ערד סדום (צילום: נעם וינד)
לא פעם דווקא התוואי המפותל והמסוכן מהווה מוקד משיכה|צילום: נעם וינד

חובבי מוטוריקה רבים אוהבים לצאת לטיולי נהיגה או רכיבה, לעתים בצוותא עם חברים נוספים ולרוב בכבישים מאתגרים ומלאי פיתולים.

תרבות מוטורית היא לדעתנו דבר נפלא וטיולי דרכים שכאלה הם בהחלט מומלצים, אבל תמיד מאוד מאוד חשוב לגלות מידה לא מבוטלת של אחריות, לא להתקרב יותר מדי למגבלות של המכונה ושל האוחז בה, לא להתפתות "לנסוע חזק" כדי להרשים את החברים והכי חשוב לזכור כל העת שמדובר בכבישים ציבוריים בהם נעים כלי רכב נוספים שיכולים תמיד להפתיע ברגע הכי לא נכון.

ג'ק סנדרסון, רוכב אופנועים בריטי בן 21, למד את זה בדרך הקשה בשעה שרכב כל אופנוע הקוואסאקי נינג'ה שלו יחד עם כמה אופנוענים בכביש מפותל המכונה "החתול והכינור" שבמחוז דרבישייר, שנחשב לאחד הכבישים המסוכנים בממלכה המאוחדת.

עוד בmako רכב 
התראיין על כביש מסוכן וברקע התרחשה תאונה 
צפו: כך נראית תאונה שנגרמת מסימוס בנהיגה
התאונה בה נהרג פול ווקר התרחשה במעל 160 קמ ש 

סנדרסון רכב חזק, עקף כמה אופנוענים ולא פעם השתמש בכל רוחב הכביש על שני נתיביו בפניות בהן לקח את ה"קו הנכון". העניין הוא שמדובר בכביש דו סטרי ציבורי ואין בכל הפניות ראות המאפשרת לדעת בוודאות שרכב לא מגיע מהכיוון השני.

אין תמונה
נראה שהרוכב שכח שמדובר בכביש ציבורי


זה בדיוק מה שקרה באחד העיקולים. סנדרסון החל לישר את אופנועו מהטיה, כשלפתע הבחין במכונית הונדה מולו בנתיב הנגדי. לרוכב לא הייתה שום אפשרות לחתוך בחזרה לנתיב שלו ובשבריר השניה שנותר לו היה צריך להחליט האם הוא הולך על פגיעה חזיתית עוצמתית ברכב או על שבירה לשוליים ונפילה במדרון התלול. סנדרסון בחר באופציה השניה.



המצלמה שהוצמדה לקסדתו של סנדרסון תיעדה את מה שקרה בשניות הבאות, בעודו נזרק מהאופנוע שלו ומתהפך שוב ושוב באוויר במורד המדרון.

כל מי שצופה בסרטון הזה בטוח שהגרוע ביותר קרה, אך אז, כמה שניות לאחר סיום הנפילה, סנדרסון קם על רגליו, מנער את עצמו ומטפס בחזרה במעלה המדרון התלול בעומק 12 מטרים.
לסנדרסון היה מזל יותר מגדול. הוא רימה את המוות וסיים את הנפילה עם זעזוע מוח קל וחתך ביד.

אופנוע הנינג'ה לא נעצר בחלק עליון יחסית של המדרון והעוצמה האדירה של הגלגול גרמה לו להימחץ ולסיים את האירוע כטוטאל לוס לחלקים.

הסרטון המתעד את המפגש של ג'ק עם מוות הפך לסנסציה באתרי הצפיה ברשת וצבר בתוך זמן קצר מעל ל-100 אלף צפיות.
סנדרסון אמר, בעקבות האירוע: "אני לא מאמין שיצאתי מזה אפילו בלי אף עצם שבורה. בשבריר השנייה שהיה לי להחליט אם להתנגש במכונית או ללכת על קפיצה מהרכס היה ברור לי שאני גמור בכל מקרה והמחשבה היחידה שהייתה היא לא לקחת את נוסעי המכונית איתי. ...ואז מצאתי את עצמי מתגלגל ומתגלגל וחשבתי שזה נגמר, אבל אז נעצרתי, פקחתי את עיניי בתחתית הגבעה והכל היה שחור ולבן. והבנתי שאני בחיים, היה לי הרבה מזל אבל גם חליפת הרכיבה שלי והקסדה האיכותית עזרו לי לסיים את האירוע בחתיכה אחת".
אין תמונה
הפתעה מעבר לפניה - הרוכב היה חייב להחליט: התנגשות חזיתית או תהום


סנדרסון מקווה שאחרים ילמדו מהטעות שלו. "העליתי את הסרטון ל-You Tube כסוג של הרתעה לאחרים בתקווה שהם ישתדלו לא להיות טיפשים כמו שאני הייתי. מסיבה כלשהי תמיד לקחתי קו רחב בפניות כדי לנצל כל פיסת אספלט על מנת להיות יותר מהיר, על אף שידעתי שמדובר בכביש דו סטרי. עשיתי את זה שוב ובפעם האחרונה זה כמעט עלה לי בחיי".

דרך "החתול והכינור" נמתחת לאורך של 11 קילומטרים בלבד כחלק מכביש A537, אך למרות שמדובר בקטע כביש קצרצר בין 2002 ל-2011 היו בו לא פחות מ-79 תאונות קטלניות.

מומחי בטיחות בדרכים טוענים שהמוניטין העגום של הכביש הוא חלק מהבעיה כי רוכבי אופנועים ונהגים באים לנהוג בו חזק כסוג של אתגר אקסטרימי.

>> הכבישים המסוכנים בעולם