הגשם חוזר (צילום: חדשות 2)
רכיבה על קטנוע בגשם היא תענוג מפוקפק למדי|צילום: חדשות 2
שימוש בכלי תחבורה דו גלגלי הוא דרך מהירה, נוחה, שימושית וחסכונית מאוד לנוע בכרך העירוני.
מדובר בפתרון אידיאלי המאפשר לרוכבים לתכנן את סדר היום שלהם, גם אם הם צריכים להגיע לקצה השני של העיר, בלי להשאיר הרבה מרווחי בטחון לזמן מבוזבז על הכבישים.

במרבית עונות השנה נהגי המכוניות התקועים בתוך קופסאות הפח שלהם בפקקים ובחיפושי החניה האין-סופיים יכולים רק לקנא ברוכבים המנווטים עצמם בקלילות ברחובות וחונים בדיוק מול המקום שהם צריכים להגיע אליו, אבל בעונת החורף יש כמה וכמה ימים בהם אין שום סיבה לקנא ברוכבי הדו גלגלי. למעשה, באותם ימים, להיות רוכב קטנוע זה תענוג מפוקפק מאוד.

אין תמונה

מעבר לקור, לכבישים החלקלקים ולטיפות על משקף הקסדה, בפני הרוכבים עומדת משימה לא קלה בכלל - להתמודד עם הגשם והשלוליות שעושים כל מאמץ לגרום לרוכבים להגיע ליעדם רטובים עד לשד עצמותיהם.

אמנם בחנויות האביזרים ניתן לרכוש חליפות סערה משלל סוגים ובמגוון מחירים אבל רובן ככולן מסורבלות ללבישה, מכוערות עד אימה, מקשות על הרכיבה ולרוב אחרי מקסימום 2 שימושים יתגלו כחדירות למים. זה עוד לפני שהזכרנו את הריח המסריח שדובק בהן כתוצאה מאחסון עם לחות ואת העובדה שהן לא פותרות את הבעיה של המים שנכנסים לנעליים. 


ההמצאה שתשנה את חיי הרוכבים בחורף? 

המצאה מקורית להגנת על רוכבי קטנועים במזג אוויר חורפי המגיעה מסין מוכיחה שהסינים לא רק מעתיקים מאחרים אלא לעיתים גם חושבים על פתרונות מחוץ לקופסא. 

מדובר בשילוב בין מעיל לאוהל אותו לובש הרוכב.
בעוד שבחלק העליון מקדימה המעיל-אוהל נראה כמו מעיל סערה די סטנדרטי, מהצד ניתן להבחין ב-2 יריעות  גדולות המתוחות בעזרת מסגרת ברזל פנימית ויוצרות 2 משולשים העוטפים את הרוכב והקטנוע ויוצרים מסביב אזור יבש - מעין אוהל המגן על הרוכב ומאפשר לו להרגיש ולהישאר יבש.

הפטנט הייחודי כולל גם אפשרות לשימוש במקרה שמרכיבים אדם נוסף ומאפשר גם פתרון אינטימי למקרה שרוכבת רוצה לעצור בצד הדרך על מנת להתפנות.
גם הקיפול לתוך תיק עגול קטן ושטוח המתאים בקלות לכל תא מטען של קטנוע מאוד פשוט ומתבצע בתוך שניות.

מעבר למראה המאוד מוזר (במיוחד בעת שימוש של צמד אנשים), קשה לדעת עד כמה הפטנט הזה נוח לשימוש ויעיל באמת בפני הגשם, אבל ללא ספק לפחות על פי הסרטון הוא נראה משכנע למדי.

>> בקרוב: כרית אוויר לאופנוענים