מפלרטטים במדבר (צילום: Gettyimages IL, Getty images)
לא לעצור כשהכביש נגמר במחיר סביר |צילום: Gettyimages IL, Getty images

החלטתם להצטייד בגלגלים משומשים. אתם מקצים לצורך כך 40 אלף שקלים, סכום לא גבוה במיוחד בעולם הרכב המשומש, אך כזה שאפשר לקנות בו לא מעט מכוניות ראויות אך די משעממות.
אבל מה לעשות, אתם רוצים משהו יותר מעניין, בא לכם להתפנק ואתם בכלל חושקים להניח ליד הבית שלכם, בחניה, את הגלגלים של רכב שטח.

האם זה בשביל השואו? האם כדי לטפס במעלות הנגב? או אולי על מנת לראות את עדר המשפחומטיות מלמעלה? אמנם חייבים להודות, רכב שטח זה לא בדיוק הכי נכון מבחינת תקינות פוליטית אבל לא ממש אכפת לכם מה יגידו מחבקי העצים על רמות זיהום האוויר המטורפות, אתם רוצים אפשרות לפגוש את הטבע מקרוב ובזול. האם זו משימה בלתי אפשרית?
ממש לא! בדקנו בשבילכם את לוח המשומשות של אתר יד 2 ומצאנו עשרה רכבי שטח מעניינים שאפשר לקנות בסכום הזה.

הגדול / יונדאי גאלופר מודל 2002
מול הג'יפים העירוניים של מיצובישי (פג'רו) וטויוטה (לנד קרוזר), שהם יקרים לעילא ולעילא, אצל יונדאי יש רכב שטח בגודל מלא, עם יכולת לא רעה בכלל, משנת מודל ממש לא וותיקה, במונחים של ג'יפים משומשים. זה שהוא מבוסס על הדור הראשון של מיצובישי פג'רו, זה עוזר?

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
יונדאי גאלופר - מיושן ובסיסי אך מרווח ובעל יכולת שטח לא רעות

הקשוח / לנד רובר דיפנדר מודל 1995
אין, פשוט אין ג'יפאי ברחבי העולם שלא מכיר את הדיפנדר או חלם עליו באיזשהו שלב בחייו. האמת היא שכמעט אין בנאדם בעולם שלא ראה אותו, כי הדיפנדר מגיע לכל מקום – מימות מלח באמריקה דרך ביצות באפריקה, עבור במדבריות אוסטרליה וכלה במדרכות צפון תל אביב.

לנד רובר דיפנדר
חיית שטח קשוחה שכבשה את העולם

הטנדר / מיצובישי מגנום 4X4 מודל 2002
בשביל לנסוע בשטח, אולי אתם מוכנים לוותר קצת על נוחות ויציבות? אם כן, תוכלו לשים יד על טנדר קשוח כמו מיצובישי מגנום (גם המתחרים שלו בסביבת המחיר הזו ביחס לשנתון בדרך כלל), קצת ספרטני, אבל מסוגל לצלוח טיול שטח כמו גדול, והוא גם נראה לא רע בכלל.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
מיצובישי מגנום - גם הופעה מרשימה וגם טנדר לא רע

הקומבינאטור / סאנגיונג מוסו ספורטס (טנדר 4X4) מודל 2004
גם המוסו ספורטס, כמו המגנום, הוא טנדר. אבל כאן מדובר בטנדר מפונק שמבוסס על הג'יפ העירוני, סאנגיונג מוסו (שאותו אפשר לקנות משנת המודל 2003). הוא קצת פחות קשוח, אבל יש לו מנוע חזק, הוא נוח יותר וראה זה פלא – זה גם רכב השטח הצעיר ביותר בסקירה.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
סאנגיאנג מובו - חצי טנדר חצי פרייבט

הספורטיבי / סובארו פורסטר מודל 2000
כל כך הרבה מלים טובות כבר נאמרו ונכתבו על הפורסטר, שאנחנו לא יודעים איפה להתחיל... מי שזכה בחייו לתארים כמו "הכי אמין" ו"הכי בטוח" הוא בכלל שילוב מושלם בין רכב כביש נפלא לבין כלי שמסוגל להניע משפחות בטיולי שטח אמיתיים.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
סובארו פורסטר - יכולות טובות בכביש והנאה מנהיגה בדרכי כורכר

ממזר קטן / סוזוקי ג'ימני מודל 2001
אם הפורסטר לא היה כאן – בוודאי הג'ימני היה אהוב המערכת. ספרטני ופיצפון, אבל קשוח כל כך, הגמד הזה, שהוא נוטה לעשות שיעורי בית בשטח להאמרים ושאר מפלצות.

אין תמונה
לא הכי נוח אבל עושה לכמעט כל רכבי הפנאי בית הספר בשטח

המלך / ריינג' רובר מודל 1996
נכון, הוא כמעט הכי ותיק בסקירה, אבל יש אנשים שעבורם ריינג' רובר הוא חלום, אפילו אם הוא כבר בן 15 . מלך השטח, המפואר ביותר, הנוח ביותר שמצרף אל האיכויות הללו גם יכולות שטח מופלאות – גם ידרוש מכם חשבון שתייה היסטרי בתחנת הדלק. שתהיו ערוכים, אתם יודעים.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
ריינג רובר - יוקרה, יכולת שטח ועלויות אחזקה גבוהות

האמריקאי / פורד אקספלורר 1998
ג'מוס אמריקאי עם הרבה מרווח פנימי ומנוע חזק. אמנם אחיזת הכביש גבולית משהו וגם היכולות בשטח לא מדהימות אבל אם אתם בקטע של נסיעות ארוכות ויש לכם באר דלק קטנה בחצר זה הרכב בשבילכם.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
פורד אקספלורר - אמריקה במחיר מצחיק

פתוח או סגור / קיה ספורטאז' 2002
ג'יפון חביב המציע מימדים צנועים יחסית ומרווח פנימי לא רע. אמנם לא מדובר ברכב שיקח אתכם לטיולי שטח אתגריים אך המנוע החזק הוא בסיס טוב לשדרוגים שיהפכו את הספורטאז' לרכב עם יכולות שטח לא רעות. למי שאוהב לראות את השמיים מעל קיימת גם גרסה פתוחה נאה וזולה.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
קיה ספורטאז'- מראה רענן, מנוע מוצלח ומרווח גחון מוגבל

גאווה מקומית / ג'יפ סופה 1998
הגלגול המודרני של ה-CJ הקלאסי עם טוויסט ישראלי. רכב שטח קשוח עם מנוע חזק ויכולות שטח גבוהות.
איכות ההרכבה המקומית שלא הבריקה והעובדה שמרבית הסופות החלו את דרכן אצל בעלי בית חסרי רחמים כמו כוחות הביטחון או גופים ממשלתיים מצריכה הקפדה על בחירת אקזמפלר שכבר עבר שיפוץ יסודי. אל תתפתו למחיר זול, בשוק יש שלל נבלות שחוטות שלא שוות יותר מערך הברזל שלהן.

אין תמונה
סופה -קצת פטריוטיות ישראלית לא תזיק

>> עשרה כלי רכב מעניינים ב-30 אלף שקל

הכתבה התפרסמה באתר מוטוקאר
לקבלת גיליון של הגה במתנה לחצו כאן