דגמי מטרו לשנת 2014
שוק האופנועים והקטנועים ממשיך לדשדש, קטגורית הסופר-ספורט כמעט ונמחקה
גדי אבירם, הבעלים של "מטרו מוטור", היבואנית הגדולה ביותר לכלים דו גלגלים בישראל ומי שמייצגת בישראל את סאן יאנג, ימאהה, קוואסאקי וקואדרו, הוא אופטימיסט בנשמתו ולמרות שהיקפי המכירות של אופנועים וקטנועים בישראל נמצאים כבר במשך מספר שנים במגמת ירידה ברורה (אם כי לעומת 2012, שנת 2013 ככל הנראה תראה בסופה עליה מינורית של פחות מאחוז) במיוחד ביחס לגידול באוכלוסיה, הוא עדיין מאמין כי המגמה חייבת להשתנות מתישהו בקרוב ואולי אף ליישר קו עם אירופה בה במדינות רבות שיעור הדו גלגליים במצבת כלי הרכב עומד על בין 8 ל-16 אחוזים, לעומת פחות מ-4 אחוזים בישראל.

לטענת אבירם, השילוב בין העומס ההולך וגובר בכבישים, מצוקת החניה ותנאי מזג האוויר בישראל, האידיאליים ברוב ימות השנה לרכיבה על קטנועים ואופנועים יגרום בסופו של דבר לאנשים להבין את היעילות והחיסכון שמעבר לדו גלגלי יאפשר להם.

עם זאת, אבירם בהחלט מודה לתדמית הבעייתית שיש בישראל לרוכבים, לשליטה של הליסינג בשוק הרכב המעודד שימוש במכונית כחלק מתנאי העסקה, לעלייה בפופולריות של מכוניות המיני שלא פעם מתומחרות (בזכות מחיר בסיסי נמוך והטבת מקסימלית של המיסוי הירוק) קרוב למדי למחירם של קטנועים גדולים וכמובן לעליה החדה במספר האופניים החשמליים המתגלים על ידי רבים ככלים מספקים לשימוש עירוני ללא צורך לשלם ביטוח, אחזקה יקרה או לציית לחוקי התנועה.

דגמי מטרו לשנת 2014
קטנוע תלת גלגלי ראשון לימאהה

אך אבירם מאמין שמגמת הקניבליזציה שהאופניים החשמליים עושים בשלב זה לנישת קטנועי ה-125 תשתנה ודווקא רוכבי אופניים שהתרגלו לשימוש בכלי ממונע דו גלגלי יהיו הראשונים לעבור לקטנועים ברגע שידרשו לטווח נסיעה ארוך וליכולת התניידות קצת מעבר לרחובות העיר ושדרותיה.

מבחינת התפלגות היקפי המכירות, כ-79 אחוזים מהכלים הנמכרים בישראל הם בנפח של עד 250 סמ"ק (עם רוב מוחלט לקטנועים), 12 אחוזים מהשוק הם קטנועי מנהלים ואופנועים קטנים בנפחים שבין 251 ל-500 סמ"ק והאופנועים הגדולים (וקטנועים כמו T מקס החדש) תופסים נתח שוק של כ-9 אחוזים.

למרות שמטרו ירדה מנתח שוק של כמעט 50 אחוזים ב-2012  ל"רק" 44.7 אחוזים השנה, היא עדיין שומרת על מעמדה כשחקנית המרכזית בשוק ומכרה השנה כ-6,500 כלים מתוך כלל המכירות בשוק שעמדו השנה על קרוב ל-15,900 אופנועים וקטנועים.

הדגמים החדשים של 2014

למרות ההיקפים המצומצמים של השוק, מטרו תשיק השנה לא פחות מ-17 דגמים חדשים או מעודכנים ממגוון המותגים אותם היא מייבאת.

ממותג הקטנועים הטייוואני סאן יאנג נזכה לפגוש בשנה הקרובה שני קטנועים חדשים משני קצוות טווח הדגמים של יצרנית הקטנועים הפופולרית בישראל.

