דור חדש לאחד הכלים הדו גלגליים המשמעותיים ביותר של השנים האחרונות נחשף אתמול בתערוכת האופנועים של מילאנו. מדובר בטי-מקס של ימאהה שהמציא מחדש לפני את נישת הקטנועים הגדולים לפני כעשור.
כזכור, בימאהה זיהו באותה תקופה את הפופולריות הגואה של קטנועים יוקרתיים והחליטו, במקום לנסות להשתיל מנוע גדול על מרכב של קטנוע הסובל מיכולות דינמיות מוגבלות, לקחת שלדה של אופנוע אמיתי ועליה להרכיב פלסטיקה ותנוחת ישיבה של קטנוע. התוצאה הממה בזמנו את עולם האופנועים.
הטי-מקס המציא מחדש את מגבלות הקטנוע ויכולותיו לתקוף פניות ובמשך שנים שלט בנישת קטנועי הספורט-יוקרה ביד רמה.
בשנים האחרונות קמו לטי-מקס כמה מתחרים מבית הונדה, ג'ילרה, סוזוקי, ואפריליה שהחליטו ללכת רחוק יותר ובעיקר חזק יותר, אבל הטי-מקס הצליח לשמור על קהל מעריצים נאמן. בניגוד לציפיה שימאהה תלך אחר המתחרים ותציג אופנוע עתיר נפח בחברה החליטו לשמור על ה-DNA הספורטיבי הבסיסי גם בדור החדש ולא נסחפו עם גדלים מופרכים ומנועים עצומים.
גם השלדה עברה עדכון שכלל כיול מחדש ודיאטה שתרמה להפחתת נשקל של 4 קילוגרמים לעומת הדגם הנוכחי. בנוסף הזרוע האחורית שונתה, בלם הדיסק האחורי הוגדל ושרשרת הברזל פינתה את מקומה לרצועת הנעה מקוולאר.
נפח המנוע אמנם גדל אך רק במעט, מ-500 ל-530 סמ"ק, וגם ההספק רושם שדרוג צנוע יחסית מ-44 כ"ס ל 47 כ"ס אך לטענת ימאהה הכוח מתקבל כעת בסיבובי מנוע נמוכים יותר שיעניקו לרוכב הטי-מקס גמישות ושימושיות משופרת וגם האצות טובות מבעבר.
הטי-מקס יגיע לשווקים באירופה בחודש הבא וניתן להעריך שבתוך כמה חודשים נוכל לפגוש אותו גם כאן על כבישי מע"צ.
>> הטי מקס של בשבקין