אומגה
הקמת תשתיות תחבורה ראויות היא עסק יקר מאוד ובאזור דליל אוכלוסין כמו סיביר שברוסיה לא ממש מדובר בדבר הגיוני במיוחד מבחינה כלכלית.

סיביר אמנם מכסה לא פחות מ-77 אחוזים משטחה של רוסיה אבל בשל תנאי מזג האוויר הקשים גרים באזור רק 28 אחוזים מתושבי המדינה, כ-40 מיליון תושבים.

רובם חיים בסביבות כמה ערים גדולות אך יש גם מי שמעברים את חייהם במקומות מבודדים ומרחוקים מאוד בחבל הארץ האדיר הזה.

מצב התשתיות בסיביר כל כך גרוע שאפילו בכביש הראשי המחבר בין מוסקבה לעיר יקצוק הנמתח במקביל לנהר לנה לאורך כ-900 קילומטרים, לרשויות לא היה משתלם להשקיע כספים שיהפכו אותו לראוי לשימוש והוא מופיע עם קטעים בוציים, תהומות וטמפרטורה שבמשך חודשים רבים עומדת על 40 מעלות מתחת לאפס, בכמעט כל כתבה על "הכבישים המסוכנים בעולם" .

אבל זה כאמור עוד כביש מרכזי יחסית, ובמקומות מבודדים יותר בסיביר המצב חמור בהרבה והתושבים לא פעם נאלצים למצוא ולאלתר פתרונות ייצרתים שיאפשרו להם תנועה כפי שניתן לראות בסרטון שלפניכם שצולם בסמוך באזור מבודד בצפון מזרח סיביר.

כשהגשר הקרוב ביותר נמצא במרחק של יותר ממאה קילומטרים וכאשר אין אפשרות להשתמש במעבורות כדי לחצות את הנהר מאחר שהזרימה האדירה בו פשוט מסוכנת מדי, תושבי האזור המבודד מצאו דרך גאונית, פשוטה להפליא אבל גם מסוכנת להעביר את כלי הרכב שלהם לגדה השנייה - בעזרת אומגה.

ממש כמו האומגה הזכורה לכולנו ממחנה הקיץ בצופים, תושבי סיביר בנו אומגה במימדים גדולים המסוגלת לסחוב משקל של מכונית בגודל מלא.

במקום רתמה המתחברת לאגן הגולש, מפעילי האומגה בנו מנשא הכולל 4 נקודות עיגון אותן מחברים לגלגלי המכונית. וכפי שאתם רואים זה עובד ממש טוב ופותר בעיה קשה בתקציב מינימאלי.

עם זאת מהסרטון אי אפשר לקבוע האם נוסעי המכונית נמצאים ברכב בזמן המעבר המטלטל והמפחיד מעל לנהר או שלהולכי הרגל יש פתרון מלחיץ פחות ובטוח יותר לחצות את המים הגועשים.

>> מה כבר יכול להסתבך בגרירה?