ג'וי רייד
ג'וירייד - המאזדה 3 של האופנועים

אחת השחקניות המרכזיות בתחום הדו גלגלי בישראל, מטרו, סיכמה הבוקר את השנה החולפת ופרסה את תוכניותיה לקראת השנה שבפתח.

כצפוי, אי אפשר לסכם את השנה הדו גלגלית מבלי להתייחס למכת המוות שנפלה על השוק לפני כשנה, ממנה הוא מתקשה להתאושש. למי שאינו מעורה בפרטים נציין שמדובר, כמובן, באותה רפורמה בתעריפי הביטוח שהגדילה באופן משמעותי את עלויות ביטוח החובה לרוכבים. על פי הרפורמה נאלצים הרוכבים לשלם בעבור ביטוח חובה תעריפים גבוהים מאשר סכום הביטוח המקיף למרבית ציבור הנהגים ברכב.

וכך, אל מול שנת שיא במסירות כלי רכב, השוק הדו גלגלי סוגר את השנה עם היקפי המכירות הנמוכים ביותר מאז שנת 2003. מסתבר שעל אף תנאים אידיאליים לשוק שוקק של אופנועים וקטנועים ישראל נמצאת בתחתית הדירוג העולמי ביחס שבין מספר הכלים הדו גלגליים למספר התושבים.

בכל מקרה, מטרו, לטענתה, מחזיקה בנתח שוק של למעלה מ-50 אחוז מהשוק המקומי בעיקר הודות לזיכיון על קטנועי סאן יאנג הפופולאריים מאוד בארץ שמחזיקים כבר עשור בתואר מלכי המכירות  הדו גלגלים.

הג'וירייד 125, ממש כמו ה"מאזדה 3", מספק מתכון אהוב ומוכר שהישראלים מתקשים לוותר עליו. דגמים בולטים נוספים מבית מטרו שזכו לפופולאריות השנה הם הג'וימקס 250, הימאהה טי מקס והקאוואסקי נינג'ה 250.

במטרו חוזים שהצפיפות, בעקבות קצב גידול  המעמיס מדי שנה כ-150 אלף מכוניות חדשות על הכבישים, תהפוך בתוך שנים ספורות את כל אזור המרכז לפקק אחד גדול, מצוקת החניה והעלאת שווי השימוש ברכב יגרמו לאנשים נוספים לעבור לכלים דו גלגלים. על פי הערכות שעשתה היבואנית לאחרונה, מאחר וישראל נמצאת בתחתית הסולם ביחס שבין מספר התושבים למספר כלי רכב דו גלגליים, יש לשוק פוטנציאל צמיחה גדול של עד כ-15 אחוזים, אפילו בשנה הקרובה.

לכבוד אותו רנסנס דו גלגלי במטרו מנחיתים בליץ של דגמים חדשים שאמורים לספק מענה לכל שאיפה מוטורית.

STM מקסים
מקסים למנהלים


מה צופנת 2011?

אחד הדגמים שאמור לספק למטרו נתח שוק בקטגוריית קטנועי המנהלים בה היה חסר לה שחקן משמעותי הוא הMaxsym 400 של סאנג יאנג שיגיע לכאן ברבעון השני של השנה הבאה ויצויד בתג מחיר אטרקטיבי של 34,985 שקל.
במטרו מקווים, גם בעקבות תנופה מחודשת של קאוואסקי העולמית, למצב את מותג האופנועים היפני בעמדה בולטת בנישת האופנועים הכבדים ובנוסף לדגמים המוכרים שעברו עדכונים ינחתו בארץ גם כמה דגמים חדשים לחלוטין כמו Zx10R, אופנוע סופר ספורט קיצוני בגרסה חדשה ופסיכית במיוחד עם מנוע המפיק 210 כ"ס שצריכים להזיז קדימה אופנוע ששוקל 200 ק"ג ביחס משקל-הספק שאין בשום מכונית בשום מחיר, המחיר של הנינג'ה המטורפת יעמוד על 130 אלף שקל.

אין תמונה
ZX10R - סופר ספורט

מהצד השני של החוויה הדו גלגלית יגיע לכאן VN Voyager 1700,  אופנוע קאסטם בסגנון אמריקאי מפלצתי עם מנוע בנפח 1700 סמ"ק, בקרת שיוט, מערכת סטריאו, שלל תאי אחסון ועוד ההופכים את המפלץ לדבר הכי קרוב למכונית אמריקאית מפנקת, רק על שני גלגלים (170 אלף שקל) .

VN 1700
VN 1700 - אמריקאי מפלצתי

בהתאם לחזרה לעיצובי רטרו, נפגוש גם את הW800 הכולל מנוע טווין בלוק קלאסי, מיכל דלק מכרום ולוח מכשירים פשוט במחוזות של האופנועים הקלאסיים מאמצע המאה הקודמת. ה W800 מזכיר במראה שלו את הרויאל אנפילד שיבוא שלו מהודו החל לאחרונה. בקוואסקי מבטיחים שהמראה הקלאסי לא יבוא על חשבון האמינות והאיכות של קוואסאקי (65 אלף שקל).

כעת נותר לראות האם התחזיות החיוביות של מטרו, בשילוב צפי לחזרה לתעריפי ביטוח שפויים יותר, הן באמצעות יוזמות של פרטיות כמו זו של סוכנות הביטוח אודי דגן וחברת הביטוח איילון והן ע"י שינויים בחוק שיוזם חבר הכנסת כרמל שאמה, כמו גם ביטול הצורך במעבר מבחן תיאוריה למחזקי רישיון למכונית ואפילו הגעתו לכדי יישום של חוק הספורט המוטורי, יעירו את השוק הדו גלגלי או שהמגמה השלילית תימשך גם בשנה הקרובה.

>> האופנועים שיטריפו את החורף הקרוב