בעבור 12,000 שקלים תוכלו להצטייד בקטנוע שליחויות אופטימלי מדגם X פרו המצויד במנוע 125 אמין וסבל מקורי לארגזי המשלוח הממוקם מעל הגלגל האחורי ומשפר מאוד את יציבות הקטנוע תחת עומס.

בעבור 42,000 שקלים תוכלו לשים את היד על קטנוע הקצה של סאן יאנג. מדובר בגרסה בנפח 600 סמ"ק ל"מקסים", קטנוע המנהלים של החברה שהוצע עד כה רק בנפח 400 סמ"ק, המתאים למי שנוסע מרחקים ארוכים יחסית. לא פחות מ-11 דגמים חדשים ומחודשים של ימאהה ינחתו השנה על כבישי מע"צ.

אחרי שנים רבות מבלי קטנוע בסיסי למותג בישראל לקראת הרבעון השני של 2014 ינחת כאן הדילייט עם עיצוב נאה בעל ניחוחות רטרו, מנוע 114 סמ"ק ותג מחיר של 14 אלף שקלים.

סדרת קטנועי ה-X מקס בנפחים 125 ו-250 זכו לעדכון עיצובי וכעת הם זוכים למראה האגרסיבי של דגם ה-400, לחישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי, מושב משופר ולוח מחוונים דיגיטלי חדש. המחירים יעמדו על 25 אלף ש' לדגם ה-125 ו-32 אלף ש' לדגם ה-250 סמ"ק. 

ה--Xמקס 400 זכה לתוספת מערכת בלמי ABS ויתומחר ב-2014 ב-42 אלף ש'.

דגמי מטרו לשנת 2014
MT-07 נייקד כוחני בפחות מ-60 אלף ש'

העליה בפופולריות של קטנועים עם 3 ואפילו 4 גלגלים מביאה את ימאהה להשיק את ה- Tricity 125 – קטנוע תלת גלגלי שמציג משקל קל באופן משמעותי ממתחריו הישירים. התלת גלגלי אמור להגיע לארץ לקראת סוף 2014 עם תג מחיר שטרם נקבע אך אמור להיות אטרקטיבי למדי ולעמוד על בין 20-25 אלף שקלים.

ה-T- מקס 530 יזכה השנה לגרסה בגוון ברונזה מיוחד (שלא בטוח שתהיה חביבה על חלק מהלקוחות הקבועים של הקטנוע הספורטיבי) ויעלה 79 אלף ש'.

בקבוצת האופנועים הגדולים יושקו ה-MT-07 – נייקד אתלטי ואח קטן ל-MT09 שהוצג בשנה שעברה. האופנוע יציע משקל עצמי נמוך של 164 קילוגרם ומנוע 2 צילינדרים בנפח 698 המפיק 75 כ"ס.
האופנוע צפוי להגיע ארצה ברבעון השני של השנה והמחיר אמור לעמוד על פחות מ-60 אלף שקלים.

קטגורית אופנועי הקסטום (סטייל הארלי דייווידסון) מאופיינת  בקהל בוגר יחסית וביציבות. ימאהה תציע השנה לחובבי הניקלים ומראה הקרוזר הקלאסי את XVS950. הוא צפוי להגיע לקראת אמצע השנה והמחיר צפוי להיות נמוך מ-80 אלף ש'.

אחרי שנים בהן התרחקה משוק הקטנועים, קוואסאקי הבינה השנה שכדי לשרוד בעידן של ירידה עולמית בהיקפי המכירות של אופנועים עליה להציג נוכחות גם בנישה הדו גלגלית הבסיסית.

ה-J300 הוא הקטנוע הראשון של היצרן ונולד כתוצאה משיתוף פעולה עם יצרן הקטנועים קימקו. העיצוב בולט למדי וכולל כמובן ניחוחות של גוון ירוק זרחני שמשמש כסימן ההיכר של המותג מזה שנים. המחיר בארץ יעמוד על 32 אלף שקלים.

דגמי מטרו לשנת 2014
קטנוע ראשון לקוואסאקי

>> טרנד חדש: סרטוני האחוריים של רוכבות האופנועים כובשים את הרשת