פיג'ו - אופנועים וקטנועים (צילום: נעם וינד)
אריה על שתיים - שוב אתנו|צילום: נעם וינד

חמש שנים לאחר שהופסק היבוא של קטנועי פיג'ו לארץ הם חוזרים לכבישינו. היבואנית מוטוספורט מקבוצת דוד לובינסקי, המייבאת גם את מכוניות פיג'ו, מדווחת על עניין של לקוחות רבים במותג שזכה להצלחה בנישת הקטנועים בשנות התשעים. חזרתם של הקטנועים הצרפתיים מגיעה על רקע הערכות ששוק האופנועים צפוי, לאחר שנה קשה, לצמוח בשנה הבאה בשיעורים של בין 15 ל-20 אחוזים.

מלחיות ועוד

כולם מכירים את מכוניות פיג'ו, אך החברה הצרפתית שהחלה את דרכה בתעשייה עוד לפני 200 שנה (ביצור מוצרים שונים, ביניהם מלחיות ופלפליות שנחשבות עד היום לשם דבר), מייצרת אופנועים מאז 1903. בשנים עברו הייצור הדו גלגלי של האריה הצרפתי כוון בעיקר לשוק המקומי אך לאחרונה החליטו בחברה לנסות לפרוץ לשווקים בכל רחבי היבשת החדשה וגם כאן לישראל.

כיצרן גדול עם גב כלכלי איתן, בדרך לפריצה המחודשת לשווקים, החליטו בפיג'ו לצייד את קטנועי החברה באחריות מלאה לשנתיים או 24 אלף קילומטרים.

אם בעבר עיקר שוק הקטנועים המקומי וזה של פיג'ו בפרט התבסס על כלים בנפח של 50 סמ"ק וכלל לא שווקו קטנועים של החברה בנפח מעל  125 סמ"ק, כעת לאחר  שינוי תקנות הרישוי וקביעת 125 סמ"ק כמדרגת הרישוי הראשונה יגיעו לכאן דגמים בנפחים שבין 125 ועד 500 סמ"ק.

מגוון הדגמים יכלול 3 קטנועים בנפח 125 סמ"ק שמיוצרים במזרח בפיקוח, תכנון ועיצוב צרפתי במחירים נוחים יחסית של בין 11,900 ל 13,900 שקלים.

בנוסף תגיע סדרת אופנועי המנהלים SATELIS בנפחים שבין 125 ל- 500 סמ"ק המיוצרת בצרפת שתוצע במחירים של בין 27 ל 41 אלף שקלים.

אין תמונה
Satelis 125

בנוסף תגיע סדרת קטנועי ה- GEOPOLIS / GEO, שגם היא מיוצרת בצרפת, בנפחים 125, 300 ו- 400 סמ"ק שמציעה עיצוב וצביעה ספורטיבית וגלגלי 16 אינץ' גדולים וכן אופציה לABS ותוצע במחירים בין 26 ל38.5 אלף שקלים.

אין תמונה
GEO RS

מנהל המותג, נעמן זוהר, שניהל בעבר את חטיבת האופנועים של הונדה בישראל מאמין שיש בשוק הרבה לקוחות שמחפשים משהו חדש ושונה מהכלים המוכרים של קימקו וסאן יאנג אך באותה נשימה מציין שלכולם ברור שפיג'ו לא תכבוש את השוק ביום אחד והצפי לשנת הפעילות הראשונה מדבר על נתח שוק של כ 5 אחוז משוק הקטנועים המקומי.

אין תמונה
Tweet 125
>> גם ב"מטרו", היבואנית הגדולה בארץ, מאמינים שהשוק יגדל בשנה הבאה
>> מי יותר מהיר? מכונית או אופנוע? צפו ותגלו