החל ממחר (שלישי), ובאיחור של שנה וחצי, יאמץ משרד התחבורה את התקינה האירופית ויאפשר לבעלי הרישיון לרכוב על אופנוע בהספק של 47.5 כ"ס (35 קילו ואט), במקום 33.9 כ"ס (25 קילוואט) אליהם היו מוגבלים הרוכבים עד כה. סיווג מחדש ברישיון הרכב לפי סוג האופנוע וההספק שלו יעודכן אוטומטית על ידי משרד התחבורה בימים הקרובים.

עוד ב-mako רכב
צפו: הכפרי ההונגרי שבנה אופנוע נוסע מעץ 
רפליקה בגודל מלא לאסטון במדפסת תלת מימד  
הסבא שבנה למבורגיני לנכדו 

בהמשך, יהיה שינוי גם בדרגות רישיון הנהיגה, כאשר דרגה A2 הבסיסית (המגבילה להספק של 15 כ"ס) ודרגת הביניים A1 יתחלפו בשמותיהן, אך שינוי זה יתרחש רק עוד שנתיים, במקביל לשינוי נוסף בתקינה האירופית. דרגת הרישוי הבכירה, A, מאפשרת רכיבה על כלים דו גלגליים ללא הגבלת הספק ונפח.

לפי יבואני הכלים הדו גלגליים, המהלך יאפשר להם להרחיב את ההיצע, כי היצרנים בתחום התאימו את הכלים לתקנות החדשות. בין היתר, אפשר יהיה לייבא כלים עם מערכות ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, שלרוב משולבות עם מנועים חזקים יותר.

קוואסאקי (צילום: רונן טופלברג)
נינג'ה 300|צילום: רונן טופלברג


הרישיון הבסיסי לכלים דו-גלגליים יקרא מעתה A1, והמגבלה בו תיוותר הספק של 15 כ"ס, לכל היותר. באירופה, רישיון זה גם מתאים לכלים תלת גלגליים בהספק של 20 כ"ס, אך בישראל התעלמו מסעיף זה בתקינה האירופית.

בין הדגמים שיגיעו לישראל אפשר למנות את סאן-יאנג מקסים 600, ימאהה MT-07 וקוואסקי נינג'ה 300, כולם עם ABS. גם ימאהה T מקס יכלל בקבוצת הביניים המורחבת.

הכתבה התפרסמה לראשונה ב-TheMarker

>> מנכ"ל הרכבת: "אין פגיעה בנוסעים"; הוועד: "לא סופרים אותנו"
>> קבינט הדיור ידון בהסרת חסמים תחבורתיים