יצרנית האופנועים הונדה חשפה בתערוכת הדו גלגלי באוסקה שביפן את ה-NM4, כלי שיותר מכל נראה כרכב שהגיח היישר מהמאורה התת קרקעית של באטמן.
למרות שאין באמת שום קשר בין יצרן האופנועים היפני לסדרת הסרטים ההוליוודית המצליחה, לא ניתן להתעלם מהתחושות שמעלה העיצוב הלא שגרתי של הדו גלגלי החדש של הונדה, עם חרטום אגרסיבי, תנוחת ישיבה נמוכה וייחודית המשלבת, לדברי הונדה, בין זו של אופנוע ספורט לזו של קטנוע מנהלים ומאפשרת הורדה של מרכז הכובד.
עוד ב-mako רכב
איזו באטמוביל היא הטובה ביותר?
הטירוף רק מתעצם: למבורגיני מציגה את אגואיסט
פטנט מעניין נוסף ב-NM4 הוא המושב האחורי למורכב, שיכול להפוך למשענת מתכווננת שתשפר את נוחות האוחז בכידון ברכיבת סולו.
לצד העיצוב הקיצוני, גימיקים כמו תאורת לוח מחוונים מתחלפת ויציבה מאוד לא שגרתית, מתחת למעטפת לא מסתתר מנוע חשמלי עתידני אלא מנוע בנזין מוכר של הונדה מדגמים אחרים עם 2 צילינדרים מקוררי מים בנפח 745 סמ"ק. המנוע משודך לתיבה אוטומטית די יוצאת דופן בעולם האופנועים (אך כבר מוכרת מכמה דגמי החברה בייצור סדרתי) בתצורה רובוטית-כפולת מצמד אשר ניתנת להפעלה במצב רגיל, מצב S ההופך את פעולתה לנמרצת ומהירה יותר ומצב ידני המאפשר לרוכב לקבוע את ההילוך הרצוי, כמובן בלי קלאץ'.
הונדה לא פרסמה נתונים מלאים, אך עם הספק שצפוי לעמוד ככל הנראה על כ-54 כ"ס ה-NM4 אינו מיועד לספק ביצועים של אופנועי ספורט, והדגש כאן הוא בעיקר על נוחות, הופעה וצריכת דלק שתעמוד על 34 קילומטר לליטר ותאפשר טווח נסיעה מרשים של כ-300 ק"מ.
למרות שהונדה מצהירה בשלב זה שמדובר בקונספט, על פי הערכות ומקורות שונים בהונדה אופנוע-קטנוע המבוסס על הקונספט בהחלט יגיע בעתיד לאולמות התצוגה ולכבישים.
בשלב זה לא בדיוק ברור מתי זה יקרה והאם הוא יחתים גם דרכון בישראל.