הכשרת רכיבה בחורה כל רקע טי מקס (צילום: רונן טופלברג)
צילום: רונן טופלברג

לא מעט סיבות וגורמים מביאים לכך שמספר תאונות הדרכים בהם מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים בישראל גבוה באופן משמעותי מיחסם של הכלים הדו-גלגליים במצבת כלי הרכב בישראל.

אבל בעוד שאחדים מאשימים את אופיים הפזיז של רוכבי האופנועים ואחרים טוענים כי הנהגים הישראלים פשוט לא סופרים את רוכבי הדו גלגלי, על דבר אחד כולם תמימי דעים: ההכשרה שמקבלים הרוכבים במסגרת לימודי הנהיגה אינה מספקת כלל ולמרות תרגולי השמיניות היא לא באמת נותנת לרוכב כלים ממשיים כדי להתמודד עם מצבי חירום וקיצון על הכביש.

 במטרו מוטור, יבואנית ימאהה, סאן-יאנג וקוואסאקי בישראל, החליטו לאחרונה שבתור גורם מרכזי בשוק האופנועים הארץ ישראלי עליה לעשות מעשה ולייסד את ה-Metro Riding Academy - בית ספר לרכיבה במסגרתו יערכו הדרכות רכיבה בחינם לרוכבים על כלים אותם מייבאת החברה, לצד הקניית ערכים של תרבות מוטורית שיסללו את הדרך להכשרת רוכבים תחרותיים עם התפתחות הספורט המוטורי החוקי בישראל.

 

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
למישהו יש מד זווית? |צילום: רונן טופלברג

 אחרי שלוש הדרכות ראשונות שנערכו בחודש החולף לבעלי אופנועי קוואסקי נינג'ה וימאהה טי-מקס וטנרה אפשר בהחלט לציין שהפרויקט זוכה להצלחה מעבר למצופה.

ההדרכות, המבוצעות על ידי הצוות המקצועי של בית ספר פרו-ריידינג בראשות כפיר לוין, מיועדות ספציפית לסוגי אופנועים שונים וכך לבד מכללי בסיס כמו ישיבה נכונה, בלימה מדויקת, מבט נכון ומיומנויות בסיסיות הרלוונטיות לכל סוגי האופנועים והקטנועים וחשובים באותה מידה לנהיגת כביש ולנהיגה ספורטיבית, כל מפגש שם את הדגש על אלמנטים שונים נוספים.

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
לקפוץ וגם לנחות בשלום |צילום: רונן טופלברג


כך למשל בקורס לרוכבי הנינג'ה המדריכים העניקו כלי בסיס לרכיבה ספורטיבית על המסלול, בקורס לבעלי טי-מקס הושם דגש על התמודדות עם כלי חזק ומהיר בכאוס העירוני ועוד.

גורמים במטרו מציינים שככל שמתקיימות יותר הדרכות כך מבינים בחברה את החשיבות העצומה שלהן וכך למשל התברר שרק 2 מבין 30 בעלי אופנועי הנינג'ה הספורטיביים שהשתתפו בהדרכה עברו איזושהי הכשרה מקצועית לרכיבה מעבר למה שנלמד כדי לעבור את הטסט.

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
טעימה של רכיבה ספורטיבית נכונה|צילום: רונן טופלברג

 

הגורמים מציינים שלצד הלהיטות הגדולה של הרוכבים לחוות רכיבה ספורטיבית מדהים לראות איך אצל רבים מהם מושרשים הרגלי רכיבה שגויים וכיצד לאחר הדרכה, הדגמה והתנסות הרוכבים לומדים להצליח להתגבר עליהם ולשפר מאוד את יכולותיהם על המסלול.

 לבד ממימון מלא לכל מי שמחזיק אופנוע של אחד מהמותגים שמטרו מייבאת, החברה גם דואגת לכיבוד קל, לצילומים מקצועיים שבוודאי משתתפים רבים ישמחו לעטר את הוול שלהם בפייסבוק איתם ואפילו לנערות מסלול חטובות כדי לתת לאירוע ניחוח של מרוצי מוטו GP.   

 ההדרכות הראשונות, כאמור, היו לרוכבים של דגמים ספציפיים אך ההדרכה הבאה פונה לכל מי שרוכב על קטנועים של מותגי סאן יאנג או ימאהה בנפח של עד 400 סמ"ק.

 במטרו מציינים שבנישה זו יש רוכבים ממגדרים מגוונים שבחרו בדו גלגלי לא מתוך אידיאולוגיה ואהבת רכיבה אלא כאופציה יעילה לנוע בכרך וביניהם יש רבים הסובלים מחוסר ידע בסיסי ביותר.

 

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
אם את כבר מסמנת לי לאפשר לרוכב המהיר לעקוף אולי אני בכלל אעצור ונקפוץ לאיזה קפה קטן? |צילום: רונן טופלברג

ההדרכה שתערך ב-24 לספטמבר לא תאלץ את הרוכבים להרחיק עד למסלול בכוכב יאיר ותתקיים בחניון חוף תל ברוך בתל אביב.

 ההרשמה לאירוע מתקיימת דרך עמוד הפייסבוק של מטרו ובאתר המיוחד של האקדמיה לרכיבה. בחברה מדגישים שגם מי שבבעלותו קטנוע יד שמינית בן 15 שנה של אחד מהמותגים הרלוונטיים יכול להירשם בחינם.

ההדרכה תכלול תרגול של אחיזה ויציבות, בלימות ובלימות חירום וכן הדרכה בנוגע לפניות, חמיקה ממכשולים ועיקולים ועוד יכולות חשובות שחשוב שכל מי שיוצא עם הדו גלגלי שלו למלחמה על כבישי הכרך יכיר.

 

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
הטי-מקס מצדיק את המוניטין הספורטיבי שלו |צילום: רונן טופלברג

>> תוכנית לימודי הרכיבה החדשה של משרד התחבורה

הכשרת רכיבה (צילום: רונן טופלברג)
אווירת מוטו GP בכוכב יאיר|צילום: רונן טופלברג