קורס רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
עוד שנה של הצטמצמות השוק הדו גלגלי|צילום: רונן טופלברג
השחקנית הגדולה ביותר בשוק הדו גלגלי בישראל, חברת מטרו מוטור, היבואנית של סאן יאנג, קוואסאקי ימאהה ומספר מותגים נוספים ומי שמחזיקה בנתח שוק של קרוב ל-50 אחוזים בתחום, מסכמת את 2012 ומפרסמת תחזית לציפיות ולחידושים - ממערכות בטיחות שיגיעו כסטנדרט בדגמים מבוקשים, דרך דגמים חדשים שיעשו עליה ועד לחידושים טכנולוגיים שיופיעו בעולם האופנועים והקטנועים הארץ ישראלי לראשונה בשנה הבאה.

החידוש החשוב ביותר בהתייחס לשוק המקומי הוא הגעתם של יותר ויותר דגמים פופולרים של קטנועים ואופנועים כשבראשם הג'וי מקס והמקסים של סאן יאנג כשהם מצוידים במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים כסטנדרט.

החידוש המעניין ביותר בשנת 2013 ירשם עם הגעתו של הקואדרו במחצית השנייה של 2013.
מדובר בקטנוע יוקרתי למדי שיעלה בארץ כ-50 אלף שקלים המשלב טכנולוגיה איטלקית, מכלולים טייוואנים ומנוע 350 סמ"ק המפיק 27 כ"ס, אך החידוש המעניין בו נמצא בגלגליו ולמעשה מדובר בקטנוע הראשון בעולם עם 4 גלגלים הכולל צמד סרנים עם 2 גלגלים קרובים המאפשרים הטיה של עד 40 מעלות תוך שמירה על הגלגלים בניצב לכביש המעניקים לכלי אופי תפעול מיוחד ויציבות גבוהה.

קטנוע עם 4 גלגלים
למה להסתפק ב-2 כשאפשר לקבל 4?

בתחום האופנועים הגדולים עיקר החידושים באים מכיוונה של קוואסאקי כשהמשמעותי ביותר עבור השוק המקומי הוא החלפת הנינג'ה 250 שהיה פופולרי בסגמנט האופנועים של עד 33 כ"ס בדגם חדש לחלוטין - נינג'ה 300 שתואם את תקנות הרישוי האירופאיות המעדכנות לקטגורית A1 ומציג הספק של 40 כ"ס במקום 33 כ"ס עד כה.
מכיוון שבשלב זה מדרגות הרישוי הישראליות לא עודכנו על פי הסטנדרט האירופאי החדש, דגם זה למעשה יהיה רלוונטי בשלב ראשון רק לבעלי רישיון לאופנוע גדול.

למרות שאפשר לעטוף את זה בשלל תירוצים והסברים מלומדים על עלות הביטוח הגבוהה, תחליפים זולים כמו אופניים חשמליים שלא מצריכים רישיון, טסט וביטוח ומכוניות מיני זולות שמציפות את השווקים, בסיכום שנת 2012 אין מנוס מלציין שהיא הייתה עוד שנה חלשה לשוק האופנועים בישראל.
אמנם, בניגוד לתחושה קשה אצל חלק מהעוסקים בתחום שהרגישו בשנה החולפת שהמכירות נמצאות בנסיגה חדה, נתוני האמת בשטח מצביעים על ירידה מתונה יחסית שממשיכה את מגמת ההחלשות העקבית בכל השנים האחרונות.

קטנוע עם 4 גלגלים
מאפשר זווית הטייה של עד 40 מעלות

ושוב, למרות הפוטנציאל הגדול של ישראל מבחינת מזג אוויר וצפיפות בכבישים לפריחה ושגשוג דו גלגלי,  בשנה החולפת נמסרו בישראל פחות מ-15 אלף אופנועים וקטנועים חדשים.

מתוך אותם 15 אלף אופנועים וקטנועים  – 6,600 הם בעיקר קטנועים השייכים לקטגוריה הבסיסית של עד 125 סמ"ק, כ-5,200 כלים שייכים לקטגורית הרישוי של קטנועים ואופנועים עד 33 כ"ס ובקטגוריה הבלתי מוגבלת נרשם השנה דווקא גידול קל ונמסרו מעל לאלף כלים כבדים כאשר קצת יותר משליש מהם מצוידים במנועים מעל לנפח של 750 סמ"ק.

מותג הקטנועים סאן יאנג הוא המותג המבוקש בישראל עם כ-6,000 כלים השנה, במקום השני נמצא המתחרה הגדול שלו - מותג קטנועים טייוואני נוסף העונה לשם קימקו שהעלה השנה על הכביש כ-3,300 כלים. במקום השלישי פיאג'ו עם כ-1,400 כלים, ברביעי הונדה עם כאלף אופנועים ובחמישי ימאהה עם כ-950 יחידות.

קורס רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
יוזמה מבורכת של מטרו: השתלמויות רכיבה נכונה בחינם ללקוחות |צילום: רונן טופלברג

>> הכירו את הבלונדינית ששולטת באופנועים גדולים יותר טוב מאשר מרבית הגברים