הוסקוורנה (צילום: נעם וינד)
ב.מ.וו מוכרת ל-KTM, המתחרה|צילום: נעם וינד

ב-2007 רכשה חטיבת האופנועים של ב.מ.וו את יצרן האופנועים השבדי הוסקוורנה מידי חברת קאג'יבה האיטלקית, במטרה להתרחב גם לסגמנט אופנועי השטח (אנדורו ומוטוקרוס), כתשובה ל-KTM האוסטרית שהתחילה לחדור לתחום הכביש בו שלטה ב.מ.וו ולמעשה הפרה את הסכם הסטטוס קוו בין שתי יצרניות האופנועים האירופאיות.

כעת מודיעה ב.מ.וו על מכירת החברה, שחוגגת השנה 110 שנים להיווסדה, לתאגיד פּיירר תעשיות שבבעלותו של סטפן פיירר, המחזיק ב-43 אחוז ומשמש גם כמנכ"ל KTM המתחרה בהוסקוורנה.
ב.מ.וו מציינת בהודעה לעיתונות כי בעקבות השינויים בתחום האופנועים והגידול שלהם דווקא ככלי תחבורה עירוני היא החליטה למכור את הוסקוורנה ולהשקיע משאבים בפיתוח אופנועים לתחבורה עירונית (ודוגמה לכך היא הקטנוע הספורטיבי החדש של החברה, ה-C600), ואופנועים בעלי מנוע חשמלי.

הוסקוורנה (צילום: נעם וינד)
הוסקוורנה מחליפה בעלים|צילום: נעם וינד

הוסקוורנה מכרה בשנה האחרונה כעשרת אלפים אופנועים ורושמת עליה של כ-16 אחוז לעומת השנה שעברה, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים לעומת KTM, יצרנית האופנועים האירופאית הגדולה ביותר, עם יותר ממאה אלף מכירות בשנה האחרונה וגידול של כ-30 אחוז בעיקר בזכות עליה במכירות מוטוקרוס בארה"ב ודגמי הדיוק 125 ו-200 שמיוצרים בהודו בעיקר עבור מדינות מתפתחות.
כרגע עוד לא ברור מה יהיה מקומה של הוסקוורנה בתאגיד פיירר לצד KTM וגם לא ברור מה יעלה בגורל המותג בארץ שכרגע מיובא על ידי דלק מוטורס.

>> מי מהיר יותר, אופניים או אופנוע?


אופנועי אנדרו (צילום: תומר פדר)
KTM|צילום: תומר פדר