אין תמונה
מושבניקית אמיתית

בשנים האחרונות מרבית יצרניות הפרימיום הבינו, כל אחת בתורה, שעם כל הכבוד למסורת של יצור מכוניות פאר או רכבי ספורט אקזוטיים מה שהלקוחות מחפשים הוא כנראה משהו קצת אחר.

מתברר שמי שהפרוטה מצויה בכיסו כנראה אוהב במיוחד להרגיש על הגובה ולכן מתחבר לישיבה הגבוהה והשלטת של רכב פנאי-שטח.

 ריינג' רובר גילתה את המתכון הזה עוד בראשית שנות ה-70 של המאה העשרים. עברו קרוב ל-30 שנים עד שהאסימון הזה נפל גם למרצדס שהחליטה לחבר בין הניחוחות של מכונית יוקרה למימדים ולצורה של SUV.

לאחר שראו כי טוב, בהמשך נוספו גם יצרני יוקרה כמו ב.מ.וו, קדילאק, לקסוס, אינפינטי, וולוו, אודי ואחרים. ב-2003 אפילו פורשה החליטה לשים את האגו בצד ולהציג את הקייאן שהפך במהרה לדגם הנמכר ביותר של החברה ובהפרש ניכר.

אמנם יש עדיין מספר יצרניות, כמו פרארי, המצהירות בעוז כי הן לעולם לא יתפתו לפנות לכיוון הזה, אך בקרב יצרניות סופר פרימיום אחרות לאחרונה נעשים צעדים לקראת הצגת רכבי-פנאי שטח עצומי מימדים. לפני מספר חודשים הייתה זו מזראטי האיטלקייה שחשפה את הקובאנג, קונספט לרכב שטח, לפני מספר שבועות למבורגיני אישרה כי היא תחשוף בקרוב רכב פנאי-שטח וכעת אנו מתבשרים שבנטלי, הנמצאת היום בבעלות קונצרן פולקסווגן, שוקלת לייצר מגה SUV סופר יוקרתי, לראשונה בתולדותיה.

לא מדובר בהצהרות בלבד. למעשה החברה חושפת השבוע בתערוכת ז'נבה קונספט בגודל מלא. לחברה, כפי שניתן לראות בסרטון התדמית המצורף, מאוד חשוב להדגיש שעל אף שמדובר ברכב בתצורה שונה מה-DNA המובנה שלה זוהי אינה פשרה שהחברה עושה לטובת נתוני מכירות גבוהים, אלא התפתחות לכיוון חדש שתשמר את המסורת של דגמי החברה עד כה.

אין תמונה
מושבניקית אמיתית

השם הזמני שנבחר הוא EXP 9F ולמרות שמתחת לפני השטח מדובר במיצג טכנולוגי מרשים למדי עם מתלי אוויר ומנוע וי 12 המספק 600 כ"ס ומומנט של 80 קג"מ העיצוב, איך נאמר זאת בעדינות, לא משהו.

במבט מאחור הוא נראה עוד איכשהו סביר ומזכיר גרסה מנופחת של האודי Q7 שככל הנראה עליו הוא מבוסס. הצדודית עוד איכשהו נסבלת אף היא, אבל מקדימה זה כבר ממש לא זה והוא נראה כמו תפלץ מיושן וחסר הרמוניה. קשה לשים את האצבע על מה בדיוק לא עובד שם אבל משהו בשילוב הזה בין הסבכה האופיינית של בנטלי, פנסים עגולים גדולים ומימדים עצומים פשוט לא מתחבר.

 

תא הנוסעים המרווח, לעומת זאת, בהחלט מעורר התפעלות עם גימורי עץ ועור בעבודת יד מדהימה בהתאם למסורת של בנטלי. מסך מגע מרכזי מחליף את מרבית הכפתורים בקונסולה המרכזית ותשומת לב מיוחדת למושבים ניתנה מאחור עם כורסאות מתכווננות חשמלית עם אפשרות למסאז' ושלל מרווח לרגליים. גם תא המטען לא שוכח לאיזה רכב הוא משודך ומציע מקרר המותאם לשמפניה וכן סט פיקניק יוקרתי.

בשלב זה לא ברור מהו תאריך היעד לתחילת יצור רכב הפנאי של בנטלי אם כי הערכות מדברות על שנת 2015. הצפי הוא היקף מכירות של בין 3000-5000 יחידות בשנה מה שיהפוך את רכב הפנאי, בתקווה שיעבור מקצה שיפורים עיצובי, לרכב הנמכר ביותר בהיצע של בנטלי.

אין תמונה
מושבניקית אמיתית

 

>> המכוניות היקרות בעולם