לזרט וזומה V8F
בשנים האחרונות כבר התרגלנו לכך שכל המכוניות הפכו דומות האחת לשניה. הדבר כמובן בולט בעיקר בדגמי "הלחם והחמאה" העממיים אבל קיים אפילו בדגמי העל הקיצוניים ביותר ולראיה שלוש היצירות המוטוריות הנחשקות ביותר של העשור - המקלארן P1, לה פרארי ופורשה 918 ספיידר שבאורח פלא מצוידות כולן ביחידות הנעה היברידיות וכ-900 כ"ס.

עם זאת, מפעם לפעם מגיחים לאוויר העולם כלי רכב משונים שלא לומר הזויים המשאירים חותם. קחו למשל את לזרט וזומה Lazareth Wazuma) V8F) המככב כאן הנראה כהכלאה בין אופנוע לטרקטורון, עם אוכף, כידון, ציר קדמי רחב, זוג גלגלים אחוריים צמודים אחד לשני ומראה הולם מספיק כדי לשמש ככלי הרכב של השטן.

לזרט היא חברה מצרפת המתמחה בשיפורי מנוע וקוסמטיקה לאופנועים ולרכבי כביש שונים (אחד הפרויקטים ההזויים שלה הוא השתלת מנוע V8 ברנו טווינגו תמימה) ובין היתר היא מייצרת, כאמור, את הוזומה. בדרך כלל  יחידת הכוח של הכלי המיוחד מגיעה מאופנוע הספורט של ימאהה, ה-R1, בנפח 1.0 ליטר ו-182 כ"ס.

לזרט וזומה V8F
הגלגלים של השטן?

עם זאת, מסתבר שהיו בחברה מי שחשבו שזה פשוט לא מספיק והכי כדאי להתקין בכלי המשונה הזה מנוע V8 ולא סתם מנוע V8 אלא אחד המיוצר בבית המקדש המוטורי של פרארי במראנלו שבאיטליה. הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית סיקוואנסיאלית עם 6 יחסים מב.מ.וו M3 מהדור הקודם (E46). באופן מפתיע ההספק המוצהר של מנוע הפרארי נמוך למדי ועומד על 250 סוסים בלבד, אך בזכות משקל עצמי של 650 ק"ג בלבד, הביצועים משכנעים עם מהירות מרבית של 322 קמ"ש (נתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש לא פורסם אך יש להניח שהוא קצר מ-3 שניות).

לזרט וזומה V8F
מנוע פרארי, ותיבת הילוכים של BMW

כדי לתמוך ביחידת הכוח, הצמיגים מכילים הרבה גומי דביק המולבש על חישוקים של Momo
- 285/30R18 מלפנים ו-315/30R18 מאחור, הבלמים זוכים לקאליפרים של ברמבו החובקים דיסקים בקוטר 324 מ"מ ובולמי זעזועים ספורטיביים.

בשלב זה רק אקזמפלר אחד נבנה, אך היות ומחיר הגרסה הרגילה עומד על 250 אלף דולר, ניתן רק לדמיין כמה כסף ידרשו על הגרסה ההזויה והייחודית הזו שרכיבה עליה נראית כמו דרך בטוחה להתאבד עם סטייל.

 

לזרט וזומה V8F
הייתם רוצים לשבת על הדבר הזה במהירות של מעל 300 קמ"ש?

>> רכבנו על הטרקטורון החזק בעולם ושרדנו כדי לספר

לזרט וזומה V8F