אופנועי קייטרהם
נראה יותר כמו רכב שטח עם שני גלגלים מאשר אופנוע מוטוקרוס
 בישראל השם קייטרהם לא אומר הרבה לרוב האנשים, אבל במקומות נאורים יותר מבחינה מוטורית הוא זוכה להערכה רבה. מדובר במותג בוטיק בריטי המייצר מזה 40 שנה מכוניות ספורט קיצוניות וספרטניות ומפעיל קבוצות מרוצים במספר סבבים כולל פורמולה 1 ופורמולה 2.

סופר 7
אגדה מוטורית מהנה במיוחד לנהיגה
הדגם המפורסם ביותר של החברה הוא ה-Caterham 7, מעין גרסה מודרנית ללוטוס סופר 7 הנחשקת והסופר ספורטיבית והדבר הקרוב ביותר על 4 גלגלים לחוויה ועוצמות הריגוש של אופנוע ספורט.

כעת, אחרי שבמשך שנים כולם השוו בין מכוניות המותג לכלים דו גלגליים, ולכבוד תערוכת האופנועים של מילאנו שנפתחה אמש, החברה חושפת שלושה דגמי קונספט לכלים מוטורים המסתפקים בצמד גלגלים.

הראשון הוא אופנוע שזכה לכינוי "ברוטוס" המצויד במנוע 750 סמ"ק, תיבת הילוכים אוטומטית וצמיגי שטח שמנמנים שמעניקים לו לוק שונה מאוד משל אופנועי מוטוקרוס ולמעשה מעניקים לו חזות שמזכירה רכב שטח רק על שני גלגלים.

אופנועי קייטרהם
רטרו חשמלי

שני הדגמים האחרים הם למעשה גרסאות מסוגננות לאופניים חשמליים; האחד מכונה קלאסיק E-bike וכיוצא משמו מעוצב ברוח הרטרו של האופנועים מראשית המאה עם מושב בעל צמד קפיצים וכיסוי ליחידת ההנעה החשמלית בצורת צמד צילינדרים. השני מכונה קרבון E-bike ונראה מודרני יותר על גבול העתידני עם צמיגי שטח בשרניים בקוטר עצום, בולמי זעזועים איכותיים, חלקי מתכת מוברשת וחזות אגרסיבית ששה אלי קרב. בשתי הגרסאות מדובר במנוע חשמלי חזק מהנהוג באופניים חשמליים ובסוללה עם טווח נסיעה של בין 40 ל-80 ק"מ, עם זאת נתוני מהירות מרבית או תאוצה לא נמסרו.
קייטרהם תייצר את שלושת הדגמים כבר בשנה הבאה עם כוונה לחדור לשווקים במזרח בהם יש דרישה גבוהה לכלים דו גלגליים, אולם בחברה הצהירו כי הם ימכרו את האופנועים גם באירופה, צפון ודרום אמריקה.

>> רנו תשתף פעולה עם קייטרהם כדי להתחרות בפורשה?

אופנועי קייטרהם
מראה עתידני