלי רכב שיושבים בו גבוה ואפשר לעלות איתו בקלות על המדרכה מול בית הקפה.
חברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ, מתחילה לשווק בימים אלה את הגרסה הקרבית ביותר של הרנגלר – הרוביקון.

עד כה, מי שחיפש רכב שטח קשוח באמת היה צריך להתלבט בין שדרוג ג'יפ רנגלר, רכישה של לנד רובר דיפנדר או יבוא אישי של הרוביקון.
לא מעט ג'יפאים חובבי אתגרי שטח אמיתיים בחרו באופציה השלישית ולמרות שמעולם לא יובא באופן רשמי, על כבישי הארץ, שביליה וסלעיה נעים כבר לא מעט רוביקונים.

כעת, כשמותג ג'יפ חוגג בעולם 70 שנים בשטח הרוביקון, כאמור, מגיע לכאן באופן רשמי כשהוא מצויד במנוע החדש של החברה המוכר מהגרנד צ'ירוקי - וי 6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק לא פחות מ-280 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה וכמובן מערכת הנעה כפולה קשוחה עם אפשרות לבחירה בין נסיעה בהנעה אחורית, כפולה וכמובן הילוך כוח חוצב סלעים.

אין תמונה

חובבי השטח יתרגשו גם ממערכת סרנים מחוזקת 44 Dana מהדור החדש, יחס העברה של 4.10 לסרן האחורי, מערכת מתלים מחוזקת לנסיעה בשטח טכני קשה, מערכת למניעת הדרדרות במדרון, נעילת סרנים ועוד.

בניגוד לרכבי פנאי-שטח מודרניים שצמצמו מאוד את היכולות שלהם כשהכביש הסלול נגמר לטובת נוחות ופאר, הרוביקון הוא בראש ובראשנה רכב שטח אמיתי ורק אחרי זה כלי רכב אופנתי. ובכל זאת, למרות המראה הספרטני, הרוביקון ישווק בארץ ברמת גימור גבוהה יחסית שכוללת כנפונים בצבע הרכב, חלונות חשמל, מערכת בקרת שיוט, חלונות כהים, גג פיברגלאס הניתן לפירוק פשוט יחסית ההופך את הרוביקון לפתוח ועוד.

בני רוטברג, מנהל מותג "קרייזלר-ג'יפ" בחברת מכשירי תנועה מוסר כי עוד בטרם נחת בארץ נמכרו כבר 10 רוביקונים ובחברה כבר יש רשימת המתנה של לקוחות המצפים להגעתו של הרכב לארץ במהלך דצמבר.

הרוביקון לא יהיה זול ומחירו הרשמי בארץ יעמוד על 290 אלף שקלים.

>> מבחן גרנד צ'ירוקי החדש

אין תמונה