דיאלים
הרבה לפני שהמותגים הטאיוואנים קימקו וסאן יאנג כבשו את שוק הקטנועים בישראל והרבה לפני שמישהו בכלל שמע כאן על יונדאי וקיה, אי שם במחצית השניה של שנות ה-80 של המאה ה-20, מותג האופנועים הקוריאני דיאלים נחת בארץ ועד מהרה הצליח לתפוס נתח שוק מרשים בקרב לקוחות ה-50 סמ"ק, תוך כדי שהוא עוקף בסיבוב שחקנים ותיקים כמו הפיאג'ו Si. הדגם הפופולרי של המותג בישראל באותן שנים היה הליברטי, קטנוע שהזכיר בצורתו את הפיאג'ו וכלל חישוקי 16", מנוע 50 סמ"ק וגיר חצי אוטומטי עם שני הילוכים. אמנם היה מדובר בתחבורה בסיסית למדי, אבל הדיאלים נתן פרומו ליכולות של הקוריאנים, בהן כולנו מכירים היום, ליצר כלי רכב שימושיים ובנויים היטב.

במהלך שנות ה-90, דווקא במקביל להגעתם לארץ של מותגי הרכב מקוריאה, מותג דיאלים נחלש ונעלם מהשוק המקומי. כעת, 20 שנה אחרי, הוא חוזר בתקווה לתפוס נתח שוק משמעותי בעולם הדו-גלגלי בישראל.

דיאלים
דגם S1 במחיר של 14 אלף ש'
המותג מיובא לישראל על ידי חברת הליסינג הגדולה אלבר, שמאמינה, למרות מצבו העגום של שוק האופנועים בישראל שרושם בשנים האחרונות ירידה עקבית בהיקפי המכירות, שהפוטנציאל הגלום במדינה עם מזג אוויר נוח ועומסי תנועה כמו בישראל רחוק ממיצוי. לשם השוואה, בישראל שוק הדו-גלגלי מהווה כ-4.5 אחוזים מכלל שוק הרכב ואילו במדינות דרום אירופה כמו איטליה וספרד הוא מתקרב ל-20 אחוזים.

 כדי לממש את הפוטנציאל, "אלבר" תציג ותציע למכירה את האופנועים והקטנועים של דיאלים ב-46 סניפי המכירה שלה ברחבי הארץ, מתוך אמונה שפריסה נרחבת תאפשר לה להגיע לקהלים חדשים.

כמו כן, מתוקף היותה חברת ליסינג, אלבר תציע גם מסלולי מימון וליסינג לאופנועים במחירים של החל מ-250 שקלים בחודש.

 הדגמים שיגיעו 

דיאלים
B Bone קטנוע ערום ייחודי במחיר 16 אלף ש'
בשלב ראשון מגיעים לארץ חמישה דגמים במחירים שבין 14 אלף ל-25 אלף שקלים.

S1 125 הוא הזול שבהיצע. מגיע בתצורת קטנוע קלאסית כולל מנוע בנפח 125 סמ"ק בהספק של 11.5 כ"ס, גלגלי 13" ובלמי דיסק. מחירו 13,840 שקלים.

B Bone קטנוע יוצא דופן בעיצובו, ככל הנראה קטנוע הנייקד הראשון בהיסטוריה. יושב על שלדת צינורות וכולל פלסטיקה מינימלית, מה שבהחלט יכול להוות יתרון לצעיר תפרן שלא רוצה להשקיע כסף רב בתיקון חלקי פלסטיק שרוטים או שבורים. מבחינה מכנית ה-B Bone זהה ל-S1 ומחירו 15,845 שקלים.


סרטון ההשקה של דיאלים בארץ ללא ספק מאוד משעשע

S3 125 קטנוע למנהלים קטנים, בנפח 125 סמ"ק המפיק 13 כ"ס. וכולל "מפתח חכם" כמו במכוניות יוקרה שלא מצריך הכנסת מפתח לסוויץ' כדי להתניע, מגן רוח אווירודינמי גדול ותא מטען עם פתיחה חשמלית. מחירו 18,840 שקלים.

S3 Advance 250 קטנוע מנהלים בנפח המקובל של 250 סמ"ק והספק של 25 כ"ס. מפרט האבזור זהה לזה של אחיו הקטן. כמו כן תמצאו בו מערכת בלימה משולבת המפעילה את הבלמים האחוריים והקדמיים יחד. מחירו 24,946 שקלים.

דיאלים
S3 Advance 250 למנהלים צעירים ב-25 אלף ש'

בנוסף לארבעת הקטנועים, אלבר תייבא גם אופנוע מבית דיאלים בנפח 125 סמ"ק המיועד לרוכבים מתחילים ובוודאי יהפוך ללהיט בקרב מורי הנהיגה. מדובר בדגם Roadwin – אופנוע ערום נאה יחסית, בעל הזרקת דלק וקירור אויר/שמן. המנוע מפיק 14.2 כ"ס ומיכל הדלק בנפח 16 ליטר מבטיח טווח נסיעה ארוך. מחירו 19,850 שקלים.

 

דיאלים
Roadwin - אופנוע למתחילים במחיר אטרקטיבי

>> האופנובנק בטירוף - אופנועי מוטוגוצי חוזרים לארץ